Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Barns treninger i helgene

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-01-13, 14:01   #11
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Barns treninger i helgene

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Og siden jeg er andre generasjons kulturarbeider og interessert i publikum spesielt, så spør jeg fordi jeg syns det er interessant å lære mer om hvor forskjellig folk tenker om slike aktiviteter.

Jeg reagerte også på dette ut fra hovedinnlegget, men det kommer nok av min oppvekst, tilgjengelighet, samt interesser. Jeg har kanskje vært to ganger på et museum i hele mitt liv. En gang på barneskolen (hjemme nordpå), og en gang på lærerskolen i Trondheim. Jeg tviler ikke på at det kan være interessant, og vi har faktisk av og til snakket om at 'vi burde' (som de sier i VG-reklamen) siden vi nå bor nært Oslo, men det blir gjerne med praten. Det er litt tiltak. Men hadde vi dratt, så hadde det ikke vært av type kunstmuseum (we don't do that), men mer andre ting. Skjelett, teknologi, historie, et.c, er sånt alle hos oss ville funnet interessant. Men til sommeren. Til sommeren skal vi. Det er slik ordlyden pleier å være. Alt skal vi rekke til sommeren. Da skal vi reise hele 4 mil til Oslo og se på ting. Da er vi turister, og gjør turistting. Men ellers i året er selv helgene travle. Vi må ta mye husarbeid da, ungene har sitt de holder på med, og akkurat nå forsøker vi å få til å dra å ake en dag og på ski en dag, før vinteren er over. Vi har ikke klart det til nå, men kanskje til helga.

Ellers er interessen for en del kulturelle innslag relativt laber. Jeg har vært to ganger på 'Juleskurken' på teateret her. Det var med barna, og for barna. Jeg liker revyer og standup, og alt annet utgår egentlig. Teater og musikaler = gjesp. Jeg har vært på 3-4 konserter siden 2001. Slike ting må planlegges, slik at det passer med at vi har besøk nordfra. Vi oppsøker aldri kulturelle ting på ferie, og fasineres i liten grad av det mangfold som finnes. Mine referanserammer er i hovedsak fra bøker og film. Utover det er det mye man sikkert burde interessere seg for, men som jeg helt ærlig ikke kjenner at jeg gjør. Jeg ser IT-dokumentarer, har bilder på veggene jeg ikke vet om jeg burde like eller ikke, hører på Punk og ballader, og foretrekker Batman foran Kontiki-filmen.

Samtidig så mener jeg det er greit. Vi gjør mye hele tiden hele året for ungene. Det er bare oss, og vi hjelper, tilrettelegger, støtter, ordner og fikser for alle barna 24/7. De vil nok ikke huske oppveksten for museumsturer, reiser, og at mye spennende foregikk hos oss. Men de husker antagelig lesing, fliring, masse musikk, mange varierte filmer, og foreldre som stilte opp på alt som var. Så får det bli med det da. Det får være bra nok.

Sist redigert av Dronningen : 29-01-13 kl 14:09.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:28.