Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinnoff - katter og løsgjengeri

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-13, 17:14   #361
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinnoff - katter og løsgjengeri

Vil selvsagt føye til at jeg ikke liker katteiere som ikke tar alvorlig om katten deres går inn i stuen og tisser hos fremmede. En sånn katt burde vel ikke gått ute i det hele tatt...

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 17:22   #362
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er enig med alle som synes at man må tåle litt og være rause. Grensen min går ved bæsj i hagen og tissing på terrassen. Og så synes jeg det eg arrogant å kreve st naboene skal tåle den helsefaren katteavføring medfører.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 18:03   #363
konsulenten
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Samme diskusjonen hadde jeg med halve nabolaget som klaget på at katten bæsjer i bedene/sandkassen. Jeg skjønner dette er fryktelig irriterende og ekkelt. Men ingen hadde da prøvd å forhindre det med feks nett over sandkassen eller pellets i bedene...

Samme tenkte jeg en gang i min ungdom da det ble litt vel høy musikk på en fest. Naboene klaget, men ingen hadde prøvd å forhindre problemet ved å ta på seg hørselvern. Lite raust syntes jeg, da høy musikk tross alt ga meg veldig mye glede. (Jeg har slutta med det nå, da. )

Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 18:22   #364
mina
Strikker

mina sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
mina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt liktmina er virkelig godt likt
Standard

Nå har jeg skummet igjennom tråden, og kjenner at jeg er fryktelig glad for at jeg bor på et småbruk på landet og slipper å tenke på at naboene banner og sverter over kattene våre (3stk, to kastrerte og en halvvill ukastrert)

Jeg elsker katter og prøver å få snakket med og klappet alle jeg ser. Til mannens store irritasjon...

Gammel 03-07-13, 18:23   #365
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av konsulenten, her.

Samme tenkte jeg en gang i min ungdom da det ble litt vel høy musikk på en fest. Naboene klaget, men ingen hadde prøvd å forhindre problemet ved å ta på seg hørselvern. Lite raust syntes jeg, da høy musikk tross alt ga meg veldig mye glede. (Jeg har slutta med det nå, da. )

Ja himmel.

Hvorfor kan ikke de som EIER kattene ta på seg ansvaret på nett over sandkasser?

Katte eiere tar ekstremt lite ansvar for kattene sine. Og jeg syns gjengangeren av svar hvis man sier det til de "Ja, hva mener du jeg skal gjøre. Katter er frie dyr som kan gå hvor de vil, jeg kan ikke kontrollere hvor de går"

"Ja hva mener du jeg skal gjøre med ungene mine som knuser ruter og ødelegger? De er da frie mennesker, jeg kan ikke kontrollere hva de gjør til enhver tid"

Gammel 03-07-13, 18:34   #366
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke det er urimelig at katteiere må ta mer av kostnadene og arbeidet med å bytte sand og sikre sandkasser i nabolaget. Men jeg går ikke med på å ha ansvar for alle mulige sandkasser. Og selv om man skulle finne på å bure inne alle katter i nabolaget vil fortsatt sandkatter være yndet dokasse for omstreifende katter. Å insistere på at det er katteeiernes ansvar å holde verden kattesikker nok til at man kan ha åpne sandkasser som ikke brukes som do er jeg redd er å tro på julenissen.

Gammel 03-07-13, 18:51   #367
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg synes ikke det er urimelig at katteiere må ta mer av kostnadene og arbeidet med å bytte sand og sikre sandkasser i nabolaget. Men jeg går ikke med på å ha ansvar for alle mulige sandkasser. Og selv om man skulle finne på å bure inne alle katter i nabolaget vil fortsatt sandkatter være yndet dokasse for omstreifende katter. Å insistere på at det er katteeiernes ansvar å holde verden kattesikker nok til at man kan ha åpne sandkasser som ikke brukes som do er jeg redd er å tro på julenissen.

Mener du å påstå at nissen IKKE fins?

Nei altså at man skal ta ansvar for alle sandkasser i mils omkrets ser jeg jo. Men her var det snakk om en som hadde møte i gaten og ingen hadde gjort noe. Og DER mener jeg at det burde da være naturlig at katteierene i gaten går sammen og fikser nett o.l til sandkassene.

Gammel 03-07-13, 18:59   #368
Katta
maler

Katta sin avatar

Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Mener du å påstå at nissen IKKE fins?

Nei altså at man skal ta ansvar for alle sandkasser i mils omkrets ser jeg jo. Men her var det snakk om en som hadde møte i gaten og ingen hadde gjort noe. Og DER mener jeg at det burde da være naturlig at katteierene i gaten går sammen og fikser nett o.l til sandkassene.

Det er jeg enig i.

Gammel 03-07-13, 20:05   #369
Nima
Stadig innom

Nima sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Nær Bergen
Nima er populærNima er populærNima er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg er nyskjerrig: frittgående katter har man ikke kontroll på - de bæsjer hvor de vil, og siden vi ikke går tur med dem, vet vi ikke hvor de har gjort fra seg og kan følgelig ikke plukke opp - hva er løsningen? Utrydde katterasen?

