Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan virker Ryanair?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-02-11, 21:32   #11
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan virker Ryan air?

Opprinnelig lagt inn av ORG, her.

-komforten er som på en dårlig buss. hvor det er stappet inn maksimalt med seter.

-alt koster ekstra, MYE ekstra, fra en kopp kaffe til et glass vann. Bagasje er til for å flå passasjererne på. Og etter de siste regelendringene: ALT du har i hendene når du går om bord skal det betales ekstra avgift for! Glemte du det da du bestilte, koster det selvsagt 3 ganger så mye ved gaten.

-flyplassene deres er billige flyplasser langt ute i ødemarken (Oslo er f eks på Torp, Sandefjord...) som det oftest koster mye å komme seg til/fra

?

Helt uenig i disse punktene.

Jeg reiser mye, mest store ikke-charter selskaper, men har reist en del med Ryan Air også, og kjenner meg ikke igjen i det du skriver her.

Jeg har opplevd dårlig beinplass én gang, og da reiste vi til London rett før jul. De andre gangene har det vært like god plass som på et hvilket som helst SAS eller Norwegian fly.

Mat og drikke ombord koster like mye som på et SAS fly, og utvalget er større og bedre enn både hos SAS og Norwegian.

Flyplassene er ikke i eller like ved hovedstedene, men ofte nær andre byer, noe som absolutt kan være fra fordel. Vi reiste til Newcastle med Ryan Air i høst, og flyplassen var 15min med t-bane fra sentrum. Reiser man til Frankfurt med Ryan Air er man ganske langt unna byen, men ganske nær andre byer, man er slettes ikke i gokk. Alle gangene jeg har flydd og undersøkt mulighetene å fly med Ryan Air har det vært utrolig bra kommunikasjon fra / til flyplassene. Det er flyplasshoteller, shuttlebusser, leiebilstasjoner +++ som gjør det lett å komme dit.

Det er korrekt at de plusser på store summer på den "opprinnelige" prisen, men som regel er det mye rimeligere uansett. Bagasjebestemmelsene er rigide, men lette å forholde seg til når man først har lest seg opp.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:01.