Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 17:25   #61
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det er like før jeg dåner litt, både av at du mener at det er en uvane og at det ville blitt kjedelig med 7-8 timers søvn. Jaja, det siste der er jo mer ditt problem enn andres, men de fleste jeg kjenner trenger faktisk 7-8 timers søvn, så jeg tror ikke det er uvanlig og jeg kan forsikre deg om at det går an å ha et rikt og innholdsrikt liv likevel.

Jeg vet at mange dåner over at man kan mene at det er en uvane, og dem om det. Jeg mener det likevel, men jeg tror selvsagt ikke det gjelder alle.

Kjedelig med 7-8 timers søvn? Ja, kjedelig, men også upraktisk. Jeg kunne ikke hatt den jobben jeg har hvis jeg måtte lagt meg 2200 hver dag. Jeg trenger jo også så mye søvn for overhode ikke å være trøtt, men jeg mener man ikke kan trenge å være fullstendig uthvilt hver eneste dag. Ingen jeg kjenner er det.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 17:26   #62
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde ikke reagert. Jeg hadde selvsagt syns det var leit, men hatt full forståelse for det.

Selv hadde jeg sikkert blitt til over midnatt, men det er jo fordi jeg ikke er avhengig av å sove et visst antall timer pr natt. Hadde jeg vært det så hadde jeg også gått hjem tidligere.

Håper dagen i dag har gått bra tiltross for lite søvn, Robyn

Gammel 01-01-11, 17:28   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er sært i det hele tatt. En av foreldrene mine sine gjester gikk 22.30 i går, da han hadde vært oppe kl 5.30 om morgenen, og skulle opp samme tid dagen etter, alle syns litt synd på ham og sendte med kake hjem.

Gammel 01-01-11, 17:34   #64
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

jeg mener man ikke kan trenge å være fullstendig uthvilt hver eneste dag. Ingen jeg kjenner er det.

Det er det vel få som mener. Mye kan føre til mindre søvn, og det er nok sjelden noen krise om en person sover lite en natt. Har man barn kjenner man jo definitivt til problemstillingen med lite søvn uansett.
Men mitt poeng er at ikke alt er "verdt" lite søvn. Ikke det at man ikke skal sette pris på å bli invitert bort altså, men jeg synes ikke man skal se seg nødt til å holde seg ufrivillig våken pga. hva andre måtte mene om at man går litt tidligere hjem. Hvis det er sånn at man sitter og gjesper og bare tenker på senga og ser på klokka og kjenner at NÅ burde man komme seg i seng, er det jo faktisk bedre at man går hjem.

Gammel 01-01-11, 17:34   #65
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg har mennesker i nær omgangskrets som nærmest går over lik for at barna aldri skal strekke leggetiden med en halvtime. F.eks. Litt irriterende når det meste i livet skal styres ut fra klokkeslett og rutiner, men også litt morsomt. (For meg, that is. )

Jeg har ei datter som sovnet 19.45 frem til hun EN kveld fikk være oppe til 21.30 hos bestemor. Dette har ført til at hun nå ikke sovner før tidligst 21.00, og kveldene her i huset er helt annerledes. Periodevis mer mas, mindre tid for litt skikkelig voksentid, osv. Jeg skulle virkelig ønske det ikke var sånn, men jeg vet om det, og derfor MÅ vi etterstrebe en vanlig kveld hver kveld, når vi endelig har fått en ålreit døgnrytme. I år har det vært sen kveld helt frem til klokkestillingen, da ble det greit igjen, før hun overnattet hos bestemor. Det er fryktelig frustrerende faktisk, og enda mer når andre overhodet ikke forstår det. Det er rett og slett nesten umulig å få henne til å sovne tidligere en kveld enn forrige kveld, uansett når vi veker henne og hvor mye aktivitet vi gjør i løpet av dagen.

Det er ikke foreldrene som da er sære, men det er ungene som har spesielle behov som bør etterfølges. Hun andre kunne jeg sikkert fint hatt oppe til midnatt og hun ville fortsatt sovnet 19.00 neste kveld og alle andre kvelder.

Gammel 01-01-11, 17:49   #66
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men mitt poeng er at ikke alt er "verdt" lite søvn.

Det er jeg helt enig i, men da tenker jeg at det egentlig diskuteres ulike ting i tråden. Det er mye som ikke er "verdt" en trøtt dag, men da bør vel problemstillingen være hvorvidt HI burde strekke seg på nyttårsaften eller ikke. Jeg ville selvfølgelig normalt sett gått hjem fra et selskap før midnatt når jeg skulle opp 0630. Dagen etter blir jo bedre da. Men jeg synes nyttårsaften er noe mer enn et ordinært selskap.

Jeg tror alle er enige om at en natt på 7-8 timer er å foretrekke.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 18:04   #67
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blir også syk av søvnmangel. Merkelig at folk ikke kan godta at ikke alle har lik tålegrense.

