|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettMen da har du i hvert fall en grei kilde til å påpeke at hun har misforstått. Ca. 1000 på en tilfeldig dag (og de ligger ikke nødvendigvis i reimer, det brukes relativt sjeldent i Norge - skjerming brukes mye mer).
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg skal jaggu ta frem den der hvis hun fortsetter debatten. (Hun har ligget i ro et par dager nå - hun fikk litt motbør etter at hun mente at ABB var en smart mann - bare litt voldsom.) |
|
|
|
#43 |
|
Off the map.
|
Sv: [Frp] Rett skal være rett
Her er jeg også. Det hadde stått respekt av det om de hadde kommet på det selv på et tidligere tidspunkt. Men nå har jo det meste av retorikken dems blitt uspiselig, så da må de snu kappa med vinden.
|
|
|
#44 |
|
Ekvilist
|
Tybring-Gjedde ble kjøpt opp av Binders som ble kjøpt opp av Staples. Eller noe sånt? Jeg håper ikke Tybring-Gjedde har eiendeler der fortsatt? :kunde:
|
|
|
#45 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
FrP har jo hatt flere runder hvor de har kasta ut de mest rabiate medlemmene sine for å gjøre seg mer spiselige for et regjeringssamarbeid. Demokratene består vel såvidt jeg har skjønt stort sett av Frp-rejects.
|
|
|
#46 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettHar nå frp egentlig kastet ut så mange rabiate rasister? Jeg syns de har kastet temmelig effektivt ut liberalister og det de hadde av folk med genuin interesse for økonomisk politikk, men når det gjelder brunflørting så har de vel ikke hatt noen skikkelig rydding? (Her er det en åpenbar mulighet for at jeg husker feil - det er derfor jeg spør. Jeg har et skrekkelig selektivt minne når det gjelder frp.) |
|
|
|
#47 |
|
Ekvilist
|
Joda. De hadde et raid med Kleppe, saccosekktrynet fra Oslo (unnskyld, jeg husker ikke navnet, bare hva Eia og Tufte kalte ham
|
|
|
#48 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg kjenner at jeg koker innvendig når jeg snakker om 22.juli med folk som jeg vet har sterke meninger om innvandring, muslimer og helt klart befinner seg ytterst til høyre i FrP-segmentet. De er lei seg, det må de få lov til, klart de synes dette er like jævli, men jeg kjenner likevel at jeg blir provosert. Dumme følelser, sikkert, men jeg har dem.
|
|
|
#49 |
|
Ekvilist
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettKleppe var vel også på nazimøter. Var Simonsen med også, mon tro? *glemsk* Kleppe synes f.eks også at det er helt greit med skyt-en-muslim-fester.
Bare sånn for å ta et par eksempler på nivået som til tider har dominert i FrP. Carl I. Hagen var ikke helt borte i den perioden Kleppe og gjengen dominerte i FrP han heller, selv om han ikke uttalte seg like ekstremt. Bare rasistisk og fordomsfullt.
|
|
|
#50 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettKleppe ja - han hadde jeg jo glemt av. Rare mannen. |
|
|
|
#51 |
|
audio, video, disco
Sv: [Frp] Rett skal være retthttp://www.hegnar.no/okonomi/article247529.ece
|
|
|
#52 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Dette er jeg enig i. Jeg klarer ikke annet enn å tenke på hva slags folk slike politiske klima kan fostre/oppmuntre. Det at unge muslimer ble angrepet på bussen før gjerningsmennene ble kjent og små barn har dårlig samvittigghet for å sette "norske" barn i fare er helt grusomt. |
|
|
|
|
|
#53 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Og der sa Teo hva jeg tenker.
|
|
|
#54 |
|
Whatever, never mind
|
Det håper jeg virkelig ikke! : planlegger innkjøp: Får google litt. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Usedvanlig begavet
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: [Frp] Rett skal være rettTil å være et nettsted med fryktelig mange tolerante personligheter, synes jeg (nok en gang) at disse trådene om Frp vitner om både liten respekt for demokratiet og ytringsfriheten. Det bør være akspetabelt å få lov til å _mene_ mye i dette landet vi er stolte av, også om innvandring og andre kulturer som vi skal leve side om side ved. Så kan vi heller argumentere i senk folk vi er uenige med. Latterliggjøring synes jeg faktisk ikke er noen god debatteknikk.
|
|
|
#56 |
|
audio, video, disco
Jeg skrev ikke at jeg var forbanna. Resten av det du lurer på er så selvsagt at det burde kunne være undertekst uten at man nødvendigvis må poengtere det hele tiden.
Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi. Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm. Sist redigert av Teflona : 02-08-11 kl 19:34. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Usedvanlig begavet
Ok, for meg var det ikke innlysende at "å koke innvendig" og forbanna ikke tilsvarte hverandre. Jeg beklager, du har rett i at du ikke skrev at du var forbanna. Ellers så skjønte jeg ikke helt hva du prøvde å si over her. Jeg tenker jo at all den tid vi er på et skriftlig nettforum, så er det greit å bare få det man mener ned på tastaturet. Særlig når jeg ikke opplever at det er konsistens mellom det vi som brukere ønsker å fremstå som og det som faktisk skjer i praksis. Hva som er innlysende eller eller hva som bør poengteres er ulikt fra person til person.
Mvh Billa ![]() ***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis Sist redigert av Billa : 02-08-11 kl 19:48. |
|
|
|
|
|
#58 |
|
audio, video, disco
Sv: [Frp] Rett skal være rettNei, forbanna blir jeg nok ikke, provosert som i trist og får høy puls, joda.
|
|
|
#59 |
|
Usedvanlig begavet
Jeg antar at de aller, aller fleste fordømmer enhver form for terror. Det jeg forundret meg over var det du skrev om du kokte innvendig i forhold til dine bekjente med muslimskeptiske meninger, selv om de nå i etterhånd gir uttrykk for at de er lei seg osv. Jeg bare undret meg over om du ville koke like mye i forhold til f.eks muslimer etter et angrep fra en muslimsk terrororganisasjon? Eller ville du da understreket hvor langt det tross alt er fra ord til handling og ikke lagt _så_ mye betydning i deres meninger som jeg har inntrykk av at nå gjøres med folk på høyresiden i norsk politikk (FrP). Mitt poeng er at det ser ut til å være lett å gi "skylda" til hele høyresiden. Gjør vi tilsvarende ved andre grusomme handlinger drevet av radikalisme og hat for det som er annerledes?
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: [Frp] Rett skal være rettJeg har helt klart kjent en trang til å skrike temmelig høyt "Jaha - hva føler du NÅ DA???" til de jeg oppfatter som høyreekstreme i større eller mindre grad. Jeg fjernet spørsmålet til slutt etter å ha tenkt at det er lite produktivt - folk greier nok å tenke ut selv at de er innhentet til stemmekveg av ABB. |
|
![]() |
|
|