Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-11-10, 21:51   #121
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jøss. Vi spiste røkt pinnekjøtt med kålrabistappe, potetet og løksaus i går.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:52   #122
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løksaus, herregud, det holdt jeg på å glemme. Det må jeg huske på å lage på søndag! Og pinnekjøttet skal være røkt.

Gammel 21-11-10, 21:55   #123
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Nå har forberedelsene her begynt, vinduene er klare til å pyntes neste helg.
Stjernelys-lenker er kjøp inn for å pynte barneromsvinduene, åhhh jeg gleder meg
Sønnen min på syv sa for et par år siden da vi fant frem alle eskene med
pynt at jeg begynner nesten å gråte jeg mamma, for det er så koselig å pynte til jul....
Tror jeg har klart å gi dem skikkelig julefølelse ja

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 21:55   #124
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bare pass på å ikke brenne løken. Det gjorde jeg.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:01   #125
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, det har jeg også klart, men som regel går det fint. Jeg langsteker løk ganske ofte, bruker det til mye, så jeg er vant til å passe på at ikke løk skal svi seg, hehe.

Gammel 21-11-10, 22:04   #126
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Her spises pinnekjøtt fra november og til påske. Eg gidder ikkje å sutra i januar over at eg fekk spist så lite. Julafta er lika spesiell for meg for det, og lukta lika god.
Dessuten er pinnakjøtt fabelaktig i betasuppa og til komla. Nam.

Gammel 21-11-10, 22:05   #127
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av SiriP, her.

. Eg synest det er litt synd at advent på ein måte drukner i jul, siden advent er ei fin tid.
.

Det er jo advent og ventetid for meg selv om jeg ikke pynter med lilla. Jeg tar frem all pynt, men det er jo forventninger og den gode adventsfølelsen som dominerer.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:05   #128
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Pinnekjøtt er fantastisk til komle! Jeg foretrekker det fremfor alt annet kjøtt.

Gammel 21-11-10, 22:06   #129
Guttemammis

Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det er jo advent og ventetid for meg selv om jeg ikke pynter med lilla. Jeg tar frem all pynt, men det er jo forventninger og den gode adventsfølelsen som dominerer.

Gammel 21-11-10, 22:09   #130
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Dere som pynter til jul første søndag i advent eller 1. desember. Dropper dere lillapynting da?. Det er jo så fint med lilla advent. Glad i julepynten jeg og kunne tenkt meg å pynte litt men det kræsjer liksom med advent pynten.

Gammel 21-11-10, 22:12   #131
Guttemammis

Standard

Opprinnelig lagt inn av Zip, her.

Dere som pynter til jul første søndag i advent eller 1. desember. Dropper dere lillapynting da?. Det er jo så fint med lilla advent. Glad i julepynten jeg og kunne tenkt meg å pynte litt men det kræsjer liksom med advent pynten.

Jeg har aldri hatt lillapynting, her går det i knall rødt, hvitt og sølv.
Er ikke oppvokst med lilla adventspynting selv om det er adventsfargen.
Veldig stilig med den lilla pyntingen, men jeg MÅ ha ordentlig julepynting fra dag en

Gammel 21-11-10, 22:13   #132
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Jeg pynter ikke med lilla. Det blir ikke "julete" nok for meg. Jeg har av og til litt lilla og rosa resten av året, så for meg gir det ikke den riktige stemningen. Og så gidder jeg ikke pynte to ganger.

Alt frem 1. søndag i advent.

Gammel 21-11-10, 22:17   #133
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Jeg pynter ikke med lilla. Det blir ikke "julete" nok for meg. Jeg har av og til litt lilla og rosa resten av året, så for meg gir det ikke den riktige stemningen. Og så gidder jeg ikke pynte to ganger.

Alt frem 1. søndag i advent.

Hmmm, kanskje jeg og skal pynte med rødt fra 1. søndag i advent, har litt lyst til det. Jeg har litt lilla i dagligpyntingen så blir ikke så stor forandring egentlig. Mulig det blir røde lys handling til helga ja, har mye rødt jeg kan ta frem.

Gammel 21-11-10, 22:27   #134
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Standard

Hmmm, kanskje jeg og skal pynte med rødt fra 1. søndag i advent, har litt lyst til det. Jeg har litt lilla i dagligpyntingen så blir ikke så stor forandring egentlig. Mulig det blir røde lys handling til helga ja, har mye rødt jeg kan ta frem.

Kom an! Vær litt ellevill da!

Gammel 21-11-10, 22:28   #135
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Jeg tror ikke jeg eier noe lilla, jeg har ikke lilla adventslys, engang. Men lurer på om jeg skal kjøpe lilla lys i år. *vill og gal*

Gammel 21-11-10, 22:29   #136
Selma
blid

Selma sin avatar

Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg dropper lilla og bruker istedet mye hvitt i adventstiden. Det røde tar jeg ikke fram før 22. des. Unntaket er kjøkkenet - der sniker det seg inn litt rødt tidligere

Gammel 21-11-10, 22:29   #137
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Her ble vinduer vasket og julegardiner hengt opp i går
Vi går en travel uke i møte med lite hjemmetid, og helgen skal brukes til å gjøre stas på vår kommende 3 åring, så da var det greit å gjøre unntak denne gangen

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:30   #138
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Har ikke lilla pynt. Kun hvitt og sølv. Jeg bruker kun hvite lys og, ikke lilla og rød.

Gammel 21-11-10, 22:30   #139
Siwa

Siwa sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Vi har lilla advents lys, og hvite duker til 2 dager før jul, da blir det hvite og røde lys og duker

storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-10, 22:37   #140
Zip
I farta!!

Zip sin avatar

Standard

Kom an! Vær litt ellevill da!

Okei da..hehe.
Men da får jeg ikke brukt den fiiine lilla adventsduken min, har INGEN planer om å blande lilla og rødt. Men farger må det være, absolutt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.