Jeg ser ingen i tråden som sier at de ikke kan godta det.

Jeg innrømmer at jeg synes det er pussig at man ikke kan legge seg 1 når man skal opp 0630. For en gangs skyld og generelt, siden jeg synes 0630 er en relativt sen morgen og 5-6 timers søvn er helt normalt (siste halve året har jeg sovet mye mindre, men også i vanlig hverdag).

Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.

.

Enig

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har ei datter som sovnet 19.45 frem til hun EN kveld fikk være oppe til 21.30 hos bestemor. Dette har ført til at hun nå ikke sovner før tidligst 21.00, og kveldene her i huset er helt annerledes. Periodevis mer mas, mindre tid for litt skikkelig voksentid, osv. Jeg skulle virkelig ønske det ikke var sånn, men jeg vet om det, og derfor MÅ vi etterstrebe en vanlig kveld hver kveld, når vi endelig har fått en ålreit døgnrytme. I år har det vært sen kveld helt frem til klokkestillingen, da ble det greit igjen, før hun overnattet hos bestemor. Det er fryktelig frustrerende faktisk, og enda mer når andre overhodet ikke forstår det. Det er rett og slett nesten umulig å få henne til å sovne tidligere en kveld enn forrige kveld, uansett når vi veker henne og hvor mye aktivitet vi gjør i løpet av dagen.

.

Vi er nok forskjellige der. Ungene mine legger seg til omtrent samme tid hver kveld når vi er hjemme og de skal på skolen, men jeg kan jo ikke tvinge dem til å sove. Lyset slukkes, ingen prating- vil de ligge våkne og glo i taket etter det, får de heller gjøre det. Det plager meg ikke så mye om de sovner en time seinere av og til. Sånn er jo vi voksne også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 18:13   #68
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes ikke rakettene var same old, same old, men skikkelig uten futt og fart. Minstemann hadde overtalt pappa til å kjøpe noen (og hvem gikk inn og gjemte seg da de skulle skytes opp? ) Men fy søren! De sa jo stort sett bare piff og sprutet i halvannet sekund!

Gammel 01-01-11, 18:28   #69
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Vi er nok forskjellige der. Ungene mine legger seg til omtrent samme tid hver kveld når vi er hjemme og de skal på skolen, men jeg kan jo ikke tvinge dem til å sove. Lyset slukkes, ingen prating- vil de ligge våkne og glo i taket etter det, får de heller gjøre det. Det plager meg ikke så mye om de sovner en time seinere av og til. Sånn er jo vi voksne også.

Det er jo det som er hovedpoenget mitt. Hun ER ikke sånn at hun kan sovne en time seinere av og til. Har hun først sovnet en time seinere går det ikke an for henne å sovne til normal tid på mange måneder. Det hadde vært helt greit for meg om hun sovnet en time senere i ny og ne. Hvis det hadde fungert, hadde jeg ikke virket både sær og "morsom" for andre, ved å være striks på leggetida.

Vi har soverom i nærheten av hverandre, og når jeg og gubben ikke kan gå på soverommet vårt før 21.30 uten at hun reagerer, så hender det ofte at vi like gjerne lar det være, selv om vi i teorien kan ha oss andre steder.

Gammel 01-01-11, 20:28   #70
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Vi har soverom i nærheten av hverandre, og når jeg og gubben ikke kan gå på soverommet vårt før 21.30 uten at hun reagerer, så hender det ofte at vi like gjerne lar det være, selv om vi i teorien kan ha oss andre steder.

Man skal da ikke ha seg før 21.30 uansett?!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:41   #71
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns ikke det er sært i det heletatt, jeg. Hvis du kjenner deg selv så godt at du vet du er avhengig av så-så mange timer søvn for å kunne ha en god arbeidsdag, og ikke minst kjøre bil forsvarlig, så må det da være opp til deg å snike deg unna et par timer tidligere.

Hallo - nyttårsaften er godt selskap, gode venner, god mat og godt humør. Alt det der får du da med deg, selv om du må gå noe tidligere hjem. At man går glipp av noen skarve raketter rundt midtnatt, bør da ikke være noe problem.

Sist redigert av Inagh : 01-01-11 kl 20:50.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:53   #72
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Litt off topic, men i dag angrer jeg som en hund på at de to vanedyrene våre fikk være oppe til ett i natt. De har vært helt maniac i dag. Helt fullstendig på bærtur. Vet ikke om det var verdt det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:43   #73
Slettet bruker
Passiv

Standard

Man skal da ikke ha seg før 21.30 uansett?!

Det der synes jeg var skikkelig sneversynt og alt sånt. For noen familier så er det helt normalt å bare ha seg før 21:30.

Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:19   #74
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mindy Macready, her.

Jeg tenker som så at om du var min venninne ville jeg syntes det var mer sært om du ikke kom i det hele tatt, enn om du gikk før klokka tolv, selv om jeg gjerne ville hatt deg der lengst mulig.

Sånn ville jeg tenkt om andre.

