Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Pannekaker

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-11, 22:47   #701
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pannekaker

Nip - det er jo kjempefint at du lager, serverer og spiser sunn mat. Men VR (og flere) har noen gode poeng. Det er ingen vits i å krisemaksimere at folk koser seg med vafler, is og brus ved en og annen anledning.

Jeg skjønner at det er trasig at det serveres Nugatti og pølser i pappahelgene, hvis dette er utbredt.

Jeg synes du skal fortsette å servere din gode, sunne mat. Ikke alle liker alt, men det er greit. Ofte er det lurt å ha litt forskjellig, mange unger liker ikke at alt er blandet, men vil ha det separat på sin tallerken. Sett fram rå grønnsaker. Liker de ikke maten, så er vel ikke det noen krise en gang i blant, da får du heller si fra, så får ungene spise litt ekstra kveldsmat når de kommer hjem til seg selv.

Å ta kontroll over hva andre spiser til middag - vel det kan du ikke. Om det plager deg så veldig så kan du vel kanskje redusere bortespisingen til en gang i uka?

Gammel 28-04-11, 22:50   #702
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nip, her.

det betyr ikke at jeg ikke kan være glad og stolt for at jeg faktisk synes jeg får til trening og kosthold ganske greit - ikke perfekt men mye bedre enn tidligere.

Det synes jeg også du skal være glad og stolt for. Jeg har aldri ment noe annet heller.

Jeg synes du roter litt med argumentasjonen din. Det virker som om grunnbudskapet ditt er at folk må være kostholdsbevisste og at det er for lite gode tilbud i matveien på barnehager/sfo/bensinstasjoner etc.

Samtidig hopper du rett over til at de aller fleste har slappe kostholdsvaner at det er lørdagsstemning hver dag hjemme hos alle andre etc. Dette hevder du på bakgrunn av noen konkrete opplevelser fra egen hverdag og du gjør direkte sammenligninger med eget kosthold.

Førstnevnte her er nok alle som har vært inne i tråden her helt enig med deg i. Jeg også.
Neste punkt er vanskelig å akseptere fordi det er så løselig fundert og det virker som det er konkludert på bakgrunn av veldig smale kriterier. På den måten virker det (iallefall for meg) som om kun dine valg er gode nok. Mulig jeg har tatt feil.

Sist redigert av Vianne Rocher : 29-04-11 kl 01:13.
Vianne Rocher er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 22:55   #703
Nip
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2010
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Nip - det er jo kjempefint at du lager, serverer og spiser sunn mat. Men VR (og flere) har noen gode poeng. Det er ingen vits i å krisemaksimere at folk koser seg med vafler, is og brus ved en og annen anledning.

Jeg skjønner at det er trasig at det serveres Nugatti og pølser i pappahelgene, hvis dette er utbredt.

Jeg synes du skal fortsette å servere din gode, sunne mat. Ikke alle liker alt, men det er greit. Ofte er det lurt å ha litt forskjellig, mange unger liker ikke at alt er blandet, men vil ha det separat på sin tallerken. Sett fram rå grønnsaker. Liker de ikke maten, så er vel ikke det noen krise en gang i blant, da får du heller si fra, så får ungene spise litt ekstra kveldsmat når de kommer hjem til seg selv.

Å ta kontroll over hva andre spiser til middag - vel det kan du ikke. Om det plager deg så veldig så kan du vel kanskje redusere bortespisingen til en gang i uka?

Jeg synes det er vanskelig å servere mat her hjemme når vi har besøk, jeg prøver å servere så vanlig mat som mulig. I dag var planen for oss laksefileet med spinatsaus og salat - jeg ville uansett lagd fullkornspagetti til Vetle da han ikke er glad i spinat, men siden vi fikk besøk kjøpte jeg med fiskekaker også kokte jeg grønnsaksblanding. Av alt dette spiste besøket spagetti... Ikke at det gjør meg noe, og jeg serverte frukt (1 av 3 ting ble spist) også lagde jeg kjernesunne vafler med brunost litt senere - det spiste han ett par hjerter av da. Jeg synes det er super vanskelig og uansett hva som lages så spises kun kanskje pasta, mais eller kjøttdeigen liksom...
Det er bare koselig å ha besøk uansett da, men litt synd. Vetle spiser også mindre med besøk.

