Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Frivillige på festival skal betale skatt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-07-11, 15:58   #41
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Frivillige på festival skal betale skatt

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jeg blir bare sur på at folk i denne tråden mener det er kontorfolket sin feil, hvis det er slik at det ikke er gitt unntak for dette og frivillig arbeid skal behandles likt. Det er andre enn kontorfolket som har laget de reglene, så da får man klage på disse.

Her kommer toppen av kransekaka: Jeg så nettopp at en fb-venn linket til denne saken, og det ble en diskusjon under. Hvor noen får seg til å skrive "ja, så lenge journalistene kommer gratis inn så, de er jo på jobb". Snakk om å ta mannen og ikke ballen!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:22   #42
mrc
Bør lage seg en tittel selv

mrc sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Her kommer toppen av kransekaka: Jeg så nettopp at en fb-venn linket til denne saken, og det ble en diskusjon under. Hvor noen får seg til å skrive "ja, så lenge journalistene kommer gratis inn så, de er jo på jobb". Snakk om å ta mannen og ikke ballen!

Journalisten gjør det ikke (nødvendigvis) frivillig, og skatter av inntekten han har fra jobben. Det er ikke alltid at journalister slipper gratis inn på en del arrangementer, pga. klausuler de må undertegne for å slippe inn som presse - en del aktører setter en del teite krav. Da kjøpes billetter, som da refunderes av arbeidsgiver.

Men, man skal ikke se bort i fra at det er journalister som utnytter sitt pressekort for å slippe inn.

Gammel 20-07-11, 13:27   #43
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Og ja, jeg jobber selv i det offentlige og får tidvis meldinger om at jeg er regelrytter og pirkete. Men det er da for søtten ikke min feil at regelverket er som det er!!

Takk du, der var jeg også. Og ble til slutt så lei at jeg sluttet med glede.

Dette var en nyhet som kunne passet 1. April. Snakk om å spare seg til fant!

Gammel 20-07-11, 13:34   #44
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menneh. Hvis frivilliges festivalpass og goder skal skattes av... Skal da det også regnes som tillegg i lønna for de som får betalt for å jobbe der, sånn at de også må skatte av det?

:blond moment:

Ikke minst alle de som jobber, men ikke nødvendigvis er på jobb et par av dagene, og får festivalpass lell?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:38   #45
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Det er forskjell på festival og festival. Noen er lokale dugnadsfestivaler som er ment å ikke være mer, og som det ikke er ment at skal gå med så himla overskudd. Noen er multimillionfestivaler organisert som aksjeselskaper hvor de på toppen har gode lønninger gjennom hele året og med glede tar ut overskudd av selskapet til eget bruk. De tjener gode penger på at ungdommer renner rundt og jobber gratis for dem. Samtidig som de slipper alle de irriterende pliktene de ville hatt som arbeidsgivere ( det er masse ungdommer ikke har lov til som arbeidstakere, men kall det " frivillig" så kan de jobbe 24/7 ).

De fleste jeg kjenner som er frivillige på slike arrangementer gjør det jo ikke for å være hyggelige, de gjør det for å FÅ noe, spare penger og få freebies. De gjør det for å tjene noe på arbeidet de legger ned.

Jeg syns det er greir at man tar en titt på hva dette er og skal være. Ellers har vi snart en gjeng " frivillige" i arbeidslivet uten rettigheter som gjør det for gratis lunsj og erfaring uten at arbeidsgiver har noe ansvar,

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:39   #46
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, man blir søkkrik av å arrangere festival.

( )

Gammel 20-07-11, 13:45   #47
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Noen er multimillionfestivaler organisert som aksjeselskaper hvor de på toppen har gode lønninger gjennom hele året og med glede tar ut overskudd av selskapet til eget bruk. De tjener gode penger på at ungdommer renner rundt og jobber gratis for dem. Samtidig som de slipper alle de irriterende pliktene de ville hatt som arbeidsgivere ( det er masse ungdommer ikke har lov til som arbeidstakere, men kall det " frivillig" så kan de jobbe 24/7 ).

Hvilke festivaler er det du snakker om her?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:00   #48
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Ta f.eks. øyafestivalen. Eller barnefestivalen. Ikke tilfeldig valgt. Begge er aksjeselskaper, eid av et tredje aksjeselskap - Norfest AS. eid av 4 unge menn som neppe - selv etter ligningen - kan karakteriseres som direkte fattige. Går du inn på rollene de har, finner du criss-cross av vertshus og kulturinstitusjoner. Selv om driftsinntektene har ligget på et bra høyt nivå i flere år for Øya, har resultatet før skatt vært dårlig... Vær trygg på at de tar ut sitt av selskapene før resultatet er klart. Og den dagen en ungdom skader seg for livet, er det naturligvis ingenting å hente - han var frivillig og ikke arbeidstaker, og selskapet påstått på konkursens rand.
Litt samme prinsippet som bilvaskefirmaer, men mer stuerent fordi det er kultur. Alle disse festivalene har unge menn som tar ut lønner gjennom hele året bak seg. Festivalene er garantert for av kommuner og sponsorer. Det blir ikke " overskudd", nødvendigvis ( hva ville vitsen være med det.... Man trenger jo at lokalmiljøet stiller opp...... ) men lønn og firmabil osv har de tatt ut for lengst. Sorry at jeg er kynisk, men kulturfeltet er ikke BARE idealisme. Endel av det er rå forretning.

