|
|
#761 |
|
Passiv
|
Sv: Pannekaker
Men når man kommer opp i over 750 innlegg hvorav svært mange temmelig grundig har forklart det samme om igjen så er det da lov å bli oppgitt vel? Det er noe annet enn om man peprer en som er helt ny. (Hvilket jeg har tatt til etterretning at vi har hatt tendenser til og forsøker seriøst å gjøre noe med.) |
|
|
#762 |
|
maler
|
Sv: PannekakerMen hvis jeg skal tolke Nip i beste mening, er det hun mener noe sånt som:
|
|
#763 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerOg det er jo presisert gjennom hele tråden også - det er ikke maten - det er formidlingen. |
|
|
#764 |
|
maler
|
Ja, formidlingen er verst. Men det har vært litt faktamessige ekstremiteter også. Selv om jeg mistenker at noe av dette også er formidlingspolitiske utfordringer.
|
|
#766 |
|
Passiv
|
Sv: PannekakerSvar på prikk - Nei Nip. Jeg tror ikke jeg misforstår deg. Medmindre du mener noe helt annet enn det du sier da. Men det tar jeg ikke kritikk på isåfall - det får du ordne selv. |
|
|
#767 |
|
Borte
|
Sv: PannekakerDet er noe med å møte motargumenter med påstander om at andre er misunnelige eller har dårlig samvittighet som ikke akkurat frembyr til en interessant diskusjon.
|
|
#768 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det ver jeg som dro inn, misunnelig, tror jeg. Ikke med hensikt i å lage en dårlig diskusjon.
|
|
|
#769 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
Sv: PannekakerNip: jeg vil gi deg en
|
|
#773 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekakerzeppelin - vi skal lese til eksamen. *løper ut herfra* |
|
|
|
|
#775 |
|
Jamning
Medlem siden: Jun 2008
Sv: Pannekakerååå
|
|
#776 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
Du sier mot deg selv, først sier du at du spesialtilpasser maten besøket og så hevder du at det ikke gjør deg noe at besøket bare velger ut enkelte av varene? Det er ikke mye logisk i mine ører. Du gir heller inntrykk av oppgitthet, du har jo gjort det du kan for å tilpasse deg ute å lykkes.. Jeg tror du kommer lenger ved å senke skuldrene og ikke ta ernæringsansvar for unger på besøk. Lag heller det du vanligvis ville laget (med mindre besøket ikke tåler det) i litt større porsjoner. Jeg har aldri skjønt meningen med å spørre besøket hva det ønsker seg, er man gjest spiser man det man får servert. At unger spiser mindre når de har besøk er naturlig, det er andre ting som står i fokus.
Vi, som samfunn, har en stor jobb å gjøre mtp hva som tilbys på arrangementer. Det forundrer meg at det er så lite kostholdsbevissthet blant arrangører og foreldre i idrettssammenhenger. Jeg hadde en forventning om at maten skulle være sunn (i allminnelig betydning av sunt), men oppdaget at det ikke stemte. Har innsett at slik er det bare. Tilbudet på kiosker og bensinstasjoner er elendig. Det som kalles salat ser ikke bra ut og grovt mel finnes ikke i bakverket. Det som kalles fullkort består i virkeligheten av noen helkort og litt fint sammalt hvetemel. Utvalget burde vært av høyere kvalitet og kunne fint vært betydelig sunnere uten å bli sært. Her er det mye vi kan gjøre, likeså politisk og i foreldreutvalg mm, f.eks sørge for at det blir tilbudt sunn mat, lage en slags standard for det. Det er mange undersøkelser som viser at sunn mat er betydelig for skoleprestasjoner, hodepine, oppmerksomhet mm. Det forundrer meg at politikere og ledere i skole/sfo/barnehage er så passive.
|
|
|
#777 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerNei tror sjelden det har vært noe problem egentlig.. det kan helt klart være litt vanskelig og jeg må planlegge godt - uansett om jeg skal være sosial, men alikevel er det en vanlig ting i hverdagen min, og jeg prøver bare ha enkel og mettende (og mindre mettende mat) med meg. |
|
|
|
|
#778 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerDa har jeg slått på stortromma: |
|
|