Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-11-12, 00:11   #11
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

En kollega av meg var herlig slik en dag han skulle hjem fra jobb. Holdeplassen til bussen hjem er samme stoppested som den lokale videregående skolen bruker. Det er til tider totalt anarki på bussholdeplassen. Spesielt er det en gjeng guttevalper i 16-18 års alder som brøyter for å fylle bussen først, slik at alle andre må stå, samme søren om de kom først til holdeplassen aldri så mye, og disse gutta kommer slengende i siste lita.

Vel. Min kollega er en stor, sterk og bestem voksen mann. En dag fikk han nok. Da bussen kom, brøyta han seg fram, så han kom først til døra. Han stilte seg så midt i åpningen, så ingen kom inn på bussen. Deretter begynte han å sile folk, først en eldre dame som og skulle på, deretter jentungene som aldri klarte bryne seg på gutta, deretter de gutta som var av det rolige slaget. Når alle disse var på bussen og hadde fått satt seg, gikk han inn og satte seg sjøl, og så måtte brøytegutta stå veien hjem.

Jeg hadde trengt en sånn i fjor vinter. Jeg tar trikken hjem fra like ved en videregående skole, og har lært meg å stille meg fremst på perrongen før trikken kommer for å få plass. Hjelper det? Nei. Så snart trikken kommer, stimer en gjeng fjortiser forbi meg og okkuperer alle barnevognplassene, så jeg må vente på neste trikk. Og jeg kan ikke ta 17, jeg må vente på nr. 18, da jeg skal et godt stykke rett frem fra Jernbanetorget. Neste 18-trikk kommer, og hva skjer? Jo, da har det kommet til en ny pulje ungdommer som presser seg forbi meg og vogna, så jeg må vente på neste etter der igjen. Med en sulten og trøtt toåring. I snøvær.
Heldigvis har vi sluttet med vogn nå, så det er marginalt lettere å komme med. Det er slett ikke sikkert vi får sitteplass, dog.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:17.