Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 14:20   #41
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Men da har du i hvert fall en grei kilde til å påpeke at hun har misforstått. Ca. 1000 på en tilfeldig dag (og de ligger ikke nødvendigvis i reimer, det brukes relativt sjeldent i Norge - skjerming brukes mye mer).

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:26   #42
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg skal jaggu ta frem den der hvis hun fortsetter debatten. (Hun har ligget i ro et par dager nå - hun fikk litt motbør etter at hun mente at ABB var en smart mann - bare litt voldsom.)

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:36   #43
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg syns hele denne nå-skal-vi-moderere-oss-i-valgkampen-greia er skikkelig rar. Da sier man jo rett ut at man har gått over streken før.

Her er jeg også. Det hadde stått respekt av det om de hadde kommet på det selv på et tidligere tidspunkt. Men nå har jo det meste av retorikken dems blitt uspiselig, så da må de snu kappa med vinden.

Jeg står ikke så langt unna FRP på mange punkter, men jeg synes de har opptrått totalt uspiselig, flørter med brune krefter og og har en vel lemfeldig omgang med statens penger i sine budsjettforslag.

Ja, det er fint at de modererer seg, men jeg stiller meg tvilende til at de holder. Samtidig synes jeg de da bør kvitte seg med de bruneste de har, som f.eks. Tybring-Gjedde, som for meg fremstår som en renspikka rasist.

Gammel 02-08-11, 15:18   #44
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

Eksisterer Tybring-Gjedde butikken fortsatt?

Tybring-Gjedde ble kjøpt opp av Binders som ble kjøpt opp av Staples. Eller noe sånt? Jeg håper ikke Tybring-Gjedde har eiendeler der fortsatt? :kunde:

Gammel 02-08-11, 15:24   #45
Thomas
Mmm, skeptisk

Thomas sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, det er fint at de modererer seg, men jeg stiller meg tvilende til at de holder. Samtidig synes jeg de da bør kvitte seg med de bruneste de har, som f.eks. Tybring-Gjedde, som for meg fremstår som en renspikka rasist.

FrP har jo hatt flere runder hvor de har kasta ut de mest rabiate medlemmene sine for å gjøre seg mer spiselige for et regjeringssamarbeid. Demokratene består vel såvidt jeg har skjønt stort sett av Frp-rejects.

Men jeg får stadig inntrykk at reformasjonene er rimelig overfladiske og at sjela til frp stadig vekk er ganske uggen..

Gammel 02-08-11, 15:27   #46
Slettet bruker
Passiv

Standard

Har nå frp egentlig kastet ut så mange rabiate rasister? Jeg syns de har kastet temmelig effektivt ut liberalister og det de hadde av folk med genuin interesse for økonomisk politikk, men når det gjelder brunflørting så har de vel ikke hatt noen skikkelig rydding? (Her er det en åpenbar mulighet for at jeg husker feil - det er derfor jeg spør. Jeg har et skrekkelig selektivt minne når det gjelder frp.)

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 15:34   #47
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Har nå frp egentlig kastet ut så mange rabiate rasister? Jeg syns de har kastet temmelig effektivt ut liberalister og det de hadde av folk med genuin interesse for økonomisk politikk, men når det gjelder brunflørting så har de vel ikke hatt noen skikkelig rydding? (Her er det en åpenbar mulighet for at jeg husker feil - det er derfor jeg spør. Jeg har et skrekkelig selektivt minne når det gjelder frp.)

Joda. De hadde et raid med Kleppe, saccosekktrynet fra Oslo (unnskyld, jeg husker ikke navnet, bare hva Eia og Tufte kalte ham ), Simonsen m.fl.

Gammel 02-08-11, 15:35   #48
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjenner at jeg koker innvendig når jeg snakker om 22.juli med folk som jeg vet har sterke meninger om innvandring, muslimer og helt klart befinner seg ytterst til høyre i FrP-segmentet. De er lei seg, det må de få lov til, klart de synes dette er like jævli, men jeg kjenner likevel at jeg blir provosert. Dumme følelser, sikkert, men jeg har dem.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 15:37   #49
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Standard

Kleppe var vel også på nazimøter. Var Simonsen med også, mon tro? *glemsk* Kleppe synes f.eks også at det er helt greit med skyt-en-muslim-fester.

