|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#101 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Julaftenproblem
Ja! Jeg synes 11 personer er mange, i alle fall når noen av disse 11 er bråkete/sutrete unger.
Vi blir 14, 12 skal bo under samme tak, yngste er 8, bikkja har mest sansynlig løpetid og jeg har aldri gledet meg mindre til jul enn i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemTusen takk for mange ulike tanker og meninger. Jeg har nå lest gjennom alle. Det er visst mange ulike måter å feire jul på. Jeg får gå litt i tenkeboksen på hva vi skal gjøre, har fått mye ulikt å tenkte på når dere har skrevet deres tanker om saken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
frakoblet
|
Helt enig. Jeg kjenner jeg blir litt irritert over at det skal være smålig å være komfortabel med en nokså rolig jul når man i tillegg den som faktisk holder avtalen som er gjort. Makan.
![]() |
#105 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemVil bare nok en gang påpeke at vi feirer jul hjemme i vårt hus hver jul! Dette er det noen år siden vi gav beskjed om. Hva alle andre i vår familie gjør så er det opp til dem. Så dette var opprinnelig plan dette året og, altså at mine foreldre skulle KOMME til oss i vårt hus!!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemKjære deg. Ikke lett dette. Du kan ikke ha en samtale alene med din søster slik at hun bedre kan forstå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
I mål
|
Dette er jo en vesentlig presisering. Jeg forstår deg litt bedre etter utredningen over her. Jeg tror kanskje jeg ville latt dette være din mors/søsters "problem", og bare blitt hjemme som tenkt så fikk de gjøre som de ville. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
By the Sea
|
![]() Sv: Julaftenproblem"Dere er hjertelig velkomne hos oss og nå viser det seg jammen at dere er hjertelig velkomne hos søster også - vi synes dere skal vlege hvor dere vil være og vi tar det ikke ille opp om dere reiser til søster. Hun trives best med besøk på julaften og det har vi forståelse for".
![]() |
#109 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: JulaftenproblemHvorfor skal alle tilpasse seg din søster?
![]() |
#110 |
Superduperaktiv
![]() ![]() ![]() |
Det er bare å beklage at dette ikke kom skikkelig fram i hovedinnlegget. Imponert over hvor mange som har tatt seg tid til å svare i tråden her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: JulaftenproblemNå har jeg lest ditt siste innlegg og skjønner at det ikke er helt enkelt. Tror jeg ville vært hjemme slik planen var, ja.
![]() |
#112 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: JulaftenproblemVi hadde storfamiliejul i fjor. 13 mennesker, hvorav 6 fra 8 år og nedover.
![]() |
#113 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: JulaftenproblemDenne ekstra utredningen hjalp meg også til å få ting litt bedre på plass i forhold til forståelse. Jeg skjønner nå bedre hvorfor du tenker som du gjør, og skjønner at problemstillingen egentlig er å forklare din mor at de ER hjertelig velkommen hos dere, men at dere IKKE tar det ille opp om hun velger din søsters familie.
![]() |
#114 |
Passiv
|
![]() Sv: JulaftenproblemDa ser det litt annerledes ut. |
![]() |
![]() |
#115 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: JulaftenproblemSynes også det stiller seg litt annerledes etter å ha lest det siste innlegget ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
100% enig. Men nå er jeg av typen som ikke trenger andre så mye for å ha det hyggelig. Vår jul består av oss fem. Får vi svigermor på besøk blir det en liten bonus, men ikke noe vi verken forventer eller belager oss på. Sist redigert av Dronningen : 06-12-11 kl 11:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
På (opp?)tur
|
At moren din liker å være langsint kan du ikke ta hensyn til. Si dere ikke er sure eller noe. Og at dere vil invitere dem og svigers neste år. Om du ikke vil ha den konfrontasjonen, blir det bråke-jul. Og stor stas for ungene. Det er bare en dag.
![]() |
#118 |
Erfaren
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() |
Så ikke at det var en med nesten samme nick her inne før dere påpekte det, men ok, jeg sletter meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Ekvilist
|
Du behøver ikke slette deg. Endre nick, og evt. putt gammelt nick som signatur i en overgangsperiode.
![]() |
#120 |
Passiv
|
![]() Sv: JulaftenproblemDet der var et kult nick. :liker: |
![]() |
![]() |
|
|