Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

8 timers makstid i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-10, 11:53   #61
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 8 timers makstid i barnehagen

Guttungen er stort sett åtte, åtte og en halv time i barnehagen. Jeg er en usedvanlig privilegert (er det sånn det skrives?) enslig forelder med masse mulighet til å flexe og ta igjen tapt arbeidstid på kvelden eller når jeg ikke har barn. Det pusher jeg til grensen, og et krav om åtte timer max hver dag hadde ødelagt mine muligheter, som tross alt er svært dynamiske.

Jeg knurrer når jeg tenker på hvordan dette føkker opp for aleneforeldre som ikke er like heldige med flexemulighetene som meg. Pokker'n, altså.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 11:59   #62
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er helt tragisk. Men det gjelder jo som sagt ikke bare aleneforeldre heller - det er jo garantert samboende foreldre som ikke kan flexe og få det til, selv om man er to; som undertegnede for eksempel!!

Gammel 04-11-10, 12:05   #63
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Ja, det er helt tragisk. Men det gjelder jo som sagt ikke bare aleneforeldre heller - det er jo garantert samboende foreldre som ikke kan flexe og få det til, selv om man er to; som undertegnede for eksempel!!

Selvfølgelig, men jeg skal være navlebeskuende nok til å påpeke at det er et større problem for husholdninger med en inntekt å plutselig måtte finne alternative måter å få den inntekten fordi barnehagen ikke godtar arbeidstidene dine.

Gammel 04-11-10, 12:07   #64
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Ja, by all means - selvsagt!! Rett og slett bare veldig kjipt og underlig, hele forslaget!!

Gammel 04-11-10, 13:04   #65
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg er med allium på denne og skjønner ikke helt at man skal "ta" noen fordi de benytter tilbudet fullt ut.

De har jeg heller ikke sagt.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 13:13   #66
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Arkana, her.

De har jeg heller ikke sagt.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ta det opp med foreldre som benytter full åpningstid, med mindre dette tydelig er et problem for barnet. Min erfaring er at det oftere er et "problem" for personalet enn for ungen.

Gammel 04-11-10, 13:17   #67
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var de de i barnehagen som snakket noe om da jeg leverte i morges - det er tydelig et hett tema i dag; og de fortalte at de faktisk har et par foreldre (og da snakker vi ikke aleneforsørgere, det ble også poengtert ) som de sliter med i forhold til at de så bevisst og åpent benytter seg av barnehagen som pass - også på dager der de ikke jobber. Jeg vet jo ikke stort om dette, men tenker at i slike tilfeller, der man med sikkerhet vet at foreldre utnytter seg av 10 timers "barnevakt" bare fordi de ønsker det, burde kunne gå til tiltak for å stoppe det.

Personlig har jeg ingen egeninteresse av å skull "ta noen", og jeg har heller ingen ønsker om redusering av åpningstid og makstid for opphold. Jeg klarer ikke komme under 8 timer selv, og jeg er ikke alene.

My gådd! Det her framstår virkelig uprofesjonelt altså. Det minner meg om en sosionom jeg møtte på kurs en gang, som synes det var helt grusomt å utbetale sosialhjelp til de fattigste av de fattige vi har her til lands, fordi mye av pengene ville gå til rus. Det er noe som heter profesjonalitet, faktisk. Det går også an å ha to tanker i hodet samtidig, og ha respekt for at vi mennesker gjør forskjellige valg. De ansatte må gjerne på privaten mene at det er idiotisk å la barna være i barnehagen når de foreldrene har fri, men det har de faktisk ikke noe som helst med i sin rolle som ansatt i barnehagen. Ingenting! Enten er man bekymret for barnas omsorg og tar det derfra, eller så må man rett og slett leve med at andre gjør valg man selv ikke ville gjort. Jeg stusser også på dette med taushetsplikten når man viser til et par foreldre som ikke er skilt og som utnytter åpningstiden maks. Jeg vil tro at det ikke er vanskelig for folk å finne ut av hvem man her snakker om.

Gammel 04-11-10, 13:17   #68
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Tror du de blir skadet av lange barnehagedager, er det det du sikter til? En time fra eller til i barnehagen tror jeg ikke har store konsekvenser for et menneskesinn. Da jeg var liten begynte babyer i barnehagen når de var 4 måneder gamle og sånt, det synes jeg høres litt verre ut.

Tenkte på det med at man sier flere og flere barn har konsentrasjonsproblemer, ja. Tror heller ikke en time fra eller til utgjør den store forskjellen, så kommentaren var helt på siden.

Gammel 04-11-10, 13:22   #69
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av United, her.

Tenkte på det med at man sier flere og flere barn har konsentrasjonsproblemer, ja. Tror heller ikke en time fra eller til utgjør den store forskjellen, så kommentaren var helt på siden.

Ok, skjønner.

