|
|
#701 |
|
Off the map.
|
Sv: PannekakerNip - det er jo kjempefint at du lager, serverer og spiser sunn mat. Men VR (og flere) har noen gode poeng. Det er ingen vits i å krisemaksimere at folk koser seg med vafler, is og brus ved en og annen anledning.
|
|
#702 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pannekaker
Det synes jeg også du skal være glad og stolt for. Jeg har aldri ment noe annet heller.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 29-04-11 kl 01:13. |
|
|
|
|
#703 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#704 |
|
© All rights reserved
|
Sv: PannekakerJeg har en 17-åring som propper i seg cola og grandis på dataparty, så jeg burde vel ha rødmet av skam over det dårlige kostholdet jeg har påført han, om jeg skulle tatt til meg mølet du kommer med. |
|
|
|
|
#705 |
|
maler
|
Sv: PannekakerAkkurat det med at barn bare spiser spagetti er et velkjent fenomen. Også det at de er mer kresne borte enn hjemme. Og at de tror mat de ikke har sett før er gift. Mens p-mat av en eller annen grunn er spiselig for de fleste. Min tilnærming til dette er at jeg serverer familiens mat, og små gjester får tilbud om å spise hvis det passer sånn. De takker ofte ja hvis det er p-mat, nei hvis det er mer traust mat. Hvis det er planlagt besøk av små gjester, prøver jeg å finne på noe som er litt "festmat" for barn. Det er nok dette vetle har vært utsatt for også, tenker jeg. Dette gjelder inntil barna blir husvarme her, da blir de avspist med vanlig hverdagskost hos oss. Som varierer både i sunnhet og smak. At gjestene ikke spiser annet enn pølser og spagetti tenker jeg ikke noe mer om. Jeg er utstyrt med et sånt barn selv, og jeg foretrekker faktisk at folk ikke diller med han. Han skal ikke presses eller tvinges, men han skal ikke ha spesialservering heller. Det kommer seg sakte, men sikkert.
|
|
#706 |
|
Jeg mener ikke at jeg har full kontroll på andres matvaner og jeg tror jo ikke at noen spiser pannekaker hver dag, jeg skulle bare ønske å vite hva de egentlig tenker om det at det serveres så veldig barnevennlig mat som pannekaker, posesuppe osv - om det er fordi de selv er redd for å ikke servere noe barnet ikke liker, eller om det er fordi det er mat de pleier å ha ofte, eller om det er fordi alle gjør det så de også føler de må. Jeg følte ihvertfall det siste i starten da jeg hadde med barn hjem. |
|
|
|
|
#707 |
|
Herregud, du har tydligvis lest lite av hva jeg faktisk skriver. |
|
|
|
|
#708 |
|
Rockesøster
|
Jeg sitter med følelsen at du enten har et forvreng bilde av kostholdet hos folkene du omtaler eller bor et sted med mye spesielle folk, altså. |
|
|
|
|
#710 |
|
maler
|
Sv: PannekakerHovedpoenget med ungdom er slik jeg ser det ikke hva de spiser på dataparty, men at hva de tilbys av mat i viktige sammenhenger som på skolen og i idrettssammenheng burde være mye bedre. Det vil si, utvalget av usunne greier burde være nær null, de vil stort sett velge det om de har mulighet i den alderen.
|
|
#711 |
|
© All rights reserved
|
Jeg leste dette og det er vel klar tale?
|
|
|
|
|
#712 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: PannekakerSom de andre skriver: Jeg tror dette med mat og skepsis går seg til med økende alder. Det er dessuten slett ikke all ungdom som drukner seg i junk (her vil man heller dø enn å bli sett på McDonalds, det er klassifisert som trash og elendig av tenåringene, noe jeg for min del oppfatter som unødig strengt til tenåringer å være). At du ikke har kontroll annenhver helg kan jeg selv kjenne igjen, jeg valgte å akseptere faktum og kompensere litt men ikke overkompensere. Barn liker kjent og kjært og Toro, det kommer seg som regel. Barn får diller og liker plutselig ikke salat eller rødbeter, selv om de alltid har spiste det tidligere. Det går som regel over. Vafler i ferien går fint, det er ikke ferie hele tiden. |
|
|
|
|
#713 |
|
Off the map.
|
Sv: Pannekakerapropos å ha unger på middagsbesøk.
|
|
#714 |
|
Sv: PannekakerJeg kom jo aldri så langt som til mitt eget kosthold. |
|
|
|
|
#717 |
|
I mål
|
Sv: PannekakerJeg skjønner også at det er vanskelig med hyppig unntakstilstand ift samvær med far, men ellers lurer jeg jo litt på om du ellers har litt snevert grunnlag for hva du tror om andres kosthold? Det du skildrer er i mitt hode stort sett helt normale ting. Jeg kjenner ikke igjen nugatti hver helg, vi kjøper sjelden pølse i bilen, vi har omtrent aldri brus, fine polarbrød med sprutsyltetøy er ikke noe vanlig mat hos oss. |
|
|
|
|
#719 |
|
Nei, vi er ikke noe revlusjonerende, som jeg har sagt så gir jeg vetle ett ganske vanlig kosthold, selvom de fleste synes nok jeg er streng og strengere enn de fleste - dette er fordi det er vanskelig synes jeg å skulle "ta han ut av samfunnet" på den måten. |
|
|
|
|
#720 |
|
hehe... litt mer spesielt |
|