Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Akseptabel ventetid er:
Under 1 time 81 48,80%
1-2 timer 56 33,73%
2-3 timer 8 4,82%
Alt er akseptabelt! 21 12,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 19:36   #101
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Mitt hovedpoeng er egentlig at jeg har ikke noe imot å vente dersom de bare kunne gitt meg time eller indikert hvor lang tid ting tar. I Oslo gjør de ikke det i det hele tatt. Det er bare å vente på måfå liksom.

Oslo legevakt er vel den største i landet og det skjer ganske mye "uforberedt". Derfor skjønner jeg at det kan være vanskelig å gi noe tidsperspektiv.
Man blir jo faktisk plassert ut i separate køer for barn, skade, sykdom osv. Og prioritert både etter alvorlighetsgrad og type sykdom/skade.
De gangene vi har vært der har jeg ikke opplevd å ventet "på måfå". Vi har sett at barn som har kommet inn etter oss med alvorligere problemer har blitt prioritert, vi har ventet på prøvesvar, stått i kø til røntgen, sett at leger har måttet løpe fra barneavdelingen til andre avdelinger fordi det har oppstått alvorligere situasjoner. Alt syns jeg er naturlig at skjer på en legevakt. Vi har heller ikke blitt forbigått av noen som har med seg hele familien sin, hva nå det skal bety.
Jeg har også vært på legevakter med såkalt timesystem, og ventet minst like lenge.

Jeg syns det er alvorligere med feildiagnoser og altfor "raske" diagnoser enn ventetid.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:33   #102
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Oslo legevakt er vel den største i landet og det skjer ganske mye "uforberedt". Derfor skjønner jeg at det kan være vanskelig å gi noe tidsperspektiv.
Man blir jo faktisk plassert ut i separate køer for barn, skade, sykdom osv. Og prioritert både etter alvorlighetsgrad og type sykdom/skade.
De gangene vi har vært der har jeg ikke opplevd å ventet "på måfå". Vi har sett at barn som har kommet inn etter oss med alvorligere problemer har blitt prioritert, vi har ventet på prøvesvar, stått i kø til røntgen, sett at leger har måttet løpe fra barneavdelingen til andre avdelinger fordi det har oppstått alvorligere situasjoner. Alt syns jeg er naturlig at skjer på en legevakt. Vi har heller ikke blitt forbigått av noen som har med seg hele familien sin, hva nå det skal bety.
Jeg har også vært på legevakter med såkalt timesystem, og ventet minst like lenge.

Jeg syns det er alvorligere med feildiagnoser og altfor "raske" diagnoser enn ventetid.

Å ha med hele familien betyr å møte opp 8 stykker når kun 1 er syk og la de resterende 5 barna "ta av" på venterommet. .

Forøvrig kan det godt hende jeg har vært uheldig. Jeg har forresten vært en tur på legevakten siden jeg skrev forrige innlegg . Idag kan jeg informere om at jeg ikke klager på ventetiden, men mer på en helt sprø lege, så jeg bør vel egentlig melde meg ut av diskusjonen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 22:36   #103
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke alle har muligheten til å la resten av ungene være hjemme.

Gammel 26-02-07, 22:39   #104
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Ikke alle har muligheten til å la resten av ungene være hjemme.

Nei, jeg vet det, men for det første går det an at en av foreldrene er utenfor med dem, og dersom man skal være inne, er det da ikke akseptabelt at lydnivået tar helt av og at ungene mer eller mindre raserer lekerommet.

Gammel 26-02-07, 22:40   #105
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En av foreldrene? Å ja, du antar at alle har to foreldre. Eller familie som stiller opp. Eller venner.

Gammel 26-02-07, 22:41   #106
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

En av foreldrene? Å ja, du antar at alle har to foreldre. Eller familie som stiller opp. Eller venner.

De var der med begge foreldrene.

Gammel 26-02-07, 22:42   #107
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

DE?

Sitat:

Å ha med hele familien betyr å møte opp 8 stykker når kun 1 er syk og la de resterende 5 barna "ta av" på venterommet. .

Beklager, det sto ingenting om at dette var en reell situasjon her.

Gammel 26-02-07, 22:44   #108
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

DE?

Beklager, det sto ingenting om at dette var en reell situasjon her.

Nei, jeg skrev det tidligere i tråden, men det kom nok ikke helt klart fram her nei. Jeg har opplevd det ja. Men det er forsåvidt en avsporing.

Gammel 26-02-07, 23:18   #109
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Idag kan jeg informere om at jeg ikke klager på ventetiden, men mer på en helt sprø lege, så jeg bør vel egentlig melde meg ut av diskusjonen.

Det syns jeg er mye viktigere å klage på!

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:18   #110
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har opplevd "hele familien" jeg også, men det var vel et ganske spesielt tilfelle.

Ei godt voksen dame ble ganske psyk. Hun var der med mannen, en bror, så kom sønnen og en tante & onkel og gud vet hva. Det ble mange. Denne damen burde vel egenltlig aldri sittet på det venterommet i det hele tatt.

Til slutt tok hun helt av og ble tatt inn. Bak dørene hørtes det ut som om de holdt på å ta livet av henne. Uff, hun var skikkelig psyk.

