Sv: Hvordan slutte å trøstespise?
Jeg tror også at det er lurt å gjøre noe helt annet enn å spise når det er det å putte noe i munnen som er problemet. Jeg tenker at om det "bare" var å bytte til noe sunnere så ville det kanskje ikke vært noe problem? Uten at jeg påstår det, altså. Jeg har bare selv erfart at det ikke er noen trøst i å spise gulrøtter når det er helt andre ting man har lyst på. Det er jo den døyvende effekten man søker.
Jeg tenker som Saint at det viktigste er å komme til bunns i hvorfor - og så finne andre strategier å håndtere det som er vanskelig på. Du virker jo å være bevisst på dette, så du er jo allerede et stykke på vei i denne prosessen.
Men klart - å ha det kjemisk fritt for kaker og heller ha sunne ting lett tilgjengelig slik det foreslås her er jo definitivt lurt.
Å foreslå alkohol i denne sammenhengen er en risikabel sport uavhengig av mengde og hyppighet. Det er som sagt døyving av vonde følelser trøstespisingen skal bidra til, og å erstatte dette med alkohol er galskap i mine øyne. Dette tror jeg det er ganske bred enighet om i fagkretser også.
|