|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)
Er det noen som sier at voksne ikke KAN kutte ned på litt søvn? Det er vel heller det at man helst unngår å gjøre det om man kan, dersom man skal noe dagen etter som krever at man er i best mulig form? Ingen mennesker tror vel at de fysisk DØR av å sove mindre, men noen ganger er det ikke verdt det. Ikke alle synes nyttår er såå fantastisk at man MÅÅ ha med seg de sedvanlige rakettene og gi de sedvanlige kyssene klokken tolv, liksom.
|
|
|
#82 |
|
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Hun har skrevet det i tråden.
|
|
|
#83 |
|
maler
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Hvis man allerede grunnet jobb, unger og andre må-ting balanserer på bristepunktet i forhold til søvnbehov, er det ikke rom for å strekke strikken ytterligere for pleasure hvis man skal gjøre en forsvarlig jobb dagen etter. Eller overleve i hverdagen for den saks skyld.
|
|
|
#84 |
|
Leser
|
Å, jeg er en søvngal person. Jeg elsker å sove, og det aller, aller verste med å ha små barn var dette med oppstykket søvn. Til gjengjeld trenger jeg ikke mat (ta, det med ro, ingen fare for at jeg kommer til å sulte i hjel med det første, men jeg funker like bra uten mat som med mat.). Men nåja, poenget er, at jeg synes at jeg har litt oversikt over hvem som prioriterer søvn i og med at jeg selv gjør det. Og jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig.
Nei, det jeg sier er at jeg ikke tror det er vanlig å prioritere søvn ved anledninger som nyttårsaften. (Jeg tror ikke noen i tråden har sagt at de ikke KAN, men jeg tror ikke det er vanlig å VILLE heller.)
|
|
|
#86 |
|
Shake it out!
|
Altså, jeg tviler ikke på at det finnes noen barn som trenger rutiner, men vi har også noen i bekjentskapskretsen som er anale til det ekstreme, med (tilsynelatende) friske og velfungernde unger. Når man ikke kan legge senere, ikke legge hos andre, ikke ha barnevakt... Det blir litt sosialt amputerende.
|
|
|
#87 |
|
Leser
|
Anale? Hvordan oppfører de seg egentlig?
|
|
|
#89 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Anale folk er rigide så klart
|
|
|
#90 |
|
Leser
|
Og jeg som trodde anale ting var strekkbare?
|
|
|
#91 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Rochermannen påstår at det kommer fra Freuds utviklingsteori om personligheter og personlighetsavviket analretentiv. Som en motsetning til analekspulsiv.
|
|
|
#92 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Jeg finnes ikke anal. |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Shake it out!
|
|
|
|
#94 |
|
Ringskrømt
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Menneh, i mitt tilfelle ville 2330 (som er tidspunktet hovedinnlegger ruslet hjem, no?) vært å drøye sengetiden lenge hvis jeg skulle opp tidlig dagen etter. På tidligvaktene mine er jeg i seng senest halv ti, så halv tolv ville vært sent for meg.
|
|
|
#95 |
|
Leser
|
Fantastisk!
|
|
|
#96 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Skjønner ikke problemet en gang. Dersom jeg inviteterer til fest og noen må gå tidligere pga jobb dagen etter så er vel det helt greit. Det viktigste er jo at de kommer. Nyttårsaften eller ei. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Passiv
|
Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)Sånn for ordens skyld - det er ikke normalen å være alvorlig søvndeprivert eller å ha betydelige søvnforstyrrelser. |
|
|
|
#99 |
|
Passiv
|
De eksemplene som Hyacinth feks nevner her er søvnforstyrrelser. En som er alvorlig søvndeprivert må legge opp mye av tilværelsen sin etter å få nok søvn. De fleste andre trenger ikke det. |
|
|
|
#100 |
|
Halloen!
Medlem siden: Mar 2008
Nei, men når du og andre her sier at dere blir syke av for lite søvn er det vel snakk om en eller annen søvnforstyrrelse? Det er jo uansett ikke sykdomstilfeller vi snakker om i tråden. |
|
|
|
![]() |
|
|