Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-12, 17:17   #29
Greyminerva
Med støttehjul

Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Oslo
Greyminerva har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Da vi brukte barnevogn til og fra barnehagen var det et mareritt - måtte ofte la både en og to og tre trikker gå fra oss fordi de var stappfulle.
Brukte derfor stort sett bæretøy til Jr. frem til han ble ganske stor, og tok beina fatt ganske tidlig.
Det kule er at når jeg hadde Jr. i bæresele - DA fikk vi sitteplass!

Kan forresten signere tendensen til at unge, minoritetsspråklige menn er spesielt flinke til å gi gravide og kvinner med små barn sitteplass!

Nå bruker jeg Jr. på 5 som unnskyldning for å drive voksenopplæring - vi plasserer oss pent VED SIDEN AV døra inn på bussen/trikken, ikke foran, og så sier jeg HØYT, med vennlig formanende stemme:
"OG SÅ SLIPPER VI ALLE SAMMEN AV BUSSEN FØØØØR VI GÅR PÅ, IKKE SANT?" Og Jr. nikker og sier ja og er sååå enig, og da skjer det at tenåringene rundt oss tar et skritt tilbake de også.

Dersom folk tok opp trikkeplassene og ikke vil flytte seg, så kjørte jeg forhjulene opp på trikken og sto MIDT i døråpningen til folk flyttet seg, jeg.
Er litt verre om det faktisk er HELT STAPPFULLT på hele trikken/bussen, står to vogner der fra før av osv. - men funker altså utmerket når noen har satt seg på de vippesetene som er der og ikke gidder å flytte seg. *grumble*

Greyminerva er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:11.