Sitat:

Medlemmer av Demokratene lot som de skjøt muslimer da de hadde sommertreff.

Sitat:

Helt greit opplegg, sier partileder Vidar Kleppe om «skyt en muslim»-festen til Demokratenes lokallag i Hurum.

Bare sånn for å ta et par eksempler på nivået som til tider har dominert i FrP. Carl I. Hagen var ikke helt borte i den perioden Kleppe og gjengen dominerte i FrP han heller, selv om han ikke uttalte seg like ekstremt. Bare rasistisk og fordomsfullt.

Gammel 02-08-11, 15:39   #50
Slettet bruker
Passiv

Standard

Kleppe ja - han hadde jeg jo glemt av. Rare mannen.
Men Simonsen ble vel skvisa ut etter litt homofiligreier også? Var det ikke noe urvent med seksualmoralen hans som traff litt vondt?

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 15:43   #51
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

http://www.hegnar.no/okonomi/article247529.ece

Tybring-Gjedde om Statens pensjonsfond, utland. Kommentar er overflødig, men det sier jo noe om menneskesynet hans. Hvis det er et slikt type syn vi skal verne om, da melder jeg meg ut.

Gammel 02-08-11, 17:57   #52
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg kjenner at jeg koker innvendig når jeg snakker om 22.juli med folk som jeg vet har sterke meninger om innvandring, muslimer og helt klart befinner seg ytterst til høyre i FrP-segmentet. De er lei seg, det må de få lov til, klart de synes dette er like jævli, men jeg kjenner likevel at jeg blir provosert. Dumme følelser, sikkert, men jeg har dem.

Dette er jeg enig i. Jeg klarer ikke annet enn å tenke på hva slags folk slike politiske klima kan fostre/oppmuntre. Det at unge muslimer ble angrepet på bussen før gjerningsmennene ble kjent og små barn har dårlig samvittigghet for å sette "norske" barn i fare er helt grusomt.

Man kan jo håpe de moderer seg noe, men tror det ikke før jeg får se det.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 18:08   #53
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg tror virkelig at det kommer til å gjelde for denne valgkampen. Deretter ... mja, skeptisk.

Og der sa Teo hva jeg tenker.

Men for all del, om dette virkelig fører til en gjennomgang av hvordan man ytrer seg, og hvordan man kanskje bør unngå å ytre seg, ønsker jeg det velkommen.

Gammel 02-08-11, 18:16   #54
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tybring-Gjedde ble kjøpt opp av Binders som ble kjøpt opp av Staples. Eller noe sånt? Jeg håper ikke Tybring-Gjedde har eiendeler der fortsatt? :kunde:

Det håper jeg virkelig ikke! : planlegger innkjøp: Får google litt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:15   #55
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Hvor: Telemark
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Til å være et nettsted med fryktelig mange tolerante personligheter, synes jeg (nok en gang) at disse trådene om Frp vitner om både liten respekt for demokratiet og ytringsfriheten. Det bør være akspetabelt å få lov til å _mene_ mye i dette landet vi er stolte av, også om innvandring og andre kulturer som vi skal leve side om side ved. Så kan vi heller argumentere i senk folk vi er uenige med. Latterliggjøring synes jeg faktisk ikke er noen god debatteknikk.

Her er det angrep på person og ikke sak med skyhøye kneløft, og fordi det er "den riktige veien" er det helt OK. Når Teflona skriver at hun er forbanna på mennesker som har sterke (negative) _meninger_ om muslimer o.l. etter at ABB gjennomførte angrepene sine, lurer jeg jammen meg på om hun er tilsvarende forbanna på (tross alt) utenforstående hver gang muslimske (eller andre) terrorgrupper gjennomfører tilsvarende grusomheter?

Raddiser finnes i begge retninger, og jeg er ærlig talt ikke fan av noen av dem.

Gammel 02-08-11, 19:25   #56
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Billa, her.

Til å være et nettsted med fryktelig mange tolerante personligheter, synes jeg (nok en gang) at disse trådene om Frp vitner om både liten respekt for demokratiet og ytringsfriheten. Det bør være akspetabelt å få lov til å _mene_ mye i dette landet vi er stolte av, også om innvandring og andre kulturer som vi skal leve side om side ved. Så kan vi heller argumentere i senk folk vi er uenige med. Latterliggjøring synes jeg faktisk ikke er noen god debatteknikk.