JA TAKK!!! Utrydd dem, innfør båndtvang eller hva som helst. Hvorfor skal katter ha lov til å gå rundt som de vil? Ingen andre husdyr skal det så hvorfor skal katten? Hold den inne eller i bånd er min mening. Eller aller helst: ikke ha katt hvis du bor i tettbebygde strøk.

Nima er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 20:08   #370
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Virkelig ikke sammenlignbart.

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 20:11   #371
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 20:32   #372
banana
Har ingen tittel

banana sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Virkelig ikke sammenlignbart.

Fordi?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:01   #373
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Jeg har nettopp kastet bort 40 minutter veldig sjelden egentid med å analysere #1 til #260 av denne tråden grundig, og deretter overflateanalysert resten. Det var morsomt, og overraskende for meg hva som kom opp. (Dog forstår jeg fremdeles ikke hva som gikk av meg, hvorfor gjorde jeg dette?)

Vet dere at i løpet av de første 260 innleggene var det totalt 54 brukere som oppgav om de hadde katt eller ikke, og om de ble plaget av katter i nabolaget?

Har ikke katt, plages av katt: 22 stk
Har ikke katt, plages ikke av katt: 10

Har katt, plages ikke av katt:14
Har katt, plages: 3
(Det er 5 stk som ikke oppgir helt tydelig hva de har eller ikke har av katt, de er unntatt statistikken over)

Av de 17 som har katt er det 12 som spesifiserer at det er viktg å kastrere/sterilisere, noe som begrenser problemene med streifing, slåssing og uttissing. Alle katteierne unntatt 3 nevner tidlig eksplisitt at de har sympati for de som opplever problemer med bæsj, uttissing etc. Av de 3 som ikke nevner det selv i initielle innlegg er det bare en som ikke sier det i etterfølgende innlegg. Halvparten av katteeirne uttrykker også gjennom tråden at de selv ser forbedringspotensiale ift eget kattehold, og vil skjerpe seg.

Mer enn halvparten av de 22 som plages av katter bruker sterke ord i initielle innlegg (som skuddpremie, inderlig avsky osv). Blant katteierne er det først i innlegg #53 og #63 at noen sier man må "leve med det",og da etter først i innlegget ha presisert at sterilisering og andre tiltak er nødvendig.

På tross av den tilsynelatende sympatiske innstillingen fra katteierne tallene over viser fyrer en del ikke-eiere seg fort opp. Men det er en ganske grei tone jevnt over de første 90 innleggene, til pøbelsara i #95 tilsynelatende umotivert spør om katteierne ("dere") virkelig synes at det er greit om naboens hund bæsjer i hagen deres, og at det "sånn er det, bare".

(Muligens utløst av Skremmern som siterte kokos fra innlegg #5, men kokos innlegg ble jo ikke møtt slik, og eneste forskjellen ellers var at skremmeren hadde en katt mindre?)

Luvi som er litt flåsete i i innlegg #102 blir hersketeknikket blant annet som usaklig veldig kjapt, og det hjelper ikke at hun startet ut med å si at kattehold i tettbygde strøk kanskje ikke var lurt, og at hun kjapt tar selvkritikk for litt følelseladet sammenlikning i #102.

Helt tar det ikke av før SpetakkelRandi entrer banen da, selv om Zöe starteren del opprør fordi hun starter ut litt hardt før hun moderer seg og gjentatte ganger uttrykker ensympati som feks Safran nekter å lese når det plukkes sitater senere.

Det var interessant å lese denne tråden uten å engasjere seg i emnet, og jeg ble overrasket flere ganger over hvem som var mest hissig og hersketeknikkete, og hvem som var gode til å hente inn sakligheten og en god tone til diskusjonen. Ikke minst var dette første gangen jeg har lagt merke til at Esme har vært passiv-aggressiv furtete! (Jeg hadde lyst til å rødprikke og si gå på rommet ditt, du, men droppet det.)

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:16   #374
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vakkert, Balanse!

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:18   #375
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Balanse: og dette brukte du ikke mer enn 40 min på? Jeg er virkelig imponert.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:20   #376
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Herlig Balanse!!

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:22   #377
safran
saftig

safran sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Balanse, her.

J
Helt tar det ikke av før SpetakkelRandi entrer banen da, selv om Zöe starteren del opprør fordi hun starter ut litt hardt før hun moderer seg og gjentatte ganger uttrykker ensympati som feks Safran nekter å lese når det plukkes sitater senere.

Hæ?

Gammel 03-07-13, 21:22   #378
Katta
maler

Katta sin avatar

Standard

Nå ble det balanse her.

Gammel 03-07-13, 21:24   #379
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Balanse: Fantastisk!

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-13, 21:25   #380
Balanse
Vaklende

Balanse sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

Balanse: og dette brukte du ikke mer enn 40 min på? Jeg er virkelig imponert.

Eh, det var 40 minutter da jeg begynte å skrive innlegget.

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Hæ?

Jeg kan sende deg regnearket med #henvisninger, kryss#henvisninger og analysen.

Seriøst, så fremsto det ikke som om det var gjort med vilje, men det kom veldig tydelig frem at i farten og med engasjerende tema kan det være lett å lese med vrangbriller på, eller hoppe over noen innlegg når man svarer.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.