|
|||||||
| Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Off the map.
|
Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Jeg er virkelig den siste til å gi råd, for jeg spiser alle følelser. Trøstespiser og spiser som premie. Det må jo være cluet også. Å håndtere følelsene uten mat. At mat er mat og følelser er følelser. Lurer litt på å gjøre som Anne C, gå til psykolog. Jeg må bare bli skikkelig klar først.
|
|
|
#2 |
|
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
Sv: Hvordan slutte å trøstespise?
Litt på siden, men nevner det likevel. Jeg har nemlig tenkt mye på dette i mitt arbeid som førskolelærer/spesialpedagog. Det er jo ofte sånn at barn som blir lei seg av en eller annen grunn (slår seg, for eksempel), blir tatt med inn på kjøkkenet og får en liten kjeks eller noe sånt til trøst. Jeg opplevde dette mye i min oppvekst, og har sett mye av det både på jobb og privat.
Sist redigert av Tyttebær : 23-05-13 kl 21:07. |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Teller ned
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan slutte å trøstespise?
Enig, jeg tror mange kan kjenne seg igjen i at mat har blitt brukt som trøst, glede og "straff" i oppveksten. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Skulle gjerne hatt et godt svar til deg, da jeg sliter med det samme selv i perioder.
|
|
![]() |
|
|