|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#181 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!
Er dette argumenter?
|
|
|
#182 |
|
Passiv
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg synes det burde innføres forbud mot katter. Det er virkelig et kjempeproblem med katteavføring. I sandkasser, naboenes hager, på fellesområder og lekeplasser. Og katteeiere flest fraskriver seg ethvert ansvar for driten. Jeg har aldri i mitt liv truffet på en katteeier ute for å plukke bæsj. Aldri! Jeg synes katteeierne over mange år har vist med all tydelighet at de ikke klarer å holde katt på en ansvarlig måte slik at den ikke blir til sjenanse for andre. (Ja da, jeg vet det finnes noen hederlige unntak, men de er virkelig i mindretall). Farlige sykdommer kan også spres gjennom kattebæsj. |
|
|
|
#183 |
|
Bedreviter
|
Om ikke annet, så er i alle fall ikke det problem man ville hatt med slanger og skilpadder. |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Æsj, konsulenten!
|
|
|
#185 |
|
Utenlands
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() |
Reptilene lider jo ikke fordi det er uansvarlige katteeiere. De lider fordi det er uansvarlige reptileiere! Det er jo fullstendig idiotisk å eie noe som er ulovlig for så å sutre over at en ikke kan ta dem med til dyrelegen i frykt for å bli oppdaget. |
|
|
|
|
|
#186 |
|
ER faktisk grei i bånn!
Medlem siden: Apr 2013
![]() |
ja visst er dette argumenter! for dette er dyr som allerede er her. vi vil få reglene endret slik at dyr som allerede er her får det bedre! |
|
|
|
|
|
#187 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
biter tennene sammen, teller til 10, så svarer jeg.. |
|
|
|
|
|
#188 |
|
Utenlands
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Men altså! Reptiler er ulovlig, katter ikke. Enkeltpenkelt! |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Men syns du det vitner om godt dyrehold at man ikke tar med kjæledyret sitt til vetrenær?
|
|
|
#190 |
|
Utenlands
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Og den gruppen dyr fortsetter jo bare å lide så lenge de importeres ulovlig. |
|
|
|
|
|
#192 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
ja, der er ulovlig uten grunnlag for at de skal være ulovlig. grunnlaget for loven er så tynn og oppbrukt og motbevist i så lang tid at den ikke respekteres på noe som helst måte.. |
|
|
|
|
|
#193 |
|
Curlingkone
|
Dyrene lider fordi eierne ikke tar konsekvensen av å holde de dyrene de holder. Det er eieren sin feil at dyret lider!
|
|
|
#194 |
|
Utenlands
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Spiller ingen rolle. Ulovlig er ulovlig! |
|
|
|
|
|
#195 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
ja det syntes du vel! du sitter vel glad og fornøyd nå på at du vrir på det jeg sier? |
|
|
|
|
|
#196 |
|
ER faktisk grei i bånn!
![]() |
tar vi ikke konsikvensene?? visst gjør vi det! |
|
|
|
|
|
#198 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Det var nok litt naivt å tro at man bare kan valse inn her med noen relativt dårlige argumenter for en utrolig liten og uviktig sak, og forvente at alle skal overbevises på flekken.
|
|
|
#199 |
|
Glamorøs
|
Altså, alle kjæledyreiere tenker på seg selv framfor dyrene. Om det er dyrene man tenker på burde man heller jobbet for at ingen dyr blir tatt ut av sine naturlige element for å være noens leke. Kanskje aller minst de dyrene som ikke kan ha et liv utendørs, slik katter og hunder kan.
Sist redigert av Tallulah : 17-04-13 kl 21:21. |
|
|
|
|
|
#200 |
|
Utenlands
Sv: Hjelp oss å få lovforslaget om eie av eksotiske dyr til høring!Jeg er heller blitt mer skeptisk etter denne diskusjonen, men det har jo ingen innvirkning på livet mitt. Jeg bor i Nederland og her er det sikkert lov akkurat som med hasjen. |
|
|
|
![]() |
|
|