|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDet er godt å høre at jeg ikke var den eneste som ble litt sjokkert og vantro av å lese denne nyheten. Jeg måtte først sjekke ut om fedrelandsvennen var en pålitelig kilde, men den største avisa i Kristiansand må da være det?
|
|
|
|
#42 |
|
Passiv
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenI bhg der vi har hus på Møre er det også slik. Blodsmak i munnen og oppsigelse etter 6 effektive dager ble resultatet. Heldigvis hadde studentbhg plass. |
|
|
|
#43 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenPrivate barnehager har hatt fritt frem på åpningstider lenge, hvertfall de vi kjenner til. Det er først de to siste årene til minstejenta at vi hadde tilbud om 07-17, men her er det annerledes ettersom 80 % bor i pendleravstand til jobb. Første barehage hadde 08.00 til 16, neste 08-16.30. Sistnevnte var en stor barnehage sentralt i Oslo med mange barn, nyttet ikke diskutere på det selv om dette var en kampsak i foreldregruppa alle de årenen vi var der. |
|
|
|
|
|
#44 |
|
Fear of the dark
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenNoe så forbaska idiotisk.
|
|
|
#45 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagen
Fvn er en pålitelig avis
|
|
|
#46 |
|
Bare sær
Dette skjønte jeg ikke. Skal det være lov å ha barna der i 10 timer om dagen, eller skal det ikke? Hvis man skal få advarsler og oppsigelse hvis man utnytter åpningstiden, hvorfor er dette forskjellig fra å sette grenser for hvor mye man får utnytte åpningstiden?
|
|
|
#47 |
|
www.bomulls.no
|
Dette var de de i barnehagen som snakket noe om da jeg leverte i morges - det er tydelig et hett tema i dag; og de fortalte at de faktisk har et par foreldre (og da snakker vi ikke aleneforsørgere, det ble også poengtert
|
|
|
#48 |
|
Bare sær
Aha. Moralpoliti. Hvordan har man tenkt å formulere den regelen?
|
|
|
#49 |
|
www.bomulls.no
|
Nei vet du, det har jeg strengt tatt ingen formening om. Jeg stiller meg utenfor dette - min kommentar til at det visstnok er slike tilfeller de vil få has på (som da skal være noe av årsaken til forslaget i utgangspunktet) er jo at jeg synes det er utrolig kjipt at alle da blir lidende under at noen få utnytter systemet.
|
|
|
#50 |
|
Bare sær
Ja, jeg skjønner jo at det ikke er ditt forslag.
|
|
|
#51 |
|
Whatever, never mind
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenDersom det er et fåtall fåtall foreldre som utnytter åpningstiden bør heller dette tas opp med de det gjelder i stedet for å straffe alle foreldre som har barn i kommunal barnehage. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Mother of Dragons
|
Jeg skjønner at det er ikke din mening du sier her altså. Men allium har rett, om de i barnehagen er bekymret for at noen foreldre ikke prioriterer barna sine så må de melde sin bekymring til barnevernet. Ikke synsemene at foreldrene "utnytter" et tilbud. Som de har all verdens rett til å gjøre. Jeg synes det er lenge å ha et barn 10 timer i barnehagen, men det er lov å mene noe annet også. I andre land er det helt vanlig lengde på barnehagedagen, at foreldrene handler, lager mat og gjør alt arbeid hjemme før de henter barna.
|
|
|
#53 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenHelt sant allium - det bør tas opp med de det gjelder og hver sak får evt. behandles individuelt på den måten som er best for foreldre/barn, og er det bekymring for barna er BV rette veien å gå, ingenting annet. Å gre alle over samme kam blir jo bare helt feil!!
|
|
|
#54 |
|
Snikende Ullteppe
Medlem siden: Nov 2007
Jeg er med allium på denne og skjønner ikke helt at man skal "ta" noen fordi de benytter tilbudet fullt ut. Så lenge man betaler for en full plass, så er det da ingen som kan nekte de å benytte tilbudet fullt ut. Og jeg signerer på den at om man er bekymret for barna i de enkelte tilfellene, så får man heller kontakte barnevernet.
|
|
|
#55 |
|
Off the map.
|
Ikke bare at folk må få lov til å velge, men hele samfunnsmaskineriet er avhengig av det. Vi har et rekordhøyt antall mennesker på ulike trygdeordninger, så vi trenger at de som kan jobbe fullt faktisk gjør det. Så da er det idiotisk å vedta regler som motarbeider dette så til de grader.
|
|
|
#56 |
|
Off the map.
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenBarnehagen vår er forresten åpen fra 07 til 17, og den er kommunal.
|
|
|
#57 |
|
www.bomulls.no
|
Sv: 8 timers makstid i barnehagenVår er også åpen fra 07-17, den kommunale delen - familiebarnehageavdelingen for de minste er åpen 07.30 til 16.00.
|
|
|
#58 |
|
www.bomulls.no
|
Det kan du riktig si. Jeg fikk det omtrent bare slengt i fjeset idét jeg leverte - vi er blant de første som leverer om morgenen og det var tydeligvis veldig hett tema etter oppslaget i går. Det kan jeg forstå, men det er virkelig ikke all informasjon jeg trenger - dog var det jo relevant å nevne det i denne tråden synes jeg.
|
|
|
#59 |
|
Aktiv
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Telemark
![]() ![]() |
Sv: 8 timers makstid i barnehagenBarnehagen jeg jobber i er åpen fra 6.30 til kl 17.00. Det er alltid noen få som har veldig lange dager, men merker vi at barna lider under det så tar vi en prat med foreldrene. Det skjer ikke så ofte.
|
|
|
#60 |
|
bits and pieces
|
Da håper jeg de vet hvorfor de gjør det også og ikke bare uffer seg over det og tror ting. Det kan jo godt ligge noe bak der som gjør at de utnytter tiden helt ut i begge ender som ikke syns.
|
|
![]() |
|
|