Her er det angrep på person og ikke sak med skyhøye kneløft, og fordi det er "den riktige veien" er det helt OK. Når Teflona skriver at hun er forbanna på mennesker som har sterke (negative) _meninger_ om muslimer o.l. etter at ABB gjennomførte angrepene sine, lurer jeg jammen meg på om hun er tilsvarende forbanna på (tross alt) utenforstående hver gang muslimske (eller andre) terrorgrupper gjennomfører tilsvarende grusomheter?

Raddiser finnes i begge retninger, og jeg er ærlig talt ikke fan av noen av dem.

Jeg skrev ikke at jeg var forbanna. Resten av det du lurer på er så selvsagt at det burde kunne være undertekst uten at man nødvendigvis må poengtere det hele tiden.

Sist redigert av Teflona : 02-08-11 kl 19:34.
Gammel 02-08-11, 19:34   #57
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skrev ikke at jeg var forbanna. Og jeg skrev at de meningene jeg reagerer på ble kommunisert FØR 22. juli, etterpå har ingen av disse sagt noe neagtivt i den retningen. Naturlig nok. Resten av det du lurer på er så selvsagt at det burde kunne være undertekst uten at man nødvendigvis må poengtere det hele tiden.

Ok, for meg var det ikke innlysende at "å koke innvendig" og forbanna ikke tilsvarte hverandre. Jeg beklager, du har rett i at du ikke skrev at du var forbanna. Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du prøvde å si over her. Jeg tenker jo at all den tid vi er på et skriftlig nettforum, så er det greit å bare få det man mener ned på tastaturet. Særlig når jeg ikke opplever at det er konsistens mellom det vi som brukere ønsker å fremstå som og det som faktisk skjer i praksis. Hva som er innlysende eller eller hva som bør poengteres er ulikt fra person til person.

Sist redigert av Billa : 02-08-11 kl 19:48.
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 19:41   #58
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Nei, forbanna blir jeg nok ikke, provosert som i trist og får høy puls, joda.
Men mener du seriøst at dersom man "fordømmer" dette terrorangrepet på nett, la si her inne, da må man også samtidig skrive at man også fordømmer alle andre voldelige angrep? Det henger ikke helt på greip på meg, fordi jeg synes det er så selvsagt.

Gammel 02-08-11, 19:58   #59
Billa
Usedvanlig begavet

Billa sin avatar

Standard

Nei, forbanna blir jeg nok ikke, provosert som i trist og får høy puls, joda.
Men mener du seriøst at dersom man "fordømmer" dette terrorangrepet på nett, la si her inne, da må man også samtidig skrive at man også fordømmer alle andre voldelige angrep? Det henger ikke helt på greip på meg, fordi jeg synes det er så selvsagt.

Jeg antar at de aller, aller fleste fordømmer enhver form for terror. Det jeg forundret meg over var det du skrev om du kokte innvendig i forhold til dine bekjente med muslimskeptiske meninger, selv om de nå i etterhånd gir uttrykk for at de er lei seg osv. Jeg bare undret meg over om du ville koke like mye i forhold til f.eks muslimer etter et angrep fra en muslimsk terrororganisasjon? Eller ville du da understreket hvor langt det tross alt er fra ord til handling og ikke lagt _så_ mye betydning i deres meninger som jeg har inntrykk av at nå gjøres med folk på høyresiden i norsk politikk (FrP). Mitt poeng er at det ser ut til å være lett å gi "skylda" til hele høyresiden. Gjør vi tilsvarende ved andre grusomme handlinger drevet av radikalisme og hat for det som er annerledes?

Gammel 02-08-11, 20:03   #60
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har helt klart kjent en trang til å skrike temmelig høyt "Jaha - hva føler du NÅ DA???" til de jeg oppfatter som høyreekstreme i større eller mindre grad. Jeg fjernet spørsmålet til slutt etter å ha tenkt at det er lite produktivt - folk greier nok å tenke ut selv at de er innhentet til stemmekveg av ABB.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:13.