Sv: Vanskelig
Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.
Selvsagt burde han ikke det. Det er jo heller ikke det Lisa sier. Det jeg tror er at du er veldig opphengt i dette, og der vi andre klarer å slappe av og tenke at dette skjer ikke hver dag, så klarer ikke du det.
Vi går sjelden på kafe, når vi går får ungene velge helt selv, min eldste velger som regel mat, min yngste kake. For min del er begge deler helt greit.
Det virker jo som dere deltar på veldig mye, og da må man nok ta et valg. Jeg tror ikke alle får sjokolade på fotballkamp f.eks, og da syns iallefall jeg det er greit å si nei. Og om man skal gi sjokolade så kan man jo velge noe som er mindre enn en smil.
Og skal man på tilstelninger der man skal ta med mat, så kan man jo ta med sunne alternativer.
Skjønner. Vi er relativt ofte en tur i byen og jeg er veldig glad i å ta en kaffe på cafe, nå er ikke Vetle med så ofte lenger, men innimellom, han får gjerne en vaffel da, men ikke alltid og jeg prøver å legge bort vanen med at man MÅ ha noe søtt på cafe - på lik linje som andre steder. noen ganger er det ok og da blir han gladere når han får det også.
Enig i at smil er stor sjokolade og han burde valgt noe mindre, jeg kjøper aldri så store sjokolader til han - men jeg var ikke med og hadde ikke gitt noen andre beskjeder enn at han fikk ta 1 ting :P Hvor mye han spiste av den vet jeg ikke, tror han delte - men mulig andre delte med han tilbake også, hehe
Jeg prøver jo å slappe av på dette, og det går ganske fint her hjemme - det er når vi kommer sammen med andre det kan bli slitsomt, ihvertfall i perioder. En evig liten kamp om å være sunne.
|