|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...
Jeg har ikke lilla pynt. Ikke i adventsstaken engang. Jeg liker ikke lilla. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Pynte til jul ...Adventstida er lilla, brun og hvit. Og litt sølv. Men hvite lys, selvsagt. Jeg gleder meg til å pynte og i går kjøpte jeg den søteste brune og hvite soppen. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
Sv: Pynte til jul ...Adventsstaken kommer fram 1. søndag i advent. Julepynt og tre kommer inn på lille julaften...evt bitte lille julaften hvis det passer bedre. |
|
|
|
|
|
#145 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Jeg hadde fargede lys de 15 første årene i egen leilighet. Så gikk de istykker og gubben nektet å ha mere fargede lys.
|
|
|
|
#147 |
|
I farta!!
|
Feiger ut jeg og, i tillegg til at det er vanskelig å få tak i de jeg vil ha. Vil ikke ha de små lysene, vil ha vanlige store. Tror jammen jeg skal høre med lampebutikken her om de får tak i fargede pærer bare. Har 32 vanlige lys og det er passe så kunne bare bytta noen av pærene.
|
|
|
#148 |
|
lader
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Pynte til jul ...Adventstaken kommer frem første søndag i advent. Juleliftene mine kommer opp 1. desember. Så kommer det litt frem nå og da i tiden fremover. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Pynte til jul ...Smoothie: For oss er også pinnekjøtt toppen av lykke og selve Julen, men det forhindrer ikke at jeg har glede av det noen få ganger før jul også. |
|
|
|
|
|
#151 |
|
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Jeg er vokst opp med nazi rydde-vaske-pynte-lillejulaften. Selv kan jeg finne på å begynne med pyntingen både en og to dager før lillejulaften, men ikke så mye før. |
|
|
|
|
|
#152 |
|
MORMOR
Medlem siden: Sep 2008
Farmor hadde sånne da jeg var lita, sånne store. Hjemme hadde vi ikke fargede lys. Og jeg synes det var såååå fint hos farmor. 100 ganger finere enn treet vårt hjemme.
|
|
|
|
#153 |
|
I farta!!
|
Superfint med fargede lys ute. Husker vi sukket når vi så fargede lys ute når vi var små og kjørte bil. Det var jo sååå fint.
|
|
|
#154 |
|
Tåler regn
|
Sv: Pynte til jul ...Begynner å pynte 1 søndag i advent. Juletreet har det vært tradisjon å ta opp lille julaften. Men pga av bursdager i familien den dagen, tar vi opp juletreeet 22.des. 2-3 januar, er det bort med all julepynt. Da pleier jeg å være lei hele julen. |
|
|
|
|
|
#155 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Pynte til jul ...Jeg likte virkelig, virkelig ikke fargede lys før, og jeg foretrekker egentlig hvite på de fleste trær. Inne nekter jeg å ha fargede lys, liker best sånne hvite bittesmå. Store lys liker jeg ikke av noe slag.
|
|
|
#156 |
|
I farta!!
|
|
|
|
#157 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
![]() ![]() |
Sv: Pynte til jul ...Eg har vokse opp i ein heim der mor går bananas litt meir for kvar dag i desember, for å ta heeeeilt av lille julaften... Når me stod opp julaften var det som om 15 øsker med julepynt ha ekspoldert i huset.
|
|
|
|
#158 |
|
Elsker gamlis- godis
Sv: Pynte til jul ...Det var MYE pynt hos oss i barndommen, ja. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: Pynte til jul ...Lillestorebror vil så gjerne ha utelys på en busk, slik som noen vi går forbi på vei hjem fra barnehagen har satt opp. Men problemet er: |
|
|
|
|
|
#160 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Sv: Pynte til jul ...Advent er advent, og jul er jul. |