Gammel 04-11-10, 13:22   #70
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

My gådd! Det her framstår virkelig uprofesjonelt altså. Det minner meg om en sosionom jeg møtte på kurs en gang, som synes det var helt grusomt å utbetale sosialhjelp til de fattigste av de fattige vi har her til lands, fordi mye av pengene ville gå til rus. Det er noe som heter profesjonalitet, faktisk. Det går også an å ha to tanker i hodet samtidig, og ha respekt for at vi mennesker gjør forskjellige valg. De ansatte må gjerne på privaten mene at det er idiotisk å la barna være i barnehagen når de foreldrene har fri, men det har de faktisk ikke noe som helst med i sin rolle som ansatt i barnehagen. Ingenting! Enten er man bekymret for barnas omsorg og tar det derfra, eller så må man rett og slett leve med at andre gjør valg man selv ikke ville gjort. Jeg stusser også på dette med taushetsplikten når man viser til et par foreldre som ikke er skilt og som utnytter åpningstiden maks. Jeg vil tro at det ikke er vanskelig for folk å finne ut av hvem man her snakker om.

Mmmm, en kan jo begynne å lure på hvor mye informasjon som er på "avveie", for å si det sånn ...

Til forsvar må jeg allikevel si at jeg ikke tror dette er noe som skjer i stort omfang altså, men at det ble veldig uheldig i dag, i et øyeblikks ivrig svakhet. Så får man la tvilen komme vedkommende til gode og anta at det ikke er vanlig kost. Skulle jeg oppdage noe annet vil jeg nok så definitiv si hva jeg mener om det.

Gammel 04-11-10, 13:40   #71
Éowyn
Whatever, never mind

Éowyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ta det opp med foreldre som benytter full åpningstid, med mindre dette tydelig er et problem for barnet. Min erfaring er at det oftere er et "problem" for personalet enn for ungen.

¨
Det kan godt være det egentlig er en ikke-sak. Mitt innlegg var bare som svar til innlegget over med at noen foreldre visstnok utnytter åpningstid (hva nå det er. Enten er det maks oppholdstid innenfor åpningstid og da står det i vedtektene eller så er det fritt fram).

Men jeg leste innlegget til Absalone (?) som at enkelte ansatte reagerte av typen "baret blir trøtt og sliten av å være så lenge i barnehagen". Og det bør ikke være noe problem å ta muntlig opp (på egnet sted selvsagt) med foreldre det gjelder.

Vår barnehage er åpen 10 timer, men har maks oppholdstid på 9 timer. Dersom denne barnehagen det ble skrevet om over her ikke har noe slikt så må de ansatte slutte og offe seg, og spesielt slutte å snakke om det til andre foreldre! At foreldre velger å ha barn i barnehagen selv om de har fri har de ansatte ingenting med. (Hva blir det neste? Er man hjemme i foreldrepermisjon kan man ikke ha barn i barnehagen fordi man "er jo hjemme allikevel"?)

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:06   #72
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sist redigert av Isolde : 04-11-10 kl 20:18.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:21   #73
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg skal innrømme at jeg ikke klarer å skjønne hvordan foreldrene skjønner når de kommer å leverer et barn på 1år kl 9 på morgenen for å så gå hjem til skolebarnet og pappaen som har høstferie, for å så komme tilbake å hente barnet kl 11, gå på helsestasjonen og få vaksine, leverer barnet igjen kl 13, går hjem til de 2 andre igjen, kommer tilbake kl 1630 for å hente de 2 yngste barna.

Jeg håper det er mer enn dette du reagerer på i denne familien hvis du reagerer på dette. Slike løsninger i flerbarnsfamilier har stort sett sine årsaker.

Sitat:

Men foreldre som leverer og henter barn flere ganger for dagen. Som leverer de eldste barna kl 7 for å komme tilbake på tilvending med den minste kl 9, så gå hjem med den minste kl 14, for å så hente de eldste kl 1630.

Hva tenker du om slike foreldre? Og på hvilken måte blir dette en ulempe for andre enn de som jobber i barnehagen? Det siste kunne fint vært meg. Jeg har ingen problemer med å se for meg flere situasjoner som hadde medført en slik løsning.

Gammel 04-11-10, 19:27   #74
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

...

Dette er et av tilfellene vi har hatt i år som vi får vondt inni oss av. Vi tenker på barnet. Jeg synes det er vanskelig som personalet og ikke tenke på det når moren står og forteller at hun skal hjem osv. Vi har jo ikke noe med hva foreldrene velger for sitt barn men jeg synes det er vanskelig å ikke lage seg tanker om slike tilfeller. .

Vondt? Hvorfor? Dere skal gi barnet det beste tilbudet og det er faktisk godt mulig at det er bedre for minsten å være i barnehagen og at mamma "endelig" får litt alenetid med eldsten. Jeg synes det er en smule langt å snakke om at man har vondt inni seg som profesjonell pedagog. Om dere ser at minsten får problemer på grunn av dette, så må dere jo ta det med foreldrene.

