Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-01-11, 01:42   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvorfor bør jeg ha noen beholdere under 100 ml også? Jeg fyller jo ikke opp literskvoten med det jeg har?

Så at du får plass med fler beholdere i posen (om du får plass så er det jo greit).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 01:46   #22
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rapport kommer i morgen.

Gammel 10-01-11, 01:53   #23
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hvorfor bør jeg ha noen beholdere under 100 ml også? Jeg fyller jo ikke opp literskvoten med det jeg har?

Fordi du ikke får stappa 10 flasker på 100 ml nedi den litersposen. Det er plass i teorien, men ikke i praksis.

Gammel 10-01-11, 01:56   #24
Turban Smukk
sukk

Turban Smukk sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

På Sola er de også gærne.

Men om man innretter seg sånn mer eller mindre er det ganske digg å slippe å sjekke inn bagasje, så jeg synes det er verdt det, stort sett. Enda jeg helst liker å drasse med meg enorme mengder av alt.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:20   #25
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg har aldri hatt leppestift, lypsyl eller mascara i zip-posen, og det har gått bra alle gangene (til og fra OSL). Eneste stedet de har brydd seg om det, var på den store flyplassen på Stokmarknes der de "truet med" neste gang....

De neste-ganget meg på JFK. Så neste gang jeg skal dit skal jeg skjerpe meg - de husker nok meg, ja. Fra 2007.
(Jeg hadde en enorm koffert som var altfor tung og en sekk som var altfor lett og ville ikke betale ekstra så jeg truet med å stå der og pakke om. Det gadd de ikke forholde seg til, så da neste-ganget de meg isteden.)

Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 09:56   #26
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

På flesland er de helt loco.

Ja. HELT LOCO. Det var der jeg måtte hive en pose med min nye Elisabeth Arden fuktighetskrem, fordi jeg hadde to poser.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:08   #27
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er toalettmappedronning og må ha med masse masse greier når jeg er ute og reiser. Du går på Handysize og kjøper småflasker og tømmer dine egne greier over. I fht klær så velger du noen basisgreier som du kan kombinere med ulike topper. Rull klærne, da tar de liten plass.

Gammel 10-01-11, 10:12   #28
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Ja. HELT LOCO. Det var der jeg måtte hive en pose med min nye Elisabeth Arden fuktighetskrem, fordi jeg hadde to poser.

Jeg har hatt med meg to poser flere ganger fra Flesland. Eneste sted jeg har hatt problemer var på Gardermoen hvor jeg måtte tømme hele PC sekken fordi det lå en lypsyl sammen med kulepennene .

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 10:23   #29
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Handysize har refill flasker for alt, men jeg savner hårskum. Jeg har brukt gjennomsiktig plast toalettmappe fra samme sted, muligens ikke etter reglement. Jeg har også hatt to plastposer, reiser ofte med barn, kanskje noe har gått på deres kvote?

Samsonite lett hard koffert, eller bare stor PC sekk for to dagers reise. Håndveske med plass til PC. Det skal bare være en enhet pr pasasjer, men har aldri blitt, eller sett noen bli stopet med to enheter. Har sett AirFrance ha målestasjoner og strengere regler for håndbagasje. Kofferten min kan utvides litt, slik at en veske kan dyttes ned om nødvendig.

Kjoler og skjørt tar som regel liten plass og vekt.

*abbonerer* skal på femdagers reise i utlandet nest måned. Med løpesko og joggetøy. Satser på kun håndbagasje.

Gammel 10-01-11, 10:43   #30
Anda
Smugleser

Anda sin avatar

Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Dameveske OK i tillegg til håndbagasje.

Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 13:17   #31
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

@lonelone: HM har hårskum i miniflasker.

Gammel 10-01-11, 15:17   #32
m^2

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

De har hårsskum i miniflasker på gardermoen også, på kiosken på utland, men den er ikke verdens beste...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 15:48   #33
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Nå er det sikkert ikke RyanAir du skal fly med, men jeg nevner det i tilfelle det er aktuelt for andre. De har jo som kjent nazibagasjeregler, og der er det kun ett (1) kolli håndbagasje du har lov til å medbringe. Vesker, poser, pc-er o.l. inkludert.

Gammel 10-01-11, 16:34   #34
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Anda, her.

Dameveske OK i tillegg til håndbagasje.

Jeg har faktisk opplevd at flyet har vært så fullt at vi fikk beskjed om at det kun var 1 kolli per person. Det vil si at jeg som stod der med håndveske og pcbag fikk et problem. Da var det bare å sette i gang å stue.
Men som sagt det har skjedd en gang, og jeg reiser litt jeg også.

Gammel 10-01-11, 16:36   #35
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kommer man i en skvis går det an å be om å få sendt håndbagasjen som "vanlig" bagasje i gaten. Som en unntaksløsning.

Gammel 10-01-11, 19:13   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Første rapport PRKMH: Kom meg i hvert fall igjennom sikkerhetssjekken. Kontrolleren lo og lurte på om jeg ikke skulle forsøke å tvinge litt til ned i den lukkede posen.

De sistemgangene jeg har reist med norwegian har de påpekt opptil flere ganger over høytaler at det kun er lov med ett kolli som håndbagasje. Men da har det alltid vært helt fulle fly. Så får vi se om de slipper meg på.

Hvordan er det med iphonen? Kan den være i flightmodus når vi er i luften?

Gammel 10-01-11, 20:10   #37
Strå
Lesende

Strå sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Støtter hvem-det-nå-var som anbefaler noen beholdere mindre enn 100 ml. Enkelte hoteller har shampoflasker med god åpning, ta en slik, tøm, skyll og fyll på det du trenger.

Håskum kan kjøpes i små nok beholdere i de fleste frisørsalonger, de har som regel gode merker.

Utenom Ryanair, som jeg ikke flyr med av prinsipp, makan til personellbehandling , så får jeg alltid med meg liten koffert og middels stor fotobag, med plass til kamera og dameveskestuff. Når det har vært fullt har de trodd meg på at jeg lover å sette kofferten under setet foran og bruke den som fotskammel (det gjør jeg alltid uansett, kan ikke fordra å dingle med beina). Da går fotobagen fint i hylla.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-11, 20:13   #38
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Får man ikke ha mer enn en pose? Jeg synes annenhver en har flere poser.

Gammel 10-01-11, 20:15   #39
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Nei, det skal da vel ikke ha noe å si? Hvis man kjøpe for mye tax free til å fylle i en pose må man jo ha to...? Eller kjøper på to forskjellige steder?

Gammel 10-01-11, 21:48   #40
Pelen

Pelen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har oppfattet at man bare får ha en pose. Jeg har en veldig liten håndveske og PCen i lomme i trillekofferten.

Du kan ha flightmodus på når det er lov med elektrisk utstyr (det vil si når sikkerhetsskiltet er slukket). Det vil si at du på mange telefoner må sette på flightmodus før du stenger den av.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:48.