For min egen del - jeg hadde driti så glatt i om andre syntes jeg var sær om jeg dro hjem tidlig på nyttårsaften eller en hvilken som annen fest for den sakens skyld, om jeg vurderte det dithen at jeg trengte søvn istedet. (og det har skjedd utallige ganger, også i anledninger med brukere her inne)
Om det så var for å gå på jobb dagen etter, sove en hel natt/til jeg våknet, eller stå opp som normalt morgenen etter med lillegutt.

Jeg hadde brydd meg så fint lite om det fordi jeg VET hvor viktig noen timers ekstra søvn er for meg at jeg henter inn der jeg kan. Ikke derved sagt at nyttårsaften MÅ ryke, men om den måtte ryke er det fordi behovet er så stort at rykter om min særhet hadde hatt lite injurierende effekt.

Jeg er såpass sær at jeg droppet jobbjulebordet i år og dro på tidlig kino, la meg tidlig og sov HELE natta uten stopp og helt til jeg våknet morgenen etter. Jeg ville heller sove når jeg først hadde overnattingsbarnevakt enn feste Det er noe med hva man bruker sølvkulene sine til, som min far pleier å si.

(og sånn hvis noen nå synes jeg er ultrasær, og selv om jeg ikke bryr meg om noen synes jeg er sær - jeg har en liten søvnterrorist i hus og har hatt det de siste 8 årene. Soving er ikke hans sterke side, for å si det mildt. Jeg kan litt om å være søvndeprivert og hva det gjør ift kropp og helse, hukommelse, (hjerne-)kapasitet, klønethet, svimethet, utholdenhet osv)

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Litt... Jeg skjønner ikke at halvannen time søvn fra eller til spiller SÅ stor rolle. Da ville jeg heller ha lagt meg ekstra tidlig i morgen kveld, og/eller tatt en middagslur før festen.

Er ikke alle som har anledning til middagslur på ettermiddagen, eller klarer sove tidligere om kvelden for den sakens skyld (jeg er en av dem som ikke kan sove om ettermiddagen, og er B-menneske og har vondt for å sovne om kvelden. Til gjengjeld sover jeg 20min i lunsjpausen på jobben hver dag)

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Men tenk å få sove 5-6 timer i strekk, da gitt! Det har jeg knapt gjort de siste årene. Heldiggris!

Rene luksusen! (og som du vet var det slett ikke ironisk)

Hvis man blir syk av det, er det selvfølgelig en helt annen sak.

Nei hvorfor det? Det er jo ens egen vurdering om man trenger søvn eller ikke, uavhengig av sykdom eller ei?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:22   #75
Bluen
intro

Bluen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Blogginnlegg: 391
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, det er da ikke sært. Jeg gir en god dag i rakettene, og har ikke vært ute og sett på fyrverkeriet på mange år. Om jeg hadde en unnskyldning for å gå tidlig hjem, hadde jeg gjort det uten å blunke. (Nå var gårsdagens fest riktig hyggelig, da, så jeg hadde ikke lyst til å gå, men hvis ungene hadde sloknet, hadde vi jo reist uten problemer.)

Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 23:24   #76
millact
Bør lage seg en tittel selv

millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg synes ikke det er sært i det hele tatt.

millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:18   #77
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Jeg innrømmer at jeg synes det er pussig at man ikke kan legge seg 1 når man skal opp 0630. For en gangs skyld og generelt, siden jeg synes 0630 er en relativt sen morgen og 5-6 timers søvn er helt normalt (siste halve året har jeg sovet mye mindre, men også i vanlig hverdag).

Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.

Og dersom jeg hadde en gjest som måtte gå før midnatt fordi hun skulle opp halv syv, hadde jeg nok syntes det var litt sært, dog ikke sånn at hun burde uteblitt fra hele festen - koselig at hun kunne være en stund! Her startet forøvrig også dagen halv syv idag, så vi burde definitivt lagt oss før halv tre, men jeg orker faktisk ikke alltid være fornuftig.

Jeg klarer ikke å våkne hvis jeg ikke har fått nok timer søvn, så her er regnestykket enkelt.
Jeg er skikkelig søvndeprivert og har vel vært det i litt for mange år, så nå reagerer kroppen min helt ekstremt på å ikke få nok timer søvn. Dessverre, det var mye enklere når jeg fungerte på 2-3 timers søvn.

Gammel 02-01-11, 00:24   #78
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har også fungert på lite søvn og på søvn på rare tidspunkt. Det var dengang, dessverre.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:34   #79
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg reagerer mest på ordet "sært". Jeg også synes det er uvanlig at voksne ikke kan kutte ned på noen timer søvn (NB! Ikke rart, ikke merkelig, ikke dumt, ikke pussig, ikke sært, men ikke vanlig. Jeg har ikke hørt om det før.)

Gammel 02-01-11, 00:43   #80
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Er spent på hva HI endte opp med jeg da.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:06.