Jeg gir det fortsatt litt sjanser og nekter han ikke å dra bort og kommer til å begrense ihvertfall middags-borte besøk litt om det blir for ofte.

Jeg føler ikke at jeg lager noen krise ut av vafler en gang i blandt, Vetle også får jo som sagt det og ingen problemer med det - jeg synes bare det er enormt mye overalt hele tiden.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 22:58   #704
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har en 17-åring som propper i seg cola og grandis på dataparty, så jeg burde vel ha rødmet av skam over det dårlige kostholdet jeg har påført han, om jeg skulle tatt til meg mølet du kommer med.
Men jeg hører heller på Dronningen og tenker at det vil helst gå bra. Poden er oppvokst med to fiskemiddager pr uke, grovt brød, leverpostei, kalkunskinke, daglig dose grønsaker og lørdagsgodt. En sunn og fin gutt som propper i seg mye skit sammen med kompisene på dataparty. (Og sikkert i alpinbakken også.)
Og du: Vi snakkes når ditt barn er på den alderen.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:03   #705
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Akkurat det med at barn bare spiser spagetti er et velkjent fenomen. Også det at de er mer kresne borte enn hjemme. Og at de tror mat de ikke har sett før er gift. Mens p-mat av en eller annen grunn er spiselig for de fleste. Min tilnærming til dette er at jeg serverer familiens mat, og små gjester får tilbud om å spise hvis det passer sånn. De takker ofte ja hvis det er p-mat, nei hvis det er mer traust mat. Hvis det er planlagt besøk av små gjester, prøver jeg å finne på noe som er litt "festmat" for barn. Det er nok dette vetle har vært utsatt for også, tenker jeg. Dette gjelder inntil barna blir husvarme her, da blir de avspist med vanlig hverdagskost hos oss. Som varierer både i sunnhet og smak. At gjestene ikke spiser annet enn pølser og spagetti tenker jeg ikke noe mer om. Jeg er utstyrt med et sånt barn selv, og jeg foretrekker faktisk at folk ikke diller med han. Han skal ikke presses eller tvinges, men han skal ikke ha spesialservering heller. Det kommer seg sakte, men sikkert.

For å få i dem grønnsaker, kommer grønnsakene på bordet først hos oss. Og det er et poeng at ting ikke er blandet. Idag var det skåler med perletomater, paprika, agurk og salat på bordet ohs oss. Det ble tomt. Så kommer hovedretten. Og så har vi litt karbohydrater ved siden av, men jeg prøver å unngå at mine barn kun spiser spagetti. Det er dog ikke alltid det går så bra.

Hva jeg sier: det du opplever er ikke så uvanlig. Det sier lite om de andre barna, det sier lite om deres kosthold. Og de fleste oppegående foreldre synes man skal servere sunn og god mat, så ordner det seg etterhvert. Barn må bare få sett mat et par hundre ganger før den inngår i det trygge reportoaret. Eller noe sånt.

Gammel 28-04-11, 23:03   #706
Nip

Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Vianne Rocher, her.

Det synes jeg også du skal være glad og stolt for. Jeg har aldri ment noe annet heller.

Jeg synes du roter litt i argumenteringen din. Det virker som om grunnbudskapet ditt er at folk må være kostholdsbevisste og at det er for lite gode tilbud i matveien på barnehager/sfo/bensinstasjoner etc.

Samtidig hopper du rett over til at de aller fleste har slappe kostholdsvaner at det er lørdagsstemning hver dag hjemme hos alle andre etc. Dette hevder du på bakgrunn av noen konkrete opplevelser fra egen hverdag og du gjør direkte sammenligninger med eget kosthold.

Førstnevnte her er nok alle som har vært inne i tråden her helt enig med deg i. Jeg også.
Neste punkt er vanskelig å akseptere fordi det er så løselig fundert og det virker som det er konkludert på bakgrunn av veldig smale kriterier. På den måten virker det (iallefall for meg) som om kun dine valg er gode nok. Mulig jeg har tatt feil.

Jeg mener ikke at jeg har full kontroll på andres matvaner og jeg tror jo ikke at noen spiser pannekaker hver dag, jeg skulle bare ønske å vite hva de egentlig tenker om det at det serveres så veldig barnevennlig mat som pannekaker, posesuppe osv - om det er fordi de selv er redd for å ikke servere noe barnet ikke liker, eller om det er fordi det er mat de pleier å ha ofte, eller om det er fordi alle gjør det så de også føler de må. Jeg følte ihvertfall det siste i starten da jeg hadde med barn hjem.

