Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
Jeg synes også at det ille at dyrene som allerede finnes ikke får nødvendig vet.tilsyn og blir avlivet. Men: Dette har dere valgt selv ved å eie en forbudt dyreart. Det blir litt rart å sutre over dette når dere selv er ansvarlige for at det er blitt sånn.
Vi er vel ikke ansvarlig for at det har blitt sånn, da tenker jeg på at det er ikke vi som er ansvarlige for reglene. Hadde grunnlaget for reglene vært av betydning, så hadde jeg nok rettet meg etter de. Og det er en del entusiaster som venter på reglene skal endres også!
Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.
At slanger, hvis de blir lovlige, er forbeholdt spesielle entusiaster med kunnskap, er naiv og ønsketenkning. Dette er "tøffe" dyr som man kan brife med og som helt sikkert også havner i hendene på feil folk, i likhet med andre dyrearter.
jeg mener ikke at det er forbeholdt oss som brenner for det
men, tror dyrene kommer til å bli mindre "tøff" om det er lov å eie en slange.. Og jeg har inntrykk over at de som har slanger fordi det er tøft, bryr seg ikke om at det er ulovlig, men har det fordi
så jeg tror at den største kulhetsfaktoren med slanger er vel at det er ulovlig?
|