Gammel 20-07-11, 14:02   #49
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Hvor har du all denne nøyaktige kunnskapen fra, Charlie?

Gammel 20-07-11, 14:04   #50
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Bare litt googling akkurat nå, vidunderlige nye verden. Struck gold på første søk

Gammel 20-07-11, 14:07   #51
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har du googlet Quartfestivalen også?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:07   #52
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Yeah, well.

Det hender det er greit å ha litt bakgrunnskunnskap for å kunne lese noe ut av Google-søkene sine, og ikke minst synes jeg du uttaler deg usedvanlig skråsikkert om kynismen (som absolutt er til stede, men ikke på den måten du skisserer) uten å tydeligvis ha et fnugg av faktisk innsikt. Men hey, hvis du fant det på google, så.

Gammel 20-07-11, 14:09   #53
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Har du googlet Quartfestivalen også?

Sitter bakmennene til Quart og gnager på knokene? trodde både Arild Buli og Toffen Gundersen hadDe smør på brødet. På tross av alle småleverandørene rundt dem som er drevet på konkursens rand. Hvis det er noe jeg har skrevet her som er faktisk feil - - korriger det gjerne. Med eller uten Google.

Sist redigert av Charlie : 20-07-11 kl 14:31.
Gammel 20-07-11, 17:29   #54
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mrc, her.

Journalisten gjør det ikke (nødvendigvis) frivillig, og skatter av inntekten han har fra jobben. Det er ikke alltid at journalister slipper gratis inn på en del arrangementer, pga. klausuler de må undertegne for å slippe inn som presse - en del aktører setter en del teite krav. Da kjøpes billetter, som da refunderes av arbeidsgiver.

Ja, jeg vet. Men poenget mitt (som jeg kanskje ikke fikk fram godt nok) var at det så ut som noen tror journalister finner på saker som står i avisen, og at det er journalister som har funnet på dette med skattetrekk osv. Og så tror de journalister slipper inn overalt og alltid.
Det er snodig hvor mye rart folk kan få seg til å tro, forøvrig.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 20:39   #55
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Ja, jeg vet. Men poenget mitt (som jeg kanskje ikke fikk fram godt nok) var at det så ut som noen tror journalister finner på saker som står i avisen, og at det er journalister som har funnet på dette med skattetrekk osv. Og så tror de journalister slipper inn overalt og alltid.
Det er snodig hvor mye rart folk kan få seg til å tro, forøvrig.

Jah. Jeg har ergret meg lenge over de som i fullt alvor tror at "gutta mine", som i årevis har jobbet ræva av seg uten å ta ut ei krone i lønn for å drive festival her oppe, har tjent seg rike på det og sitter og drikker øl for pengene resten av året. Jeg som har sett det fra innsiden vet hvor mye hardt arbeid (Ja, gjennom hele året og ikke bare festivaluka, som mange ser ut til å tro!) og private økonomiske midler som har gått inn i den festivalen, så jeg blir regelrett sur av sånt drittprat.

@Charlie: Problemet er at en slik ordning vil ramme de små, idealististiske festivalene også.

Gammel 20-07-11, 21:17   #56
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er forskjell på festival og festival. Noen er lokale dugnadsfestivaler som er ment å ikke være mer, og som det ikke er ment at skal gå med så himla overskudd. Noen er multimillionfestivaler organisert som aksjeselskaper hvor de på toppen har gode lønninger gjennom hele året og med glede tar ut overskudd av selskapet til eget bruk. De tjener gode penger på at ungdommer renner rundt og jobber gratis for dem. Samtidig som de slipper alle de irriterende pliktene de ville hatt som arbeidsgivere ( det er masse ungdommer ikke har lov til som arbeidstakere, men kall det " frivillig" så kan de jobbe 24/7 ).

De fleste jeg kjenner som er frivillige på slike arrangementer gjør det jo ikke for å være hyggelige, de gjør det for å FÅ noe, spare penger og få freebies. De gjør det for å tjene noe på arbeidet de legger ned.