Det jeg prøver å få frem er jo at jeg synes det til stadighet - altså i de fleste tilfeller så ser eller hører jeg om bare mat som er mer mot usunn enn sunn, jeg skjønner jo at de sikkert også har fisk til middag innimellom alikevel - men om det var sånn at det oftest var at man serverte skikkelig sunn mat ville jeg jo fått med meg det også? Jeg får jo med meg så mye av hva folk spiser av usunn mat, jeg går jo ikke med skylapper og overser hvis folk spiser sunt... jeg er jo heller på jakt etter akkurat det. Vi hadde foreldremøte i går, jeg vet jo at det er enkelt å bare ta med noe kjeks når man skal ha med noe å bite i - jeg tok med frukt og nøtter, og det var ingenting annet der jeg ville spise. Kaffe er godt da

Nå kom jeg over paradise hotel så da skal jeg plukke opp noen fine sminketips som jeg lærer av gutta der inne. herlig! Håper jeg ikke benker meg foran tven før det er av skjermen

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:06   #707
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg har en 17-åring som propper i seg cola og grandis på dataparty, så jeg burde vel ha rødmet av skam over det dårlige kostholdet jeg har påført han, om jeg skulle tatt til meg mølet du kommer med.
Men jeg hører heller på Dronningen og tenker at det vil helst gå bra. Poden er oppvokst med to fiskemiddager pr uke, grovt brød, leverpostei, kalkunskinke, daglig dose grønsaker og lørdagsgodt. En sunn og fin gutt som propper i seg mye skit sammen med kompisene på dataparty. (Og sikkert i alpinbakken også.)
Og du: Vi snakkes når ditt barn er på den alderen.

Herregud, du har tydligvis lest lite av hva jeg faktisk skriver.

Jeg tror ikke sønnen min blir noe anderledes enn de andre ungdommen, desverre. Det er vel ikke møl at ungdomm spiser skammelig mye sukker og dårlig mat.

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:07   #708
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg føler ikke at jeg lager noen krise ut av vafler en gang i blandt, Vetle også får jo som sagt det og ingen problemer med det - jeg synes bare det er enormt mye overalt hele tiden.

Jeg sitter med følelsen at du enten har et forvreng bilde av kostholdet hos folkene du omtaler eller bor et sted med mye spesielle folk, altså.

Jeg har hatt unger i 22 år nå og kjenner overhodet ikke igjen det med at nesten ingen unger spiser noe som er sunt når de er på besøk, eller at folk generelt spiser bare dritt og junk og har festmat hele uka.
Har små gjester spist de de har blitt servert i alle år, om det har vært pizza eller pasta eller grønnsaksuppe eller hva har du. Et og annet blir selvfølgelig plukket ut innimellom, men generelt går det meste ned.
Min barn har aldri hatt typiske brødskive med brunostmatpakker, men spist mye salater, middgsrester, paier osv, og de har da aldri fått negative kommentarer fra andre barn pga det, heller tvert i mot, deres matpakker har vært et yndet objekt for å bytte eller tigge til seg fra av andre barn.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:08   #709
Nabojenta

Nabojenta sin avatar

Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er skrekkelig fordomsfull!

Gammel 28-04-11, 23:09   #710
Katta
maler

Katta sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hovedpoenget med ungdom er slik jeg ser det ikke hva de spiser på dataparty, men at hva de tilbys av mat i viktige sammenhenger som på skolen og i idrettssammenheng burde være mye bedre. Det vil si, utvalget av usunne greier burde være nær null, de vil stort sett velge det om de har mulighet i den alderen.

Og hva er dette med alle de kakene som skal omsettes på alle idrettsarrangementer og skolearrangementer? Vi samles = vi har kake. Jeg er ikke uenig med Nip i den delen av saken.

Gammel 28-04-11, 23:12   #711
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Herregud, du har tydligvis lest lite av hva jeg faktisk skriver.

Jeg tror ikke sønnen min blir noe anderledes enn de andre ungdommen, desverre. Det er vel ikke møl at ungdomm spiser skammelig mye sukker og dårlig mat.

