Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 21:08   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Ok, nå ser jeg at det er et alternativ hvor alle kan være hos foreldrene. Hvis foreldrene ønsker det, så stiller saken seg annerledes.

Gammel 05-12-11, 21:12   #2
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Ok, nå ser jeg at det er et alternativ hvor alle kan være hos foreldrene. Hvis foreldrene ønsker det, så stiller saken seg annerledes.

Nettopp og her var jo det et stort ønske fra HI foreldre om å feire jul med hennes barnebarn noe de ikke hadde gjort på to år.
Jeg har stor forståelse at om man ønsker å feire alene så må man få det om man gir beskjed om dette i god tid. Men ikke å trekke seg fra avtalt felles feiring pga at ens søster m familie kommer til som ekstra gjester.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:18   #3
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Nettopp og her var jo det et stort ønske fra HI foreldre om å feire jul med hennes barnebarn noe de ikke hadde gjort på to år.
Jeg har stor forståelse at om man ønsker å feire alene så må man få det om man gir beskjed om dette i god tid. Men ikke å trekke seg fra avtalt felles feirng pga at ens søster m familie kommer til som ekstra gjester.

Men hvis jeg har forstått det riktig, så var avtalen at foreldrene skulle komme hjem til HI. Ikke at HI skulle til foreldrene. Ergo har ikke HI trukket fra seg noen avtale, og bør være mer forutseende og si i fra i god tid og alt det der? Man er liksom ikke synsk heller.

Sitat fra guttemamma:

Sitat:

Kom kanskje ikke helt frem i hovedinnlegget, men vi har de siste årene vært hjemme hos oss med svigers og mine foreldre på besøk annenhvert år. Så planen var at mine foreldre skulle komme til oss dette året også!

Gammel 05-12-11, 21:27   #4
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Men hvis jeg har forstått det riktig, så var avtalen at foreldrene skulle komme hjem til HI. Ikke at HI skulle til foreldrene. Ergo har ikke HI trukket fra seg noen avtale, og bør være mer forutseende og si i fra i god tid og alt det der? Man er liksom ikke synsk heller.
Sitat fra guttemamma:

Ok her må man ha tunga rett i munnen får å få med seg alle detaljer Beklager.
Mulig foreldrene til HI tenkte som så at de ikke ville avvise søsteren m/fam sitt ønske om å få feire med alle, og derfor tilbød seg å ha selskapet hjemme hos seg selv?
Jeg skjønner HI og at de i utgangspunktet hadde en avtale om å feire alene med foreldre. Og at søsteren burde forstått dette. Men jeg hadde ikke hatt samvittighet til å si at nei da feirer vi alene. Håper dere finner ut av dette.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:17   #5
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Men ærlig talt. Er 11 personer mange? Her er det snakk om 6 voksne og 5 barn.
Mulig jeg er farget av at vi er mellom 20 og 30 personer hver bursdag.
Julaften er vi som regel mellom 9 og 17 personer. (I år blir vi "bare" 12.)

Det er jo ikke snakk om at HI må invitere til seg etter som jeg har forstått det? Alle kan komme til HI foreldre, stemmer ikke det?

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:27   #6
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tilde, her.

Men ærlig talt. Er 11 personer mange? Her er det snakk om 6 voksne og 5 barn.
Mulig jeg er farget av at vi er mellom 20 og 30 personer hver bursdag.
Julaften er vi som regel mellom 9 og 17 personer. (I år blir vi "bare" 12.)

Det er jo ikke snakk om at HI må invitere til seg etter som jeg har forstått det? Alle kan komme til HI foreldre, stemmer ikke det?

Ærlig talt meg her og der. For noen av oss er "bare" 12 flere enn det vi ønsker å være på julaften. Er det så grusomt at noen trives med det ene og andre trives med det andre, altså? Det ville ikke falle meg inn å dra inn "ærlig talt 12 stykker " fordi jeg har vokst opp med at vi er maksimum seks-syv stykker på julaften.

Gammel 05-12-11, 21:35   #7
Tilde
Jordbærpiken

Tilde sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Tilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt liktTilde er virkelig godt likt
Standard

Ærlig talt meg her og der. For noen av oss er "bare" 12 flere enn det vi ønsker å være på julaften. Er det så grusomt at noen trives med det ene og andre trives med det andre, altså? Det ville ikke falle meg inn å dra inn "ærlig talt 12 stykker " fordi jeg har vokst opp med at vi er maksimum seks-syv stykker på julaften.

11 stk, ikke 12.

Jeg ser ikke problemet, men det er meg. Synes synd på foreldrene som eventuelt står revet mellom 2 barn.......dermed ærlig talt! Den står jeg for.

Tilde er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:52.