|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#121 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaMener du at kvinner oppfører seg annerledes mot sine svigerdøtre enn mot sine svigersønner? Jeg har ingen tro på at det i dårlige svigermor-svigerdatterforhold bare er svigermor som er årsaken.
|
|
|
#122 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: Julaftendilemma
Oki. I vår husholdning tror jeg det har å gjøre en del med svigermors jevnlige "Neida, det er ikke så farlig med meg og er dere ikke glad i meg"-telefoner. Ikke meg. |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg har faktisk to svigermødre. En jeg har et veldig godt forhold til, og en jeg ikke har et forhold til. Om vi kan si det sånn. Og jeg vil påstå jeg er mye den samme.
|
|
|
|
#124 |
|
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
Sv: JulaftendilemmaDet vil alltid finnes unntak, så enkelthistorier sier i grunnen ikke så mye. Men man er to i et forhold og det er ganske usannsynlig at det alltid er kun den ene som er årsaken når forholdet er dårlig.
|
|
|
#125 |
|
Personlig pessimist
|
Ja, jeg er enig i det.
|
|
|
|
#127 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Da tenker jeg at de enten har lagt lista for høyt-starte pakkekalendertråd i september, f.eks
Jepp. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Ringskrømt
|
Sv: JulaftendilemmaYes, man er som kvinne nødt til å være et overkjørende godstog med en ryggløs mann, for å komme skjevt ut med svigerforeldre. Sist redigert av Skremmern : 07-11-13 kl 08:13. |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Mother of Dragons
|
Det synes jeg er en tåpelig ting å si. Selvfølgelig er det ofte nok at en part er fullstendig urimelig for at et forhold skal skjære seg. Det være seg venneforhold, kjæresteforhold eller andre sosiale forhold.
|
|
|
#131 |
|
Halloen!
Jeg sa ikke at kvinner flest er godstog med ryggløse menn, men min erfaring, både fra RL og forum er at flere kvinner enn menn har høye forventinger til både hus&heim generelt og jule/bursdagsfeiringer spesielt og at de legger lista svært høyt. Da må man enten akseptere at lista er lagt høyere enn de rundt er villige til å være med på, eller-hvis lista er lagt i passe høyde, få mannen sin til å bidra. |
|
|
|
|
|
#132 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaJeg er nok som deg, det er viktig for meg at julen/julaften blir en rolig og koselig tid! |
|
|
|
|
|
#133 |
|
Ringskrømt
|
Sv: JulaftendilemmaJeg tror ikke man trenger å overdrive, vi snakker nødvendigvis ikke om svigermonstre, heller. Men som i hi, svigerforeldre (og også gjerne egne foreldre) som ikke tar hensyn og skjønner at de er gjester i andres hjem. Eller, i andres hjem, kanskje, men ikke i egne barn og svigerbarns hjem. Så det å oppleve innvaderende svigerforeldre som skal ha alt på sin måte og som klager høylydt eller blir sure når de ikke får det som de vil, er ikke i følge min definisjon av det, svigermonster. Som min mor sier, jeg synes det er unødvendig å måtte holde tilbake, du er jo datteren min. |
|
|
|
|
|
#135 |
|
Mother of Dragons
|
Vel, om du tror at det alltid er sånne ting som at noen har gitt ungen en kjeks so er det største av problemer du kan tenke deg overhodet, så er det vel ikke så rart at du virker helt på bærtur her.
|
|
|
#138 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: I byen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: JulaftendilemmaMin svigermor sa en gang til meg "du er den datteren jeg aldri fikk". Jeg tror ikke hun hadde sagt det dersom situasjonen var omvendt og jeg var en mann. |
|
|
|
|
|
#139 |
|
Bedreviter
|
Det er vel på ingen måte usannsynlig at (minst) 9 % av personlighetsforstyrrede mennesker i Norge er kvinner med gifte barn? Prosentregning, much? |
|
|
|
|
|
#140 |
|
Halloen!
Sv: JulaftendilemmaDet er dere som er på bærtur. |
|