Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

[Frp] Rett skal være rett

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-08-11, 12:08   #21
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Frp] Rett skal være rett

Jeg synes også at de bør få en sjanse til å vise at de kan forandre retorikken (i den grad det som kommer derfra kan kalles det). Det kan vel hende at det går hjem blant velgerne deres, selv blir jeg bare kvalm av å se dama, fordi jeg fortsatt mener at hun og FrP har vært i førersetet for å gjøre de brune holdningene bortimot stuerene.

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.

Sist redigert av Teflona : 02-08-11 kl 12:32.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:13   #22
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Harriet - jeg har ikke lyst til å klikke på videolenkene for å gi gjengen enda flere visninger. Har du sett dem? Kan du gi et kort sammendrag? Bildene gir meg frysninger, rett og slett.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:31   #23
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Jeg er veldig på å gi folk en sjanse. Sier hun at hun skal skjerpe seg, så tror jeg på det inntil det motsatte er bevist.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:43   #24
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Kikket litt på lenkene, Tybring-Gjedde har jo samme syn på andre partier og tidligere og nåværende regjering som terroristen: de undergraver vår kulturarv OG de skjønner ingenting.

Gammel 02-08-11, 12:48   #25
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Minerva, her.

Jeg er veldig på å gi folk en sjanse. Sier hun at hun skal skjerpe seg, så tror jeg på det inntil det motsatte er bevist.

Så får jeg være motsatsen, selv om jeg normalt sett liker å gi folk en sjanse. Måten Siv formulerte seg på var ingen innrømmelse over å ha gjort noe galt, etter mitt syn. Hun er en øyetjener delux, og løgn og svada er noe hun har vist at hun er flink til å bidra med, spesielt i vanskelige situasjoner. Derimot er det flere andre i FrP som klarer å formulere seg både bedre og klokere om denne saken, og som jeg gladelig gir sjansen.

Det at Siv hyppig har benyttet seg av ordet "snikislamisering" sier ganske mye om seriøsiteten politisk.

Kjenner noen her noen som noen gang (det ble mange noen!) har forsøkt å omvende dem til islam, forresten? Litt sånn snikete? Jeg har nemlig aldri forstått begrepet snikislamisering.

Gammel 02-08-11, 12:50   #26
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Kikket litt på lenkene, Tybring-Gjedde har jo samme syn på andre partier og tidligere og nåværende regjering som terroristen: de undergraver vår kulturarv OG de skjønner ingenting.

Jeg orker ikke å lese selv, men har fått høre at facebookvenner har lagt ut lenker fra SIAN (eller hva det nå heter) hvor man nå stiller Ap og dets like ansvarlige for handlingen. Om Tybring-Gjedde tilhører disse folkene overrasker meg ikke det pøkk.

Det er ingen tvil om at det i FrP finnes folk som er liberalister, og som ikke er opptatt av innvandring. (Det å være anti-multi-kulturell er vel i seg selv ganske anti-liberalistisk?) Jeg håper disse nå velger å bruke sin talerett.

Gammel 02-08-11, 12:51   #27
Slettet bruker
Passiv

Standard

Misforsto jeg hele greia?
Min tanke var at når hun ønsker endring så er det fordi hun innser en feil. Det må jo være for godt til å være sant, kanskje.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 12:56   #28
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 316
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg er med Irma her, jeg. Det var ingen innrømmelser av feil fra Jensen, bare en redsel for at noen skal bli sinte eller lei seg hvis hun fra nå av fortsetter å bruke samme ord som tidligere.

Men jeg skjønner samtidig Jens Stoltenberg veldig godt når han sier at vi ikke kan drive heksejakt på alle tidligere uttalelser. Med unntak for de mest brungrumsete. Derunder Tybring-Gjedde ser det ut til - og jeg synes Siv bør reflektere over og gjerne unnskylde sin egen bruk av begrepet snikislamisering.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:07   #29
Ekorn
Studenten

Ekorn sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Tromsø
Ekorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smartEkorn imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men selv om hun ikke vil bruke ordene som "snikislamisering", så betyr jo ikke det at hun vil endre måten hun mener dette blir utført på?

Gammel 02-08-11, 13:30   #30
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har lyttet meg gjennom de første tre, helt til jeg skulle begynne å tenke og skrive her. Det er Breiviksk tankegods, altså. Og en del eh..interessante historiske "fakta" om innvandring. Blant annet synes jeg han er veldig søt når han mener at indianere bare ble "fjernet" og at det går raskere for innvandrerne å fortrenge hvite europeere enn for den hvite mann å fjerne indianerne.
del 2/5 handler om familiegjenforening og fødsel, og det "eksploderende antall" muslimer og at vi oversvømmes av horder av innvandrere, hvoran 90 % er muslimer(?). Mange rare tall. 50 % nyfødte i Nederland er muslimer?
Del 3/5 handler om den flotte toleransen vi nordmenn har, som innvandrere ikke har.

