Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Julaftenproblem

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-11, 20:02   #1
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Hillary, her.

Hva menes med ikke alltfor mange gjester?

Flere gjester enn det man selv er komfortabel med på julaften. Jeg og mannen min har hovedsakelig vokst opp med julaftener med kun kjernefamilien i tillegg til besteforeldre på tur. Etter at vi selv har fått barn kjenner vi på at vi ikke koser oss hvis det blir for mange på julaften (dvs. flere barn enn våre), akkurat den kvelden liker vi å feire i rolige former og på vårt vis, uten pakker som åpnes opp en og en timesvis fordi man er så mange, og kvalmende store pakkeberg styr og ståk osv. Jeg kjenner at jeg reagerer på å gå under kategorien smålig fordi vi feirer julaften på en måte som vi trives med. Vi må jo også ta konsekvensen av det, blant annet blir vi i år alene på julaften. Jeg har stor respekt for at andre ønsker og liker det annerledes, og gjør valg ut i fra det. Men jeg synes det er smålig og kalle andre smålige fordi de har andre preferanser enn en selv.

Gammel 06-12-11, 10:33   #2
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Julaftenproblem

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Flere gjester enn det man selv er komfortabel med på julaften. Jeg og mannen min har hovedsakelig vokst opp med julaftener med kun kjernefamilien i tillegg til besteforeldre på tur. Etter at vi selv har fått barn kjenner vi på at vi ikke koser oss hvis det blir for mange på julaften (dvs. flere barn enn våre), akkurat den kvelden liker vi å feire i rolige former og på vårt vis, uten pakker som åpnes opp en og en timesvis fordi man er så mange, og kvalmende store pakkeberg styr og ståk osv. Jeg kjenner at jeg reagerer på å gå under kategorien smålig fordi vi feirer julaften på en måte som vi trives med. Vi må jo også ta konsekvensen av det, blant annet blir vi i år alene på julaften. Jeg har stor respekt for at andre ønsker og liker det annerledes, og gjør valg ut i fra det. Men jeg synes det er smålig og kalle andre smålige fordi de har andre preferanser enn en selv.

100% enig. Men nå er jeg av typen som ikke trenger andre så mye for å ha det hyggelig. Vår jul består av oss fem. Får vi svigermor på besøk blir det en liten bonus, men ikke noe vi verken forventer eller belager oss på.

Jeg leser ellers hovedinnlegger som skuffet over egne foreldre tildels, som ikke kan sette foten ned ovenfor søsteren. Så må man vurdere om man skal si i fra direkte, eller bare la det gå sin gang. Jeg hadde uansett feiret hjemme, og sagt at foreldre var velkomne, og så ble det opp til dem hvordan de løste dette.

Sist redigert av Dronningen : 06-12-11 kl 11:21.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:11.