|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenGuttungen er stort sett åtte, åtte og en halv time i barnehagen. Jeg er en usedvanlig privilegert (er det sånn det skrives?) enslig forelder med masse mulighet til å flexe og ta igjen tapt arbeidstid på kvelden eller når jeg ikke har barn. Det pusher jeg til grensen, og et krav om åtte timer max hver dag hadde ødelagt mine muligheter, som tross alt er svært dynamiske. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJa, det er helt tragisk. Men det gjelder jo som sagt ikke bare aleneforeldre heller - det er jo garantert samboende foreldre som ikke kan flexe og få det til, selv om man er to; som undertegnede for eksempel!!
|
|
|
#63 |
|
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJa, by all means - selvsagt!! Rett og slett bare veldig kjipt og underlig, hele forslaget!!
|
|
|
#66 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Men jeg skjønner ikke hvorfor man skal ta det opp med foreldre som benytter full åpningstid, med mindre dette tydelig er et problem for barnet. Min erfaring er at det oftere er et "problem" for personalet enn for ungen.
|
|
|
#67 |
|
Ekvilist
|
My gådd!
|
|
|
#68 |
|
På (opp?)tur
|
Tenkte på det med at man sier flere og flere barn har konsentrasjonsproblemer, ja. Tror heller ikke en time fra eller til utgjør den store forskjellen, så kommentaren var helt på siden.
|
|
|
|
#69 |
|
Ekvilist
|
Ok, skjønner.
|
|
|
#70 |
|
www.bomulls.no
|
Mmmm, en kan jo begynne å lure på hvor mye informasjon som er på "avveie", for å si det sånn ...
|
|
|
#71 |
|
Whatever, never mind
|
¨ |
|
|
|
|
|
#72 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 8 timers makstid i barnehagen*** Sist redigert av Isolde : 04-11-10 kl 20:18. |
|
|
|
|
|
#73 |
|
maler
|
Jeg håper det er mer enn dette du reagerer på i denne familien hvis du reagerer på dette. Slike løsninger i flerbarnsfamilier har stort sett sine årsaker.
Hva tenker du om slike foreldre? Og på hvilken måte blir dette en ulempe for andre enn de som jobber i barnehagen? Det siste kunne fint vært meg. Jeg har ingen problemer med å se for meg flere situasjoner som hadde medført en slik løsning.
|
|
|
#74 |
|
Snikende Ullteppe
Vondt? Hvorfor? Dere skal gi barnet det beste tilbudet og det er faktisk godt mulig at det er bedre for minsten å være i barnehagen og at mamma "endelig" får litt alenetid med eldsten. Jeg synes det er en smule langt å snakke om at man har vondt inni seg som profesjonell pedagog. Om dere ser at minsten får problemer på grunn av dette, så må dere jo ta det med foreldrene.
Men hvor ofte skjer dette egentlig? Det kan være spesielt i tilvenning, eller ved vaksiner, eller noe i den duren. Det er vel neppe dagligdags. Og er det opp til personalet å definere hva er god bruk av barnehagens åpningstid? Om det blir trøblete for barnet, så må man ta det med foreldrene. Om barnet ikke får problemer på grunn av dette, så synes jeg enkelt og greit man ikke skal mene så mye høyt.
|
|
|
#75 |
|
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenJeg synes at man som ansatt i barnehage skal være svært forsiktig med å referere til slike situasjoner på åpent forum, enda mye mer forsiktig med å være fordømmende ovenfor denslags, og i alle tilfeller være klar over at det ser ufattelig uprofesjonelt og trangsynt ut. |
|
|
|
|
|
#76 |
|
Snikende Ullteppe
|
|
|
#77 |
|
maler
|
Veldig bra sagt. Og så får jeg på et vis en følelse av en undertone hvor de som sender barna i barnehagen ikke gjør det beste for barnet sitt. Som om det egentlig er litt synd på de barna som må i barnehagen. Jeg tror for å være helt ærlig ikke det spiller så stor rolle for barnet hva mamma eller pappa gjør de timene barnet er i barnehagen. Mengden mammatid og pappatid spiller nok en rolle, men jeg synes ikke det er noen grunn til å synes synd på et barn som blir levert i barnehagen fordi man tilfeldigvis vet at foreldrene ikke skal på jobb.
|
|
|
#78 |
|
saftig
|
Eh? Er det sånn at barnehage kun skal fungere som oppbevaring? Eller er det kanskje et snev av mulighet for at barnet trives i barnehagen og har sosialt utbytte av det? Nei?
Altså, her var det mye rart, Isolde. Her syns jeg det lukter kjerringfakter lang vei.
|
|
|
#79 |
|
Øyboer
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 8 timers makstid i barnehagen*** Sist redigert av Isolde : 04-11-10 kl 20:18. |
|
|
|
|
|
#80 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenIkke mine ord vet du, safran, men en gjengivelse av det jeg ble fortalt i bhg i dag ... Jeg er skjønt enig med deg og har, hvis man tolker det nevnte som PK, flere svin på skogen.
|
![]() |
|
|