Gammel 02-08-11, 13:34   #31
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Harriet - jeg har ikke lyst til å klikke på videolenkene for å gi gjengen enda flere visninger. Har du sett dem? Kan du gi et kort sammendrag? Bildene gir meg frysninger, rett og slett.

Å se på dette er bare bra, vi må finne ut hva de sier.

Gammel 02-08-11, 13:35   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Kanskje denne er bedre å se:

(Kilde: youtube.com)

Gammel 02-08-11, 13:43   #33
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Å se på dette er bare bra, vi må finne ut hva de sier.

Enig, det der mølet var verre enn jeg trodde. Fine "historiske" fakta.

Gammel 02-08-11, 13:47   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Dette er kjent materiale ja. Fakta som ingen kan kjenne igjen peppet opp med følelser. Jeg diskuterte nettopp på nett med en gal dame. Hun mente at det i Norge i dag er 11000 mennesker som er tvangsinnlagt på psykiatriske institusjoner. (Hun mente også at bombingen i regjeringskvartalet var iverksatt av Stoltenberg selv for å kunne forlenge innsatsen i Libya og bistå med å undertrykke det Libyske folk og deres folkevalgte leder MG.)

Det er en del rart der ute. Og om de får si mange nok ganger en eller annen påstand så har de etterhvert opparbeidet eierskap til sannhetsverdi i påstanden sin. Den blir spredd så langt at det blir "noe man har hørt flere steder" eller som er "allment kjent". Derfor er det viktig å se hva som kommer dansende av merkelige påstander og si at dette ikke stemmer.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:48   #35
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eksisterer Tybring-Gjedde butikken fortsatt?

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:50   #36
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Standard

Det er ganske rart dersom 50 % av alle nyfødte i Nederland er muslimske, all den tid den muslimske befolkningen der er mellom 5 og 6 prosent.

Gammel 02-08-11, 13:52   #37
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Det er ganske rart dersom 50 % av alle nyfødte i Nederland er muslimske, all den tid den muslimske befolkningen der er mellom 5 og 6 prosent.

Ja, men det var mens du skrev dette innlegget det. Nå har det gått noen minutter, så nå er de nok oppe i nærmere 8 % snart.

Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 13:53   #38
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!

Kitty Bastard sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Det er et lite kjent faktum at nyfødte er ganske bestemte på religiøs tilhørighet.

Gammel 02-08-11, 14:13   #39
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Dette er kjent materiale ja. Fakta som ingen kan kjenne igjen peppet opp med følelser. Jeg diskuterte nettopp på nett med en gal dame. Hun mente at det i Norge i dag er 11000 mennesker som er tvangsinnlagt på psykiatriske institusjoner. (Hun mente også at bombingen i regjeringskvartalet var iverksatt av Stoltenberg selv for å kunne forlenge innsatsen i Libya og bistå med å undertrykke det Libyske folk og deres folkevalgte leder MG.)

Det er en del rart der ute. Og om de får si mange nok ganger en eller annen påstand så har de etterhvert opparbeidet eierskap til sannhetsverdi i påstanden sin. Den blir spredd så langt at det blir "noe man har hørt flere steder" eller som er "allment kjent". Derfor er det viktig å se hva som kommer dansende av merkelige påstander og si at dette ikke stemmer.

Det er ikke helt psykoklinkokostall, altså, det om tvungent psykisk helsevern. Ikke en hvilken som helst dag, til sammen, så klart, da har hun misforstått (eller er tullerusk). Det er også snakk om antall innleggelser, ikke personer, siden samme person kan legges inn flere ganger.

Sitat:

Det er stor usikkerhet om antall tvangsinnleggelser per år i Norge. Dette er fordi vi ikke har komplette data og fordi kvaliteten på de data vi har er mangelfull. Ulike estimater for 2007 varier fra ca 6200-9500 innleggelser basert på spesialistvedtak og 9000-11000 basert på henvisningsstatus. Tallene fra Statistisk sentralbyrå er vesentlig høyere enn beregninger gjort av SINTEF Helse. Fordi samme person kan tvangsinnlegges flere ganger i løpet av et år er det forskjell på antall tvangsinnleggelser og antall personer som blir tvangsinnlagt. Antall personer (2007) som blir tvangsinnlagt per år varierer fra ca 4100-6400 i henhold til spesialistvedtak, og 5200-7900 som er henvist til innleggelse med tvang. Tallene omfatter både innleggelser til tvungen observasjon og tvungent psykisk helsevern.

http://www.tvangsforskning.no/omfang...vern_i_norge#4

Ikke at det handlet om dette, men siden nå rett skulle være rett og sånt.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 14:18   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hva? Kommer du her med fakta midt i min synsing!? Makan!

Nei - det kom tydelig frem at hun mente det lå 11000 nordmenn i reimer as we spoke. Dog skal jeg innrømme tvert at de tallene der var høyere enn jeg trodde. Når man tenker på hvor vanskelig det er å få hjelp til psykiske sykdommer i dette landet så var det der vesentlig mer enn jeg trodde.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:45.