Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-01-11, 20:55   #61
Serafin
Bør lage seg en tittel selv

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang

Jeg har hatt lighter liggende som ikke har blitt oppdaget. (Jeg hadde glemt den)

Men varmepatronen til flaska til Lillesøster ble undersøkt NØYE på Værnes, med i Murcia lettet de ikke på et øyelokk.

Jeg har også stått og måtte krangle for å få med meg to bokser med ferdig MME til guttungen da han var 5 uker. Jeg tror den rasende mormoren (min mor) bak gjorde at tolleren ganske kjapt slapp boksene og sa noe om "jaja, unga må vel ha mat, selv om jeg mener at sånt ikke burde vært lov å ta med"

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:14   #62
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

jeg må fortelle om Kastrup, da en medreisende hadde glemt at hun hadde en baileys i håndbagasjen, vi fikk drikke den opp mens hun så på da.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:31   #63
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Treffer du de rette nazifolka skal alt i posen på _forhånd_ ellers blir det kastet i kontrollen
Men jeg har inntrykk av at de er veldig mye slækkere nå enn de var altså!

Sist redigert av m^2 : 23-12-12 kl 20:45.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:33   #64
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg fikk en kvinnelig dame i det minste da,

Er det sant?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 21:41   #65
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 11-01-11, 21:54   #66
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

M^2:

Følger med - vurderer kun håndbagasje til India neste uke.

I London i høst kom jeg greit igjennom med gjennomsiktig toalettbag, forresten.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:08   #67
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Er det sant?

Kvinnelig vakt skulle det vel stå, strengt tatt.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 22:19   #68
Sol
Skinner

Sol sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Sol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelenSol er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Husk at du kan ha maks 10 enheter i posen enten de er på 50ml eller 100ml. Du kan ikke ha flere selv om noen er små.

Det stemmer ikke, men alt må gå i posen

Sitat:

Hovedregelen er at det ikke er tillatt å ta med flytende væsker i håndbagasjen.
Det er likevel åpnet for å ta med små mengder væske så lenge:

• væskene er i beholdere på inntil 100 milliliter hver (beholdere som rommer mer enn 100 ml kastes uavhengig av hvor mye væske de inneholder)
  • beholderne er plassert i en gjennomsiktig, gjenlukkbar ("zip-lock") plastpose med kapasitet på høyst 1 liter.

Gammel 12-01-11, 00:01   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Serafin, her.

Jeg har hatt lighter liggende som ikke har blitt oppdaget. (Jeg hadde glemt den)

Lighter er lov, faktisk. Jeg spurte.

Strikkepinnene fikk jeg advarsel for, da. Jeg tror de syntes det var for gale å nappe ut pinnene fra det halvferdige arbeidet, spesielt når jeg litt påpekte at bambus i tykkelse 3 ikke ville nå særlig langt gjennom huden akkurat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:43   #70
Serafin

Serafin sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Lighter er lov, faktisk. Jeg spurte.

Strikkepinnene fikk jeg advarsel for, da. Jeg tror de syntes det var for gale å nappe ut pinnene fra det halvferdige arbeidet, spesielt når jeg litt påpekte at bambus i tykkelse 3 ikke ville nå særlig langt gjennom huden akkurat.

Men strikkepinner er jo også lov?

Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 09:51   #71
Slettet bruker
Passiv

Standard

Joa, men Missa er pønker. Er nok kombinasjonen av strikkepinner, garn i piggtråd og hanekam og en spiker i leppa som fikk de til å reagere.

:setter ut rykter:

Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:00   #72
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har følelsen av at det med strikkepinner er litt opp til den enkelte sikkerhetsvakten. For å være sikker så reiser jeg alltid med et nytt strikketøy, slik at jeg slipper å plukke pinnene ut av et påbegynt arbeid om de skulle ta dem.

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-01-11, 10:24   #73
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme omFløyel har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ringte faktisk Avinor og spurte om heklenål og strikkepinner var tillatt og ta med igjennom sikkerhetskontrollen, hvorpå jeg fikk en rå, hånlig latter i den andré enden "Hvorfor i all verden skulle ikke det være tillatt?? Selvfølgelig kan du ta med deg dette ombord"*eneste kommentaren som manglet var "erru domm??* Så hvis noen stopper meg med pinner kommer vedkommende til å få seg en ørefik tror jeg.

Kirsebær, jeg er som deg. Har alt i handystørrelser. Har kjøpt det jeg kan i minisize, som brukes ved reise. Men følelsen av å mangle noe viktig er tilstede når man ikke har en toalettmappe som bugner.

Gammel 12-01-11, 21:48   #74
Elin

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvordan er det med iphonen? Kan den være i flightmodus når vi er i luften?

Ja, men IKKE under avgang og landing.

Gammel 12-01-11, 21:52   #75
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg må være heldig, fortil nå har jeg ikke møt noen som er nazi. Jeg har veska mi full av leppestifter og flytende leppepomader, og jeg sender bare veska igjennom. Verken i USA eller i Frankfurt eller i Norge har noen sagt noe som helst til det.

Leppestift er ikke flytende...men leppepomader kan de ta fra deg, og da har du vært heldig og/eller har du truffet på blind sikkerhetskontrollør dersom du aldri har opplevd å bli tatt fra lipgloss.

Gammel 12-01-11, 21:57   #76
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at i 9 av 10 tilfeller gir de på gardermoen blaffen i lipgloss.

Gammel 13-01-11, 09:16   #77
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Leppestift er ikke flytende...men leppepomader kan de ta fra deg, og da har du vært heldig og/eller har du truffet på blind sikkerhetskontrollør dersom du aldri har opplevd å bli tatt fra lipgloss.

Jeg fikk advarsel pga en kajal, men det var på Osl og gikk greit for denne gang. Jeg har vært mye heldig ;0)

Gammel 13-01-11, 10:36   #78
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Jeg treffer alltid på sånne søte, snille vakter som lar meg ta med den solkremen jeg hadde glemt lå i stelleveska, som ignorerer lipgloss og til og med lar ungene ta med seg den papirsaksa jeg ikke visste de hadde i pennalet sitt. Eksempler hentet fra Værnes, Bodø og Portugal. Mulig jeg ser veldig uskyldig ut.

Gammel 13-01-11, 10:59   #79
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Jeg treffer alltid på sånne søte, snille vakter som lar meg ta med den solkremen jeg hadde glemt lå i stelleveska, som ignorerer lipgloss og til og med lar ungene ta med seg den papirsaksa jeg ikke visste de hadde i pennalet sitt. Eksempler hentet fra Værnes, Bodø og Portugal. Mulig jeg ser veldig uskyldig ut.

Ja,nettopp. Det er aldri konsekvent behandling av passasjerer som skal gjennom sikkerhets-slusen. Alt går på synsing, skjønn og avhenger av hvilken flyplass man er på i verden. Det er jo nok et bevis på at disse sikkerhetskontrollene ikke har noen som helst funksjon - sånn egentlig, bortsett fra at det sysselsetter en masse mennesker da.
I Spania har jeg heller ALDRI opplevd at de har tatt i fra meg sakser, lipgloss eller for den saks skyld vannflasker som har ligget gjemt inni vesken.

Gammel 13-01-11, 11:40   #80
Morella
Superbasinella

Morella sin avatar

Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av ming, her.

Da ser ikke jeg mye uskyldig ut for jeg fikk ikke ta med solkremen til barna mine. (Hadde glemt å ta den ut av veska).

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.