|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJa, kanskje en skulle tatt en Oslo-ferie en gang, med museums-besøk.
![]() |
#102 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJa, polyanna; zoologisk er vel omtrent et sted de fleste oslobarn har vokst opp. Hiawata elsket det som liten, og liker det fremdeles. Personlig kan jeg styre meg for den litt søtlige lukta av utstoppede (og møllspiste) dyr, men det er jo fantastisk å se "orntlige" dyr.
![]() |
#103 |
I mål
|
![]() Sv: Barns treninger i helgene
Heldigvis tar stadig bestemoren til storebror ham med på Zoologisk (jeg får litt mark av de møllspiste dyra) så jeg nøyer meg med Teknisk museum. Der er vi jevnlig da. Storebror har også vært på Bygdøy med den andre bestemoren, og der skal vi nok snart ta med lillesøster og ham. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Du kan like gjerne komme til Stavanger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Ute av drift
![]() Sv: Barns treninger i helgeneHaha, det ene vi har i byen vår? Nei, det er et sjøfartsmuseum tror jeg. Å ta med ungene (eller dra på museum sjæl) er så langt fra min tanke om normal familieaktivitet at det aldri har falt meg inn å dra dit. Det kan jo godt hende at det faktisk er barnevennlig.
![]() |
#107 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneSå rart å ikke tenke på museum som normal familieaktivitet! Ikke ment som utdriting eller kritikk altså, det er bare så anderledes og fremmed for meg. Så jeg blir bare så veldig nysgjerrig på hvorfor ikke? Beklager om jeg er invaderende.
![]() |
#108 |
Ute av drift
![]() Sv: Barns treninger i helgeneFordi jeg ikke kjenner noen som går på museum, det virker ikke gøy, det er bare ikke noe tema.
![]() |
#109 |
Dårlig husmor
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneSjøfartsmuseet i Bergen er i hvert fall flink med barneaktiviteter. Jeg innrømmer at jeg synes det er et ganske kjedelig museum selv, men jentene elsker det og de har stadig vekk skattejakt og andre aktiviteter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg ville nok prøvd å få til trening en annen tid, eller sagt opp som trener da tror jeg. Synd for laget å måtte bruke alle søndager for å spille fotball, det ødelegger jo søndagen for mange vil jeg tro som sikkert egentlig også vil ha muligheten til å gjøre andre ting ut av søndagene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Hun sier at hun bor på et sted (bygd?) med bare ett (lite?) museum. Da tenker jeg typisk folkemuseum. Jeg skal være enig i at det finnes dørgende kjedelige museer, særlig på bittesmå steder. Type et rom med lokale drikkebegre og vever fra 1500-tallet. Jeg må bsre innrømme at jeg ikke ofte går på slike museer. Og ungene hadde kjedet seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
etterpåklokest
|
Jeg går gjerne på museum, og tar gjerne med (de eldste) ungene. Men det finnes museer som ikke er barnevennlige, de er gjerne ikke folkevennlige engang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
søt
Hallen her er helt sprengt og vi må ta det vi får. Ganske kjipt, særlig siden ungene jo elsker denne aktiviteten. Vi har hatt helg i ulike former i mange år, dvs fredag, lørdag eller søndag.
![]() |
#114 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneJeg kan selvsagt forstå at ett spesielt museum ikke er barnevennlig, og ikke en aktivitet som er aktuell der man bor. Men det er jo normalt å dra på museer i ferier for eksempel, så for meg var det bare veldig rart å synes at museum var en snål familieaktivitet. Ikke noe kritikk i det, kun nysgjerrighet.
![]() |
#115 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Det er ikke en familieaktivitet vi bedriver i stor grad heller. Vi bor ikke langt fra Oslo, men mannen er ikke så gira på museum, så det blir ikke så mye av det. I så fall blir det teknisk, zoologisk og lignende. Når vi er på ferie tar vi alltid med oss ett og annet museum, som regel naturhistorisk eller teknisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Skjønner
![]() |
#117 |
Glamorøs
|
Som sagt, jeg skjønner det du beskriver her veldig godt. Men jeg syns det er en forskjell mellom å a) ikke benytte seg av museum fordi det ikke er noen tilgjengelig/ikke noen interessante tilgjengelig og b) bli forundret over at museum er en helgeaktivitet som passer for familier.
![]() |
#118 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneVi går ikke ofte på museum. Men har vært på noen både i Trondheim og Oslo. Men det er ingen standard helgeaktvitet for vår del.
![]() |
#119 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Barns treninger i helgeneFor å legge litt i Tallulahs publikumsinteressedatabase: Vi går på museum når vi har utenbys besøk.
![]() |
#120 |
Panzerekstremfeminist
|
Det gjør vi også. Vi må liksom ha med oss amerikanere for å kjøre ut på Bygdøy, for eksempel.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|