Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-11, 18:04   #10
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nyttårsaften, legge seg før midnatt? (Voksne)

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg blir også syk av søvnmangel. Merkelig at folk ikke kan godta at ikke alle har lik tålegrense.

Jeg ser ingen i tråden som sier at de ikke kan godta det.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg innrømmer at jeg synes det er pussig at man ikke kan legge seg 1 når man skal opp 0630. For en gangs skyld og generelt, siden jeg synes 0630 er en relativt sen morgen og 5-6 timers søvn er helt normalt (siste halve året har jeg sovet mye mindre, men også i vanlig hverdag).

Jeg prioriterer søvn høyere enn før, men jeg hadde syntes det var kjedelig dersom jeg MÅTTE ha 7-8 timer søvn hver natt. Da hadde jeg ikke rukket mye moro etter at jeg fikk familie, for å si det sånn, ikke at jeg fått gjort noe moro mens jeg studerte heller. Jeg vet at ikke alle har like behov rundt dette, men for enkelte mener jeg faktisk det er en uvane at man trenger så mye søvn også.

.

Enig

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Jeg har ei datter som sovnet 19.45 frem til hun EN kveld fikk være oppe til 21.30 hos bestemor. Dette har ført til at hun nå ikke sovner før tidligst 21.00, og kveldene her i huset er helt annerledes. Periodevis mer mas, mindre tid for litt skikkelig voksentid, osv. Jeg skulle virkelig ønske det ikke var sånn, men jeg vet om det, og derfor MÅ vi etterstrebe en vanlig kveld hver kveld, når vi endelig har fått en ålreit døgnrytme. I år har det vært sen kveld helt frem til klokkestillingen, da ble det greit igjen, før hun overnattet hos bestemor. Det er fryktelig frustrerende faktisk, og enda mer når andre overhodet ikke forstår det. Det er rett og slett nesten umulig å få henne til å sovne tidligere en kveld enn forrige kveld, uansett når vi veker henne og hvor mye aktivitet vi gjør i løpet av dagen.

.

Vi er nok forskjellige der. Ungene mine legger seg til omtrent samme tid hver kveld når vi er hjemme og de skal på skolen, men jeg kan jo ikke tvinge dem til å sove. Lyset slukkes, ingen prating- vil de ligge våkne og glo i taket etter det, får de heller gjøre det. Det plager meg ikke så mye om de sovner en time seinere av og til. Sånn er jo vi voksne også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:07.