|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Jeg også kan finne på å drive med heftig voksenopplæring både på tog og t-bane.
![]() |
#22 |
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!
Det er min erfaring også. At ikke-norske ungdommer faktisk har folkeskikk og faktisk tilbyr andre plassen sin. Jeg ble veldig glad for noen uker siden da ei ung jente tilbød gravide og bekkenløse meg sin plass.
![]() |
#23 |
Glamorøs
|
Det du gjør da, er å si at de må hjelpe deg med vogna. Når jeg skal ha vogn på trikk får de som har satt seg på barnevognplassene vær så god å flytte seg. Jeg sier i fra.
![]() |
#24 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Jeg rekker sjelden det. Trikkeførerne på 18-linja har det alltid så travelt med å lukke døra, om man har kommet seg eller ikke.
![]() |
![]() |
#25 |
Endelig mamma
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, virkelig. Det får da være måte på å være egoistisk. Jeg synes også egentlig at bussjåførene kan være litt flinkere til å si ifra om sånt over høyttaleren altså. Det er jeg vant til hjemmefra i gamle dager i alle fall. Har faktisk også flere ganger opplevd å få takk fra bussjåføren i hjembyen fordi jeg hjalp folk på med barnevogna, for det var jo egentlig hans jobb å gjøre det (de brukte i alle fall før i tiden å reise seg å gå bak med en gang de så folk med barnevogn, FØR de tok imot betaling fra andre til og med.
![]() |
#26 |
Glamorøs
|
Har du trykket på barnevognknappen? Hvis ikke så smeller dørene igjen automatisk.
![]() |
#27 |
Fersk i gamet
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Jeg er bred fra før jeg, men blir enda bredere og får nokså spisse albuer når jeg må måke meg vei gjennom hyggelige medreisende som på død og liv skal presse seg på buss/trikk/tog/bane før jeg har rukket å komme meg ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Til tider hjulbeint
|
Jeg klasker krykker mine over beina på folk som brøytet seg inn på buss eller bane når jeg skal av. Klask, klask sammen med et sitronsurt Beeeeklaaaager så mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
www.bomulls.no
|
![]() |
#30 |
Textrovert
|
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Jeg er også en slik "grinebiter". Jeg ber folk om å flytte posene sine når de okkuperer et ekstra sete. OK, har de ti poser, så er det ikke der jeg ber om å få sitte først, men ærlig talt, er det fullt på bussen, så står ikke jeg i en halvtime bare fordi noen har mange poser med seg. Jeg reiser ofte med både veske, sekk og pc, men jeg stabler alt oppi fanget med én gang, slik at folk skal slippe å be om å få sitte ved siden av meg.
![]() |
#31 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Det er en typisk situasjon der jeg hadde sagt i fra, divine, og passet på at alle andre hørte det. Jeg gjorde det i kiosken på lokalkinoen da køen var laaaang pga en treåring som skulle få velge godterier selv. Makan til nepskrell.
![]() |
#32 |
bits and pieces
|
Da hadde de gammelt kassasystem. Alle plasser jeg har jobbet så kan man "parkere" en kunde og betjene en annen så lenge.
![]() |
![]() |
#33 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Folk som stopper midt i butikkdørene.
![]() |
#34 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Jeg synes som oftest det er greiest for meg selv hvis jeg klarer å huske på at vi alle kan være litt fjerne i blant og ikke alltid være oppmerksom på alle rundt oss. Jeg har irritert meg grønn (og kommer sikkert til å gjøre det igjen) over andres ubetenksomhet og mangel på omtanke for omverden, og det kommer det sjelden noe godt ut av. Jeg blir bare sur, og står og hveser, men sier ikke i fra. Det får jeg bare vondt i magen av. Ikke sitteplass f.eks. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Kan tituleres
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
![]() |
#36 |
Slumrende Ullteppe
|
Jepp, det opplever jeg og. Den gangen jeg ennå kjørte buss med barnevogn, var det alltid unge, ikke etnisk norske gutter som ilte til for å hjelpe til.
![]() |
#37 |
Møllspist fletthurpe
|
![]() |
#38 |
Med støttehjul
Medlem siden: Nov 2012
![]() |
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Da vi brukte barnevogn til og fra barnehagen var det et mareritt - måtte ofte la både en og to og tre trikker gå fra oss fordi de var stappfulle. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Jeg er også kollektiv-politi.
![]() |
![]() |
#40 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Jeg har blitt en kollektiv-bølle!Dette irriterer meg så grenseløst. Den gangen jeg hadde svær hund og sendte ham først ut døra var det imidlertid ingen som presset seg på før vi fikk kommet oss ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|