|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangMen snakker vi om samme type pose her? |
|
|
|
|
|
#42 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gang
Jeg snakket om 1-liters posen. Tax-free-poser er det vel ikke noen begrensning på, men det er vel ikke så mye tema så lenge Kirsebær kun reiser innenlands (men hun kan selvsagt kjøpe annet innenfor sikkerhetskontrollen. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg anbefaler å sjekke hva du kan få tak i av toalettsaker i fast form slik at de går utenom 1-literskvoten. Såpe i fast form er jo en enkel sak, om man da ikke bruker den som er på hotellet. Deodorant som stick funker fint. Jeg har brukt BodyShop sin e-vitamin ansiktsvask i fast form på reise. Det finnes også hårshampo, men jeg har enda ikke funnet noen som er gode. Tannkrem er jo strengt tatt heller ikke spesielt flytende. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
maler
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangNåh.
|
|
|
#45 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangBare én ziplock-bag lov?
|
|
|
|
#46 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangRiktignok fra SAS.no, men: |
|
|
|
|
|
#47 |
|
maler
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har alltid tolket dette som max 1 dl beholdere, max 1 L totalt og pakket i lukkede poser slik at det synes godt. Men jeg ser jo at det kan tolkes slik at det kun skal være en pose. Ikke at jeg skjønner hvorfor.
|
|
|
#48 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangSant, men jeg husker helt sikkert at da dette styret tok overhånd MÅTTE man ha en slik pose man fikk på flyplassene. Hvis ikke ble man sendt ut av køen for å hente den, det så jeg ved flere anledninger på gmoen hvertfall. Og i, hvor var det da, milano? Så jeg de var helt forferdelig nazi på det, og bare lukte bort alt tilsynelatende flytende som ikke var i pose. Kan jo ha vært en spesiell dag. |
|
|
|
|
|
#50 |
|
Guardian of the galaxy
|
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 11-01-11 kl 01:42. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg ble stoppet og dratt inn i et avlukke med 2 vakter på utsiden og 1 med inn. Full ransaking av håndbagasje og veldig sur og tverr dame. Det viste seg at jeg hadde glemt å ta frem våtserviettene jeg hadde liggende der. Fullt kaos!
|
|
|
#53 |
|
Shake it out!
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg må være heldig, fortil nå har jeg ikke møt noen som er nazi. Jeg har veska mi full av leppestifter og flytende leppepomader, og jeg sender bare veska igjennom. Verken i USA eller i Frankfurt eller i Norge har noen sagt noe som helst til det.
|
|
|
#54 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangPå Flesland har eg blitt stoppa på grunn av feil pose. Eg hadde tatt ei lita gjennomsiktig toalettveske i plast - som såg ut til å ha ca. 1 liter. Så var det kanskje litt meir da.... Uansett. Eg fekk klar beskjed om at kun flyplassen sine posar var tillatt. Måtte pakke om alle toalettsakene, og det som det ikkje var plass til mista eg |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangPRKMH: jeg liker ikke å reise uten toalettmappen min.
|
|
|
#56 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Husk at du kan ha maks 10 enheter i posen enten de er på 50ml eller 100ml. Du kan ikke ha flere selv om noen er små. |
|
|
|
|
|
#57 |
|
Textrovert
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangJeg har bare blitt stoppet på Værnes, jeg, da. Av alle steder. Men begge stedene har sikkerhetsvaktene vært litt humrete av seg. Første gang var da jeg hadde forglemt meg og lagt en gave jeg hadde fått, uåpnet ned i håndbagasjen. Det var stearinlys niesa mi hadde lagd til meg, men det så nok ut som en bombe. Men da fikk jeg beskjed av vakta om å snu meg bort når han åpnet, for jeg måtte jo ikke se hva som var inne i gaven.
|
|
|
#58 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangHuff, så nøye dette er. Kjenner at jeg angrer litt på Paristuren vår i mars med kun håndbagasje.
|
|
|
|
#59 |
|
Textrovert
|
Sikkerhetsvakten beklaget det veldig, men han sa at de fikk ikke sende med noe som var en replika av et skytevåpen. Og greit nok, jeg protesterte ikke på det, sånn er nå engang reglene. Men de var snille som postla pistolen for meg da. Jeg fikk ikke postlegge den selv, selv om postkassa var rett ved sikkerhetskontrollen og de kunne sett meg gjøre det. De måtte gjøre det. Men pistolen kom i posten allerede dagen etter, så de sendte den tydeligvis med en gang.
|
|
|
#60 |
|
Passiv
|
Sv: Prosjekt Reis Kun Med Håndbagasje er i gangm^2 - |
|
![]() |
|
|