Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hjelp, jeg må slankes

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-01-11, 22:33   #26
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjelp, jeg må slankes

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Men altså, cluet er jo mengder her. Man legger på seg av det meste hvis det blir for mye. Pizzasnurrer er jo ingen krise en gang i uka, men spiser du 7 stk i tillegg til all annen mat, blir det mye likevel. En smoothie med mandler og eplejuice blir fort kaloririk, men det hele avhenger jo helt av hva du ellers spiser i løpet av dagen, og det er sunnere kalorier enn de tomme man finner i kjeks og slikt. Hovedgreia er jo at du må forbrenne mer enn du tar inn, da går du ned. Og så må du finne ut hva du ønsker å forsake og hva du ønsker å beholde for å få dette til.

Jeg spiser vanligvis ikke mengder med mat og jeg spiser stort sett sunn mat, ikke noe gatekjøkkensaker liksom. Det er det jeg har spist imellom måltidene som har skapt kaoset her. Det begynte i sommer. 1 stk campingvogn, 1 stk kjerring som har passert 40 med en unge som ikke måtte løpes etter lenger for første gang, 1 stk meget fin grill og en haug med muffinsposer, is, kaker, brus og latmannsliv. Og så har det bare ballet seg på etter sommeren fordi jeg ikke har kuttet ut all møkka jeg har spist.
Jeg forsaker faktisk det meste for å få til dette, bare jeg slipper å være sulten, altså sånn sulten at det er vondt. Det er mareritt for meg, jeg må være mett ellers får jeg vondt i hodet. Om jeg er mett av druer eller bær spiller ingen rolle.
Ut å gå skal jeg hver dag, nå er det helt slutt på å sitte i ro. Jeg jobber hjemme (fosterhjem) men har ingen unger hjemme på dagtid lenger så jeg har mer enn nok tid til å bevege meg fremfor å sitte i sofaen.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg la til en link i innlegget over. Jeg glemte det meg egg, beklager. Men du kan bruke proteinpulver, feks. Eller rett og slett bare yoghurt. Naturell er godt, spesielt de kremete. Tyrkisk eller matyoghurt, feks. Jeg bruker enten JA vaniljeyoghurt, Biola naturell eller Biola-melk. Biola er bra for magen.

Takk for linkene og takk for tipsene.

Opprinnelig lagt inn av Maggie74, her.

Fedon Lindberg sine brød er faktisk bedre (mer lavkarbo) enn knekkebrød.

Skal kjøpe det i morgen, jeg vet de har det hos bakeren her.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.