Jeg leste dette og det er vel klar tale?

Opprinnelig lagt inn av Nip

Jeg har ikke sagt at det er foreldrene sin skyld at barna kjøper det heller, poenget er at det er synd at det er sånn og vi burde prøve å gjøre noe med det, det var jo ikke sånn at de som var der med voksne ikke drakk brus og spiste vafler, for det gjorde jo de voksne også.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:12   #712
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Som de andre skriver: Jeg tror dette med mat og skepsis går seg til med økende alder. Det er dessuten slett ikke all ungdom som drukner seg i junk (her vil man heller dø enn å bli sett på McDonalds, det er klassifisert som trash og elendig av tenåringene, noe jeg for min del oppfatter som unødig strengt til tenåringer å være). At du ikke har kontroll annenhver helg kan jeg selv kjenne igjen, jeg valgte å akseptere faktum og kompensere litt men ikke overkompensere. Barn liker kjent og kjært og Toro, det kommer seg som regel. Barn får diller og liker plutselig ikke salat eller rødbeter, selv om de alltid har spiste det tidligere. Det går som regel over. Vafler i ferien går fint, det er ikke ferie hele tiden.

Turban Smukk er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:12   #713
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

apropos å ha unger på middagsbesøk.

Vi hadde 'finnbiff' med elgkjøtt (i mangel på bedre ord for å forklare retten) Gutten på besøk hev innpå med mat, to svære porsjoner med kjøtt, saus og potetmos. Hvorpå vi spurte i det han var i ferd med å spise den siste munnfullen.
'Var det godt med elgkjøtt? '
'Elg???!!' *gutten løper bort til søplebøtten og spytter det ut.
'Jeg liker ikke elg'

Da måtte vi le godt.

Unger er rare, og gjerne kresne på ting vi ikke kan forutse, så en må ikke ta det så personlig om de ikke liker maten.

Gammel 28-04-11, 23:18   #714
Nip

Standard

Jeg kom jo aldri så langt som til mitt eget kosthold.

Jeg spiser helt vanlig mat, men spiser veldig lite brødmat, pasta, ris og poteter men er heller ikke redd for å få i meg litt. For meg er det skikkelig kos å gå på cafe å spise frokost en gang i bland etter trening å ta meg ett grovt rundstykke med ost og skinke. Deilig å kunne kose seg med noe så enkelt - før spiste jeg det jo hver dag :P

Jeg spiser mye lavkarbo-mat, kjernesunt og littegrann raw/superfood.
Det jeg er mest opptatt av å holde meg unna er ferdigmat, sukker, hvetemel, fin pasta og ris. Jeg er også ganske skeptisk til melk, men bruker det fortsatt - men varierer med havre, ris og soyamelk.

Jeg spiser sikkert 6 måltider om dagen, den starter med hjemmelaget musli med havre, gojibær, hampprotein, bær, nøtter, hjemmelaget musli (det varierer etter hva jeg har egentlig) - med melk/rismelk/soyamelk/cottage cheese.

Lunsj er ofte middagsrester, kanskje med litt lavkarbo-gojibrød eller havregryn og gjerne frukt og grønnsaker til eller som mellom måltid.

Middag er alltid laget fra bunnen av (med svært få unntak som også er mest hjemmelaget). Jeg spiser nok mest grønnsaker, fisk, kylling, antagelig litt for ofte karbonadedeig, kjøtt, og noe fullkornspasta, ost, fløte osv (gjerne fordi jeg må lage så Vetle koser seg også.

kveldsmat er kanskje rester, eller jeg lager diverse som kikertfalafler osv.

Også koser jeg meg med nøttekuler, veldig glad i bananmos med kakao og peanøttsmør ol

De fleste synes nok jeg er rimelig sær i kosten, jeg koser meg veldig med å ha det sånn. Jeg drikker "aldri" (tok ett halvt glass med champis på nyttårsaften, og på julebord), jeg spiser heller ikke vanlige kaker - men kan godt ta en klype for å smake på Vetle sin. Dette er ganske nytt at jeg virkelig har kuttet det helt ut, det trappet seg ned og ned av seg selv og jeg er veldig glad for det.

