Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Akseptabel ventetid er:
Under 1 time 81 48,80%
1-2 timer 56 33,73%
2-3 timer 8 4,82%
Alt er akseptabelt! 21 12,65%
Deltakere: 166. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-02-07, 22:33   #11
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Oslo legevakt er vel den største i landet og det skjer ganske mye "uforberedt". Derfor skjønner jeg at det kan være vanskelig å gi noe tidsperspektiv.
Man blir jo faktisk plassert ut i separate køer for barn, skade, sykdom osv. Og prioritert både etter alvorlighetsgrad og type sykdom/skade.
De gangene vi har vært der har jeg ikke opplevd å ventet "på måfå". Vi har sett at barn som har kommet inn etter oss med alvorligere problemer har blitt prioritert, vi har ventet på prøvesvar, stått i kø til røntgen, sett at leger har måttet løpe fra barneavdelingen til andre avdelinger fordi det har oppstått alvorligere situasjoner. Alt syns jeg er naturlig at skjer på en legevakt. Vi har heller ikke blitt forbigått av noen som har med seg hele familien sin, hva nå det skal bety.
Jeg har også vært på legevakter med såkalt timesystem, og ventet minst like lenge.

Jeg syns det er alvorligere med feildiagnoser og altfor "raske" diagnoser enn ventetid.

Å ha med hele familien betyr å møte opp 8 stykker når kun 1 er syk og la de resterende 5 barna "ta av" på venterommet. .

Forøvrig kan det godt hende jeg har vært uheldig. Jeg har forresten vært en tur på legevakten siden jeg skrev forrige innlegg . Idag kan jeg informere om at jeg ikke klager på ventetiden, men mer på en helt sprø lege, så jeg bør vel egentlig melde meg ut av diskusjonen.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:53.