Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-10-10, 00:42   #301
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?

kie: Så vidt jeg har oppfattet er det heller ikke vanlig oppførsel her på fp å rive ned og latterliggjøre andre. Men det er mitt inntrykk da.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 07:20   #302
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Det er jo fint med noen overleger, men jaggu så kjedelig det hadde blitt uten pleierne.

Det hadde IKKE blitt kjedelig i verden uten "pleierne" (som den mennesketypen de får representere i kies innlegg).

Vi trenger fargerike og meningssterke folk. de må gjerne ta i og overdrive litt også. Men kombinasjonen lite å fare med/altfor høy selvtillit/glede over å krenke andre? Det hadde vært en udelt glede å slippe å forholde seg til slike.

Hva godt fører de med seg, tenker du?

Gammel 14-10-10, 07:27   #303
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Min erfaring er at det er flere brautende og skråsikre overleger enn pleiere, men jeg går ut fra at det bare var en metafor?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 08:45   #304
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Min erfaring er at det er flere brautende og skråsikre overleger enn pleiere, men jeg går ut fra at det bare var en metafor?

Inni hodet mitt er nok jeg mest en sånn en kjenner jeg.

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:25   #305
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Inni hodet mitt er nok jeg mest en sånn en kjenner jeg.

Er du en overlege inne i hodet ditt? Havnet på feil hylle, altså?

Gammel 14-10-10, 11:28   #306
Slettet bruker
Passiv

Standard

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:30   #307
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er helt greit at folk er skråsikre når de faktisk vet hva de snakker om, type fag. At Toffskij skulle vært ydmyk når hun snakker om språk hadde jo vært helt teit.

Og så synes jeg at man blir ikke ydmyk selv om man skriver "jeg er ydmyk" ørti ganger i en tråd, det er ofte bare koketteri. Å være ydmyk er noe andre tillegger en, ikke noe man kan tillegge en selv.

Gammel 14-10-10, 11:34   #308
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jepp. På samme måte er det ikke nok å slå fast i tråd etter tråd hvor smart man er, hvis det aldri skinner igjennom ellers.

Gammel 14-10-10, 11:39   #309
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. På samme måte er det ikke nok å slå fast i tråd etter tråd hvor smart man er, hvis det aldri skinner igjennom ellers.

Nei, det beste er nok å skjule det godt, veldig godt

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:40   #310
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eller morsom. Eller gjennomtenkt. Eller har sosial intelligens.

Det man derimot lett kan se er hvor god selvinnsikt folk har når de omtaler seg selv. Man kunne kanskje ha tatt en liten sharingmodus hvor folk vurderer seg selv, sånn fra
Ikke i det hele tatt- Sporadisk- Kanskje litt- Noen ganger- Temmelig bra- Kjempe

Jeg kan først:

Temmelig bra Gjennomtenkt
Noen ganger Morsom
Temmelig bra Sosial intelligens
Sporadisk Ydmyk (og denne er lurig for om man sier "jeg er kjempeydmyk" så kan man jo ikke være det? Hæ? Snedig? )

Gammel 14-10-10, 11:42   #311
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Nei, det beste er nok å skjule det godt, veldig godt

Det sa jeg ikke, poenget mitt var at smarthet kommer fram gjennom det man sier og gjør, (og skriver- her inne) ikke gjennom å slå fast at "Jepp, jeg anser meg som en ekstremt oppegående og smart person. Langt over gjennomsnittet."

Gammel 14-10-10, 11:43   #312
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg vil ikke vurdere meg sånn. Heiko skal gjøre det for meg. Jeg er mye mer ålreit når Heiko sier noe om meg.

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:45   #313
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg vil ikke vurdere meg sånn. Heiko skal gjøre det for meg. Jeg er mye mer ålreit når Heiko sier noe om meg.

Du kan jo vurdere selvvurderingsevnen din?

Gammel 14-10-10, 11:45   #314
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Eller morsom. Eller gjennomtenkt. Eller har sosial intelligens.

Det man derimot lett kan se er hvor god selvinnsikt folk har når de omtaler seg selv. Man kunne kanskje ha tatt en liten sharingmodus hvor folk vurderer seg selv, sånn fra
Ikke i det hele tatt- Sporadisk- Kanskje litt- Noen ganger- Temmelig bra- Kjempe

Jeg kan først:

Temmelig bra Gjennomtenkt
Noen ganger Morsom
Temmelig bra Sosial intelligens
Sporadisk Ydmyk (og denne er lurig for om man sier "jeg er kjempeydmyk" så kan man jo ikke være det? Hæ? Snedig? )

Gjennomtenkt: Oftere impulsiv og etterpåklok.

