|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenOg forresten må jeg ha vært syk den dagenen de fikk uttdelt et par ekstra armer og øyne i nakken, da jeg utdannet meg til barnehagepdagog, for jeg har bare et sett armer og to øyne, som sitter sånn løselig fordelt rundt nesa mi...
|
|
|
#22 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenEn annen ting som irriterer meg med dette er at de antar at folk bare kan "redusere stillingen sin" som om det er noe stående tilbud i alle jobber. Og hvor i helsike er fornuften i at folk må slutte å jobbe selv om man har barnehageplass? Hvem mener de egentlig skal jobbe og tjene penger her i landet?
|
|
|
#23 |
|
maler
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Du vet, vi mødre jobber jo ikke mens barna er i barnehagen. Vi har dem 10 timer i barnehagen mens vi trener og sitter på cafe. Så dette vil jo ikke ramme annet enn foreldres fritidssysler og hjelper dem til å gjøre det beste for barna, noe de åpenbart ikke skjønner på egen hånd.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Åja, det var sant ja. Det er det vi selvsagt egentlig gjør. Kan noen minne meg på det 5.50 i morgen, så jeg ikke står opp og går på jobb (for å komme dit til klokka 7 så jeg kan dra klokka 15 og hente Knerten)?
|
|
|
#25 |
|
Fola Blakken
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDu verden for et gjennomtenkt og fornuftig forslag.
|
|
|
|
#26 |
|
Ekvilist
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenAltså, jeg kan skjønne at noen kan synes det er fælt at små unger er lengre enn åtte timer i barnehagen. Jeg synes ikke det er noe å trakte etter selv heller, iallefall ikke for de aller minste. Men et slikt forslag ut av det blå kræsjer jo helt med det virkelige liv, og framstår veldig pekefingeraktig og nedlatende. Litt som å være i mot å dele ut kondomer til unge, fordi man ikke synes at de skal ha sex. Har man tatt med i beregningen de barna som evt. vil lide av (alene)foreldrenes dårlige økonomi?
|
|
|
#27 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDe som tenker og planlegger vurde i større grad ha barn og et virkelig liv!
|
|
|
#29 |
|
Dragedytteren
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenMeningen er nok at alle mammaer skal være hjemme med kontantstøtte, jeg har ikke sett at noen av de borgerlige partiene (som gikk inn for 8-timersgrense i Kr.sand) har vært særlig begeistret for 6-timersdagen.
|
|
|
#30 |
|
Dragedytteren
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenOgså tror jeg kanskje ikke at (enda mer) stressa foreldre vil gjøre arbeidssituasjonen til barnehageansatte noe særlig bedre.
|
|
|
#31 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenIdioter! Ikke rart det er politikerforrakt når slike nepskrell sitter og bestemmer! |
|
|
|
|
|
#33 |
|
På (opp?)tur
|
Er vel vi som må velge. Vil vi ha dårligere råd og bedre tid med barna? Altså, vil vi ha et samfunn der de fleste tenker det er greit eller fint? Eller er målet full sysselsetting utenfor hjemmet for liten og stor?
|
|
|
|
#34 |
|
Mother of Dragons
|
Nå har de jo tatt bort valget for de fleste da. Jeg synes at folk skal ha lov å velge å ha normal arbeidstid altså.
|
|
|
#37 |
|
På (opp?)tur
|
Mulig. Også mulig det vi gjør nå ikke er så bra for de kommende skattebetalerne? Vet ikke.
|
|
|
|
#38 |
|
Mother of Dragons
|
Folk må få lov å kunne velge å jobbe normal arbeidstid selv om de har barn.
|
|
|
#39 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet er forskjell på å velge å jobbe deltid eller være hjemmeværende og å bli tvunget til å gjøre det grunnet makstid på 8 timer. Ikke alle har fleksitid eller mulighet for å ta igjen arbeidet på kveldstid. Hvis alle småbarnsforeldre (og det er man i mange år dersom man får flere barn) i Kristiansand må slutte i jobben eller jobbe redusert- Hvem skal da dekke inn dette tapet? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Ekvilist
|
Tror du de blir skadet av lange barnehagedager, er det det du sikter til?
|
![]() |
|
|