Jeg tenker ikke noe om de som er i foreldrepermisjon og har barnet 7-8 timer for dagen i barnehagen, eller de som er sykemeldt og leverer barnet i barnehagen osv. Det gjør jeg selv. Men foreldre som leverer og henter barn flere ganger for dagen. Som leverer de eldste barna kl 7 for å komme tilbake på tilvending med den minste kl 9, så gå hjem med den minste kl 14, for å så hente de eldste kl 1630.

Men hvor ofte skjer dette egentlig? Det kan være spesielt i tilvenning, eller ved vaksiner, eller noe i den duren. Det er vel neppe dagligdags. Og er det opp til personalet å definere hva er god bruk av barnehagens åpningstid? Om det blir trøblete for barnet, så må man ta det med foreldrene. Om barnet ikke får problemer på grunn av dette, så synes jeg enkelt og greit man ikke skal mene så mye høyt.

Det blir som de pedagogene jeg har hørt høylytt proklamere at de ikke synes barn under 2 år har noe i barnehage å gjøre.

Gammel 04-11-10, 19:28   #75
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg synes at man som ansatt i barnehage skal være svært forsiktig med å referere til slike situasjoner på åpent forum, enda mye mer forsiktig med å være fordømmende ovenfor denslags, og i alle tilfeller være klar over at det ser ufattelig uprofesjonelt og trangsynt ut.

Gammel 04-11-10, 19:29   #76
D'Arcy
Snikende Ullteppe

D'Arcy sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg synes at man som ansatt i barnehage skal være svært forsiktig med å referere til slike situasjoner på åpent forum, enda mye mer forsiktig med å være fordømmende ovenfor denslags, og i alle tilfeller være klar over at det ser ufattelig uprofesjonelt og trangsynt ut.

Tenk om jeg hadde klart å formulere meg like kort og konsist. Jeg er selvsagt enig!

Gammel 04-11-10, 19:34   #77
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Veldig bra sagt. Og så får jeg på et vis en følelse av en undertone hvor de som sender barna i barnehagen ikke gjør det beste for barnet sitt. Som om det egentlig er litt synd på de barna som må i barnehagen. Jeg tror for å være helt ærlig ikke det spiller så stor rolle for barnet hva mamma eller pappa gjør de timene barnet er i barnehagen. Mengden mammatid og pappatid spiller nok en rolle, men jeg synes ikke det er noen grunn til å synes synd på et barn som blir levert i barnehagen fordi man tilfeldigvis vet at foreldrene ikke skal på jobb.

Gammel 04-11-10, 19:37   #78
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Dette var de de i barnehagen som snakket noe om da jeg leverte i morges - det er tydelig et hett tema i dag; og de fortalte at de faktisk har et par foreldre (og da snakker vi ikke aleneforsørgere, det ble også poengtert ) som de sliter med i forhold til at de så bevisst og åpent benytter seg av barnehagen som pass - også på dager der de ikke jobber.

Eh? Er det sånn at barnehage kun skal fungere som oppbevaring? Eller er det kanskje et snev av mulighet for at barnet trives i barnehagen og har sosialt utbytte av det? Nei?

Jeg skal innrømme at jeg ikke klarer å skjønne hvordan foreldrene skjønner når de kommer å leverer et barn på 1år kl 9 på morgenen for å så gå hjem til skolebarnet og pappaen som har høstferie, for å så komme tilbake å hente barnet kl 11, gå på helsestasjonen og få vaksine, leverer barnet igjen kl 13, går hjem til de 2 andre igjen, kommer tilbake kl 1630 for å hente de 2 yngste barna.

Dette er et av tilfellene vi har hatt i år som vi får vondt inni oss av. Vi tenker på barnet. Jeg synes det er vanskelig som personalet og ikke tenke på det når moren står og forteller at hun skal hjem osv. Vi har jo ikke noe med hva foreldrene velger for sitt barn men jeg synes det er vanskelig å ikke lage seg tanker om slike tilfeller.

Jeg tenker ikke noe om de som er i foreldrepermisjon og har barnet 7-8 timer for dagen i barnehagen, eller de som er sykemeldt og leverer barnet i barnehagen osv. Det gjør jeg selv. Men foreldre som leverer og henter barn flere ganger for dagen. Som leverer de eldste barna kl 7 for å komme tilbake på tilvending med den minste kl 9, så gå hjem med den minste kl 14, for å så hente de eldste kl 1630.

Altså, her var det mye rart, Isolde. Her syns jeg det lukter kjerringfakter lang vei.

Gammel 04-11-10, 19:53   #79
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sist redigert av Isolde : 04-11-10 kl 20:18.
Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-10, 19:57   #80
Bomull
www.bomulls.no

Bomull sin avatar

Standard

Ikke mine ord vet du, safran, men en gjengivelse av det jeg ble fortalt i bhg i dag ... Jeg er skjønt enig med deg og har, hvis man tolker det nevnte som PK, flere svin på skogen.

Min oppfatning er fortsatt at åtte timers makstid ikke er liv laga for veldig, veldig mange, og skaper langt mer problemer i en allerede hardt presset hverdag med tanke på døgnets antall timer enn det hjelper!!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:16.