Morsom: Jada, både frivillig og ufrivillig.

Sosial intelligens: Godkjent +

Ydmyk: Tja, i mange tilfeller, men av og til gidder jeg ikke det.

À propos ingenting: Jeg har en venninne som hele tiden sier at hun er så rund og fleksibel, og jeg kjenner knapt noen som er så stri og påståelig som henne. Det er nesten litt morsomt. Men det hadde sikkert ikke vært så morsomt hvis jeg var partner eller nær kollega av henne.

Gammel 14-10-10, 11:51   #315
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Du kan jo vurdere selvvurderingsevnen din?

Selvvurderingsevne: Aldeles for selvkritisk. Eller lite selvomsorgsfull. Eller ... jeg vil være mer som Heiko.

Ellers:
Moral: Meget god. Jeg er real.
Kritisk sans: Kunne vært bedre. Den er ikke elendig men det hender jeg glemmer å stoppe og reflektere her og der.
Humor: Fantastisk. Tidvis misforstått av andre, men det er deres feil.
Sosial intelligens: God. Jeg er visstnok hyggelig.
Ydmyk: Niks. Finnes ikke. Praktiserer det likevel til en viss grad på fp - men det er jaggu det eneste stedet også.

Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 11:52   #316
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

OK:

Gjennomtenkt: Tja, jeg sier langt oftere noe som ikke er grundig gjennomtenkt enn noe som er det.

Morsom: Mer morsom enn gjennomtenkt, iallfall.

Sosial intelligens: Ja, men bedre på det RL enn pp FP. Her er det påkrevd å være litt mer brautende, hvis man vil bli hørt. (Dette har sikkert en sammenheng med første punkt, jeg får ikke nok oppmerksomhet ved å være gjennomtenkt, derfor må jeg finne på andre løsninger. )

Ydmyk: Passe, men jeg ser absolutt ikke et poeng i å være det alltid.

Var det selvinnsiktsfullt nok, eller?

Gammel 14-10-10, 12:02   #317
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjennomtenkt, bare jeg får tenkt meg om
Noen ganger morsom
Ganske bra sosial intelligens
Sporadisk ydmyk
Veldig kritisk
Ikke særlig snill
Litt for kynisk

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:44   #318
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det vet jeg ikke. I mitt eksempel var det den med størst kompetanse som også var den mest lydhøre og respektfulle. Men man trenger jo ikke å snakke om helsevesen heller. Folk som er drar andre ned finner man jo i alle slags posisjoner og sammenhenger.

En bekjent av meg var litt sånn. Heldigvis ikke mye, men på noen områder. Hun uttalte seg om astma hos barn eller andre helsespørsmål med en skråsikkerhet og overbærenhet at man lett kunne narres til å tro at hun visste nøyaktig hva hun snakket om. Da jeg begynte på sykepleien innså jeg at dama så langtifra hadde så mye peiling som man kunne tro. Og de ukjente faguttrykkene hun hadde strødd om seg hadde hun jo verken uttalt eller brukt riktig. Men jo. Jeg lot meg lure av overbevisningen argumentene ble fremført med og forvekslet det med kunnskap/smarthet. Og de tingene jeg litt mer spørrende hadde nevnt, de tingene som nærmest hadde blitt feid av banen og ledd av... vel, mye av det var faktisk riktig.

Nå prøver jeg å ha slike ting litt i mente. At selv om noen er bøllete, arrogante eller hva har du og "tar rotta på" andre i debatter fordi de er kjappe, fremfører med overbevisning osv. betyr det ikke at de nødvendigvis har rett eller er smartere enn meg. Selv om jeg da kanskje diskuterer med noen som er dyktige til akkurat det. Å vinne ordkrigen.

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:45   #319
Pepper Lemon
Peppy!

Pepper Lemon sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åh, skrive om meg selv, det liker jeg!

Moral: Veldig sjelden, men jeg vet heldigvis om det og skjuler det godt.
Empati: Svært ofte. Nesten hele tiden.
Selvironisk. Svært ofte. Nesten hele tiden.
Ydmyk: Veldig sjelden, men jeg vet heldigvis om det og skjuler det godt.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 15:48   #320
Note
Superduperaktiv

Note sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Jeg vil også.

Moral: Den er dårlig, gitt.
Empati: Ikke særlig utviklet, tror jeg.
Selvironisk. Mitt sterkeste punkt.
Ydmyk: Omtrent aldri.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:25.