Sv: Nordmenn sutrer seg til sykmelding
Opprinnelig lagt inn av Jessica, her.
Det er litt slik jeg tenker også. Men jeg innser jo at det er lettere å få forståelse for at jeg må trygdes når jeg har uhelbredelig kreft, enn for de som har andre diagnoser. Til syvende og sist så er det ingen som kan dømme andre uten å vite alt. Det er dessverre mange som ser ting utenfra og dømmer folk som egentlig kunne trenge støtte.
Jeg synes det er kjempefint at du fronter din sak Jessica, at du gir kronisk syke et ansikt. Men det er jo nettopp din og andre med kroniske sykdommer sin velferd som står på spill om vi ikke får forbedret regelverket på en mest mulig rettferdig måte. Ingen synes at du Jessica ikke skal bli godt tatt vare på i samfunnet, det er jeg helt sikker på. Men når tallene blir så store, at tallene i forhold til de som er i jobb blir så store, så knekker hele samfunnet ryggen på det. Det må jo skapes verdier for å kunne dele dem.
Svaret på dette har jeg dessverre ikke, men at det på et eller annet vis må lønne seg å jobbe for de som kan, det er jeg overbevist om. På den måten vil flere jobbe, og man er flere til å dra lasset.