Sv: Skolevesker til 11000
Opprinnelig lagt inn av Katta, her.
Jeg har forresten studert sammen med mange såkalte pappagutter fra oslo vest. Slike som får leilighet på Majorstua av foreldrene sine når de begynner med studiene, kjører dyr bil og har dyre klær og foreslår at "men vi kan jo bare spleise noen titusen på hver?" De er hyggelige mennesker for det. De lo litt av oss som ikke kunne rekkefølgen på kniver og gafler i penere lag, vi lo litt av dem som ikke kunne gå ut uten brylkrem i håret og brukte skjorte med snipp og slips til hverdags, men den forskjellen gjorde vel ingen av oss mindre hyggelige. Det som faktisk er ganske befriende med den rasen der er at de på ingen måte bruker disse dyre tingene for å hevde seg selv. Det er ting som bare er der for dem, de betyr strengt tatt svært lite. Med andre ord oppfører de seg skremmende normalt og er hyggelige mennesker. Som starter livet med et lite forsprang, for når vi andre sliter med å komme inn på boligmarkedet og må jobbe for å tjene penger, kan de cashe ut enebolig i bygdøy alle og kan konsentrere seg om det de er mest interessert i faglig. Og nå har de jo blitt voksne, så de skjønner hva slags fordeler de har.
Kanskje ikke de du studerte med brukte merkeklær for å hevde seg selv, men det er jo et faktum at mange gjør det for nettopp å hevde seg selv. Det er da det bikker til harry, spør du meg. Og når man ikke vet at det ikke bare er for alle å spleise noen titusener selv, ja da ha man jo gått glipp av noen vesentlig om hvordan verden fungerer for noen. Men jeg tviler ikke på at slike også er hyggelige folk, det tror jeg de fleste skjønner.