Sv: NAV - Trygd - det hardner til for oss kronikere
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Hm, jeg synes faktisk Polyannas innlegg var ganske ufint også, jeg, Mulig jeg bør rødprikke henne også? 
Og du står fast på at du ikke forstår at jeg kunne ta -ea- sitt innlegg personlig? Fascinerende.
Du synes ikke det er noe Frp-aktig over "det smarteste innlegget i hele FPs levetid", da? "Lærere er nek som ikke er smarte nok til å komme inn på andre utdanninger..."
Nei, du har rett- ikke noe generaliserende, fordomsfullt eller tabloid over det utspillet, nei. 
Ser du ikke det ironiske i at du helt åpenbart tar dette personlig og fyrer deg opp på vegne av lærere, men samtidig latterliggjør uføre og trydede som du spesifiserer at befinner seg i denne tråden, fordi de tar seg nær av generaliserende utsagn om uføre og trygdede? Jeg stiller meg selvsagt ikke bak det at lærere er domme (det skulle tatt seg ut, siden jeg har stor respekt for de aller fleste lærere jeg kjenner), men jeg synes dobbeltbudskapet var ganske bra. Og din reaksjon, understreker dobbeltbudskapet. Generalisering fører sjelden godt med seg. Det er idioter blant lærere, og det er idioter blant trygdede. De fleste kjenner til noen i begge grupper. Det sier allikevel ingenting om gruppen som helhet.