Nok en avsporing, men jeg blir stadig forundret over hvor hensynsløse folk er.
Hoster og nyser andre rett i fleisen. Skikkelig uhygienisk og kvalmt.
Voksne folk og store barn burde klare holde seg for munnen. Og foreldrene burde også holde de små barna for munnen når de hoster. Da vi satt på sykehuset med en baby med RS-virus, så holdt jeg han for munnen hver gang hostekulene kom. Kunne ikke falt meg inn å ikke gjøre det!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-02-07, 23:21   #111
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det syns jeg er mye viktigere å klage på!

Helt enig, tror bare ikke jeg trekker detaljene fra dagens besøk fram her .

Gammel 27-02-07, 14:52   #112
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skjönner at jeg har värt heldig ved mine to besök på Legevakta i Oslo, jeg da. Da jeg var der höygravid med bihulebetennelse i höst, ventet jeg i under en time - og det kunne jo ikke sies å väre spesielt alvorlig heller.

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:10   #113
Pippilotta
Passiv

Standard

Jeg syns alt er akseptabelt. Det viktigste er at de som er alvorligst syke får hjelp først. Det er jo ikke noe kjekt å sitte å vente i opp mot 6 timer, men så lenge det ikke står om liv, så er det jo ikke riktig at jeg kommer til før en med hjerteinfarkt...

Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:15   #114
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg er oppvokst med "verdens beste legevakt", Sandnes legevakt er bare helt utrolig! Der ringer du inn, får snakke med en sykepleier, får en tid du kan komme på, om det blir ledig tidligere, ringer de tilbake til deg for å fremskynde timen. Der er så og si aldri kø på legevakten, og alt går smidig.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:15   #115
tink
har tatt seg sammen

tink sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Nå er det lenge siden jeg har sittet og ventet på legevakta.

I Stavanger har de et sånn prioriteringssystem som susse beskriver. Rød, gul og grønn. Rød er livstruende, gul er sånne enkle men plagsomme betennelser og grønn er: ta kontakt med fastlegen i morra, eller over helga.

Noe av det værste med å sitte og vente på måfå er at det blir skummelt å gå på do og umulig å gå ut etter vann/mat/lesestoff/godis, fordi det kan plutselig bli din tur mens du er ute. Tror rekorden min er 5 timer på legevakta i bergen. Nei, man dør ikke av urinveisinnfeksjon, men kan være veldig vondt.

Her hvor vi bor nå har vi sånn legevakt som kommer hjem til oss. Det er helt toppers når man har små barn, og ikke helt vet hvor lang ventetida er. Litt mindre toppers når ørebetennelsesgutten hopper i sofaen når legen kommer.

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:51   #116
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av BitterKjerring, her.

Jeg syns alt er akseptabelt. Det viktigste er at de som er alvorligst syke får hjelp først. Det er jo ikke noe kjekt å sitte å vente i opp mot 6 timer, men så lenge det ikke står om liv, så er det jo ikke riktig at jeg kommer til før en med hjerteinfarkt...

Hadde alle tenkt sånn så..dessverre er det de som feiler "minst" som lager mest baluba....Det er slett ikke alle som syntes en person med hjerteinfarkt skal gå foran sitt barn som "bare" skal ha en øyesalve

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-07, 15:56   #117
Go\jenta
Mellom barken og veden

Go\jenta sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

...Det er slett ikke alle som syntes en person med hjerteinfarkt skal gå foran sitt barn som "bare" skal ha en øyesalve

Mener du det? I såfall er jo de personene rimelig lite oppegående.......!

Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:00   #118
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.

Her også!

Jøss, er det sant? Jeg har vært der to ganger (en gang meg og en gang med baby) og jeg har sluppet å vente mer enn en halvtime.

Vi hadde sikkert flaks da, men jeg trodde ikke det var så ille som 3 timer her i byen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:01   #119
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Helst under 1 time.
Her er det stort sett greit. Vi ringer da, og får "time", og da er det sjelden særlig ventetid.
Da jeg ble skikkelig syk med galleblære ringte vi og fikk time, men det var ca 1 time frem i tid da. Etter litt prat ba hun oss komme med en gang, og jeg kom rett inn til legen.

Så jevnt over veldig fornøyd her.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-11, 12:02   #120
Blomst
nygift

Blomst sin avatar

Medlem siden: May 2008
Hvor: beste plassen
Blogginnlegg: 4
Blomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smartBlomst imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg synes 1-2 timer er akseptabelt, men når man har en legevakt der man kan få time synes jeg de må prøve å holde det de har sagt, noe som er et problem her noen ganger.

Vi fikk time på legevakten 20 min etter vi ringte for noen mnd siden, Knoll hadde klemt fingeren på skolen og det så litt fælt ut.
Vi reiste ned sent på kvelden og satt der i nesten 3 timer (selv etter flere maseturer til luken, noe som sikkert er fryktelig irriterende for de søte damene bak luken), da var Knoll helt utslitt og sa det ikke var så vondt lengre så vi reiste hjem........noe jeg angrer bittert på den dag i dag.

Det endte med infeksjon i kroppen, sykehusinnleggelse i tre dager og operasjon.

Knoll & Tott 04 lykketrollet 10
Blomst er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:38.