Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan slutte å trøstespise?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 15:20   #11
Tyttebær
Ny-schmy

Tyttebær sin avatar

Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
Tyttebær er litt kulTyttebær er litt kul
Standard

Sv: Hvordan slutte å trøstespise?

Jeg tror også at det er lurt å gjøre noe helt annet enn å spise når det er det å putte noe i munnen som er problemet. Jeg tenker at om det "bare" var å bytte til noe sunnere så ville det kanskje ikke vært noe problem? Uten at jeg påstår det, altså. Jeg har bare selv erfart at det ikke er noen trøst i å spise gulrøtter når det er helt andre ting man har lyst på. Det er jo den døyvende effekten man søker.

Jeg tenker som Saint at det viktigste er å komme til bunns i hvorfor - og så finne andre strategier å håndtere det som er vanskelig på. Du virker jo å være bevisst på dette, så du er jo allerede et stykke på vei i denne prosessen.

Men klart - å ha det kjemisk fritt for kaker og heller ha sunne ting lett tilgjengelig slik det foreslås her er jo definitivt lurt.

Å foreslå alkohol i denne sammenhengen er en risikabel sport uavhengig av mengde og hyppighet. Det er som sagt døyving av vonde følelser trøstespisingen skal bidra til, og å erstatte dette med alkohol er galskap i mine øyne. Dette tror jeg det er ganske bred enighet om i fagkretser også.

Tyttebær er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.