|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang
Så at du får plass med fler beholdere i posen (om du får plass så er det jo greit). |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Fordi du ikke får stappa 10 flasker på 100 ml nedi den litersposen. Det er plass i teorien, men ikke i praksis.
|
|
|
#24 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangPå Sola er de også gærne. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Passiv
|
De neste-ganget meg på JFK. Så neste gang jeg skal dit skal jeg skjerpe meg - de husker nok meg, ja. Fra 2007. |
|
|
|
#26 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
|
|
|
#27 |
|
Epikur
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg er toalettmappedronning og må ha med masse masse greier når jeg er ute og reiser. Du går på Handysize og kjøper småflasker og tømmer dine egne greier over. I fht klær så velger du noen basisgreier som du kan kombinere med ulike topper. Rull klærne, da tar de liten plass.
|
|
|
#28 |
|
Kor e alle helter hen?
Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg har hatt med meg to poser flere ganger fra Flesland. Eneste sted jeg har hatt problemer var på Gardermoen hvor jeg måtte tømme hele PC sekken fordi det lå en lypsyl sammen med kulepennene |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangHandysize har refill flasker for alt, men jeg savner hårskum. Jeg har brukt gjennomsiktig plast toalettmappe fra samme sted, muligens ikke etter reglement. Jeg har også hatt to plastposer, reiser ofte med barn, kanskje noe har gått på deres kvote?
|
|
|
|
#33 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangNå er det sikkert ikke RyanAir du skal fly med, men jeg nevner det i tilfelle det er aktuelt for andre. De har jo som kjent nazibagasjeregler, og der er det kun ett (1) kolli håndbagasje du har lov til å medbringe. Vesker, poser, pc-er o.l. inkludert.
|
|
|
#34 |
|
Javel
|
Jeg har faktisk opplevd at flyet har vært så fullt at vi fikk beskjed om at det kun var 1 kolli per person. Det vil si at jeg som stod der med håndveske og pcbag fikk et problem. Da var det bare å sette i gang å stue.
|
|
|
|
#36 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangFørste rapport PRKMH: Kom meg i hvert fall igjennom sikkerhetssjekken. Kontrolleren lo og lurte på om jeg ikke skulle forsøke å tvinge litt til ned i den lukkede posen.
|
|
|
#37 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangStøtter hvem-det-nå-var som anbefaler noen beholdere mindre enn 100 ml. Enkelte hoteller har shampoflasker med god åpning, ta en slik, tøm, skyll og fyll på det du trenger. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangNei, det skal da vel ikke ha noe å si? Hvis man kjøpe for mye tax free til å fylle i en pose må man jo ha to...? Eller kjøper på to forskjellige steder? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har oppfattet at man bare får ha en pose. Jeg har en veldig liten håndveske og PCen i lomme i trillekofferten. |
|
|
|
![]() |
|
|