|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Julaftendilemma
Send henne til meg - så skal hun få filleristing, buksevann, deng, russisk lue og polske mansjetter (de to sistnevnte er "tortur"metoder jeg har lært av svigerfar)! |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Enig i dette, jeg har ikke sagt at jeg hadde funnet meg i Skremmerns jul. |
|
|
|
|
|
#185 |
|
bits and pieces
|
Det finnes mange typer personlighetsforstyrrelse. Å skrive at de ikke kommer overens med andre syns jeg var bakmål så det holdt.
|
|
|
|
#186 |
|
Flawsome
Sv: Julaftendilemma*Så svaret fra star etter skrevet innlegg* |
|
|
|
|
|
#190 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaDere inviterer de til middag kl 17.30 og bestiller en nisse som kommer når dere vil åpne pakkene. Dermed må svigermor vente.
|
|
|
#191 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, det er nå beskrivende for personlighetsforstyrrelser at de har problemer med å ha nære og langvarige forhold til andre mennesker.
|
|
|
#192 |
|
Flawsome
Eller så kan du be svigermor om å være nisse, Taien! |
|
|
|
|
|
#193 |
|
bits and pieces
|
Ikke uenig. Men å ikke komme overens med blir veldig negativt i mine øyne.
|
|
|
|
#194 |
|
navnet sjemmer ingen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: JulaftendilemmaJeg kan komme til å bli en slitsom svigermor når mammas øyensten, yngstemann, finner seg en partner. Det er ikke så mange som er gode nok for mammas kosegutt, tenker jeg. I tillegg har jeg blitt så gammel at jeg nok har mistet en del filtre. *spårigrut* |
|
|
|
|
|
#195 |
|
ctrl+z
|
Sv: JulaftendilemmaJeg ser for meg at jeg kan være en svigermor/mor som blir litt mye, særlig i forhold til barnebarn. Jeg tror jeg må jobbe mye med meg selv for ikke å bli for ivrig og oppfattet som besserwisser. Egenerfaring fra mor og svigermor er dimensjoner jeg håper vil hjelpe på i den sammenheng, hvis ikke håper jeg noen minner meg på min egen frustrasjon i disse årene.
|
|
|
#196 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
Det skjønner jeg veldig godt!
|
|
|
#197 |
|
rakkarpus
|
Sv: JulaftendilemmaMen når de klager så mye, liker de å være på besøk hos dere julaften? Eller blir det like greit for dem å slippe?
|
|
|
#198 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: JulaftendilemmaI dette tilfellet hadde jeg invitert til det kl.slettet som passet meg og lagt føringer for hvordan vi ønsker å ha det. De står fritt til å takke nei - det er generøst nok at dere inviterer til tross for at det ikke er "deres jul" i år.
|
|
|
#199 |
|
Ser lyst på livet
|
Sv: JulaftendilemmaSom en som blir invitert, og vi har fått ett klokkeslett å forholde oss til, da mine søsken har yngre barn. Når vi da kommer (vi har noen timers kjøretur) så viser det seg at de har utsatt middagen ett par timer. |
|
|
|
![]() |
|
|