Jeg syns det er greir at man tar en titt på hva dette er og skal være. Ellers har vi snart en gjeng " frivillige" i arbeidslivet uten rettigheter som gjør det for gratis lunsj og erfaring uten at arbeidsgiver har noe ansvar,

Ta f.eks. øyafestivalen. Eller barnefestivalen. Ikke tilfeldig valgt. Begge er aksjeselskaper, eid av et tredje aksjeselskap - Norfest AS. eid av 4 unge menn som neppe - selv etter ligningen - kan karakteriseres som direkte fattige. Går du inn på rollene de har, finner du criss-cross av vertshus og kulturinstitusjoner. Selv om driftsinntektene har ligget på et bra høyt nivå i flere år for Øya, har resultatet før skatt vært dårlig... Vær trygg på at de tar ut sitt av selskapene før resultatet er klart. Og den dagen en ungdom skader seg for livet, er det naturligvis ingenting å hente - han var frivillig og ikke arbeidstaker, og selskapet påstått på konkursens rand.
Litt samme prinsippet som bilvaskefirmaer, men mer stuerent fordi det er kultur. Alle disse festivalene har unge menn som tar ut lønner gjennom hele året bak seg. Festivalene er garantert for av kommuner og sponsorer. Det blir ikke " overskudd", nødvendigvis ( hva ville vitsen være med det.... Man trenger jo at lokalmiljøet stiller opp...... ) men lønn og firmabil osv har de tatt ut for lengst. Sorry at jeg er kynisk, men kulturfeltet er ikke BARE idealisme. Endel av det er rå forretning.

Gudfader, du vet altså virkelig IKKE hva du snakker om. Greit at du synes, mener og tror, men å fremstille innholdet i disse to innleggene som den sannheten du gjør blir for dumt.

Spesielt reagerer jeg på det uthevede. Hva tror du disse unge mennene gjør da, ettersom de tar ut lønn hele året. Klør seg i ræva og drikker Latte?
Tror du kanskje at artistene ringer midt i mai en gang å ber om å få komme å spille? Tror du sponsorene står på trappa å ber om å få sponse?
Slik kan jeg holde på i det uendelige, men håper du tar poenget allerede nå.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:45   #57
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Gudfader, du vet altså virkelig IKKE hva du snakker om. Greit at du synes, mener og tror, men å fremstille innholdet i disse to innleggene som den sannheten du gjør blir for dumt.

Det er i alle fall helt klart at jeg absolutt ikke vet hva jeg snakker om. Men Adm.dir i Øyafestivalen, Stein Arne Blomseth, står med en inntekt på hele 773.356 ligningskroner i 2009. Det er ikke plagsomt lite det, altså.

Er det slik at frivillige jobber og ikke er forsikret? For det syns jeg i det minste er noe man bør tenke gjennom.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 21:53   #58
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er i alle fall helt klart at jeg absolutt ikke vet hva jeg snakker om. Men Adm.dir i Øyafestivalen, Stein Arne Blomseth, står med en inntekt på hele 773.356 ligningskroner i 2009. Det er ikke plagsomt lite det, altså.

Er det slik at frivillige jobber og ikke er forsikret? For det syns jeg i det minste er noe man bør tenke gjennom.

Frivillige er forsikret.

Det dere skal huske på er at det er et par,tre virkelig store festivaler her til lands og de har et adskillig mer profesjonelt bakteppe enn de fleste andre festivalene, som er små, mer eller mindre idealistisk drevne festivaler med noenfåtusenkapasitet. Det er disse små festivalene som vil bli alvorlig rammet dersom man skal forholde seg til de frivillige som ansatte.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 22:11   #59
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Spesielt reagerer jeg på det uthevede. Hva tror du disse unge mennene gjør da, ettersom de tar ut lønn hele året. Klør seg i ræva og drikker Latte?
Tror du kanskje at artistene ringer midt i mai en gang å ber om å få komme å spille? Tror du sponsorene står på trappa å ber om å få sponse?
Slik kan jeg holde på i det uendelige, men håper du tar poenget allerede nå.

Frivillige er forsikret.

Det dere skal huske på er at det er et par,tre virkelig store festivaler her til lands og de har et adskillig mer profesjonelt bakteppe enn de fleste andre festivalene, som er små, mer eller mindre idealistisk drevne festivaler med noenfåtusenkapasitet. Det er disse små festivalene som vil bli alvorlig rammet dersom man skal forholde seg til de frivillige som ansatte.

Amen. Ikke alle er Stein Arne Blomseth.

Gammel 21-07-11, 00:03   #60
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Frivillige er forsikret.

Så bra!

Men er det ikke nettopp mye dette Charlie skriver, da? At noen få festivaler har investorer som henter ut penger? Jeg kan forøvrig ikke se at Charlie skriver at man skal skatte frivillig innsats? Bare at man kanskje skal se litt på det hele. Og så tok hun jo feil da - siden frivillige ifølge deg er forsikret. Og godt er det. Så vet vi andre som ikke har peiling på festivaler og hvordan ting foregår, litt mer.

Kom gjerne med litt mer konkret info om hvordan ting faktisk foregår, framfor å skjelle ut Charlie for å ikke vite hvordan det foregår. Så lærer jeg (og kanskje noen med meg) litt mer om økonomien rundt disse festivalene.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:31.