Sv: Hva syns du er akseptabel ventetid på en legevakt?
Opprinnelig lagt inn av apan, her.
Mitt hovedpoeng er egentlig at jeg har ikke noe imot å vente dersom de bare kunne gitt meg time eller indikert hvor lang tid ting tar. I Oslo gjør de ikke det i det hele tatt. Det er bare å vente på måfå liksom.
Oslo legevakt er vel den største i landet og det skjer ganske mye "uforberedt". Derfor skjønner jeg at det kan være vanskelig å gi noe tidsperspektiv.
Man blir jo faktisk plassert ut i separate køer for barn, skade, sykdom osv. Og prioritert både etter alvorlighetsgrad og type sykdom/skade.
De gangene vi har vært der har jeg ikke opplevd å ventet "på måfå". Vi har sett at barn som har kommet inn etter oss med alvorligere problemer har blitt prioritert, vi har ventet på prøvesvar, stått i kø til røntgen, sett at leger har måttet løpe fra barneavdelingen til andre avdelinger fordi det har oppstått alvorligere situasjoner. Alt syns jeg er naturlig at skjer på en legevakt. Vi har heller ikke blitt forbigått av noen som har med seg hele familien sin, hva nå det skal bety.
Jeg har også vært på legevakter med såkalt timesystem, og ventet minst like lenge.
Jeg syns det er alvorligere med feildiagnoser og altfor "raske" diagnoser enn ventetid.