Jeg trener endel, prøver å være aktiv og være mye ute - se positivt på livet og ikke stresse (stress er desverre en enorm del av livet mitt, men det jobbes mye med - kostholdet og treningen har nok hjulpet meg enormt mye der.

Veldig lite spennende innlegg, men prøvd å svare ihvertfall

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:20   #715
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Jeg leste dette og det er vel klar tale?

Hæ, hva har det med saken å gjøre?

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:22   #716
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Hæ, hva har det med saken å gjøre?

Nevermind.

007 er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:25   #717
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner også at det er vanskelig med hyppig unntakstilstand ift samvær med far, men ellers lurer jeg jo litt på om du ellers har litt snevert grunnlag for hva du tror om andres kosthold? Det du skildrer er i mitt hode stort sett helt normale ting. Jeg kjenner ikke igjen nugatti hver helg, vi kjøper sjelden pølse i bilen, vi har omtrent aldri brus, fine polarbrød med sprutsyltetøy er ikke noe vanlig mat hos oss.
Og vi er ikke voldsomt sunne av oss, helt middels tror jeg. Likevel synes jeg liksom ikke du skildrer noe revolusjonerende i beskrivelsen av deres kosthold? - selv om vi kanskje er mer rause med hyppigheten av kos (jeg synes ikke det blir noe stort problem slik vi har det). Polarbrød synes forøvrig JEG at ikke er hverdagsmat, og ikke lomper heller. På kino kjøper vi aldri brus. Jeg tror som sagt ikke vi bare er helt middels her, mange er mye mer restriktive enn oss.

Så da lurer jeg egentlig på om du har et litt merkelig sammenligningsgrunnlag hvis du mener at deres eget kosthold er så spesielt i forhold til alle andres.

apan er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:26   #718
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå leste jeg om ditt kosthold, og det er jo mer spesielt ja, det er jeg enig i.

apan er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:28   #719
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg skjønner også at det er vanskelig med hyppig unntakstilstand ift samvær med far, men ellers lurer jeg jo litt på om du ellers har litt snevert grunnlag for hva du tror om andres kosthold? Det du skildrer er i mitt hode stort sett helt normale ting. Jeg kjenner ikke igjen nugatti, vi kjøper sjelden pølse i bilen, vi har omtrent aldri brus, fine polarbrød med sprutsyltetøy er ikke noe vanlig mat hos oss.
Og vi er ikke voldsomt sunne av oss, helt middels tror jeg. Likevel synes jeg liksom ikke du skildrer noe revolusjonerende i beskrivelsen av deres kosthold? - selv om vi kanskje er mer rause med hyppigheten av kos (jeg synes ikke det blir noe stort problem slik vi har det). Polarbrød synes forøvrig JEG at ikke er hverdagsmat, og ikke lomper heller. På kino kjøper vi aldri brus. Jeg tror som sagt ikke vi bare er helt middels her, mange er mye mer restriktive enn oss.

Så da lurer jeg egentlig på om du har et litt merkelig sammenligningsgrunnlag hvis du mener at deres eget kosthold er så spesielt i forhold til alle andres.

Nei, vi er ikke noe revlusjonerende, som jeg har sagt så gir jeg vetle ett ganske vanlig kosthold, selvom de fleste synes nok jeg er streng og strengere enn de fleste - dette er fordi det er vanskelig synes jeg å skulle "ta han ut av samfunnet" på den måten.
Jeg selv spiser ihvertfall ganske mye mer anderledes enn alle andre jeg omgås, så om ikke revlusjonerende - blir jo folk veldig når jeg sier at jeg ikke spiser sånn eller sånn, og helst ikke sånn :P

Nip er ikke aktiv  
Gammel 28-04-11, 23:30   #720
Nip

Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Nå leste jeg om ditt kosthold, og det er jo mer spesielt ja, det er jeg enig i.

hehe... litt mer spesielt Men alikevel så er det ikke noe problem for meg å ha det sånn, litt synd at det er vanskelig å finne noe på cafe og sånn, men jeg har som regel noe, og Vetle deler gladlig salat med meg når han får pasta, bacon og agurk++ mens jeg kan spise bare det sunne :P haha.. Jeg er flink på matpakker blitt ihvertfall, og snacks i veska, for jeg spiser ganske ofte og mye :P

Nip er ikke aktiv  
Lukket tråd

Emneord
ugler

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.