|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#181 |
Frafallen
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?
Øy! Påstår du at jeg ikke er smart, eller?
![]() |
#182 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Jeg føler jeg er på et akseptabelt nivå i forhold til intelligens ja. Men smartest er jeg ikke.
![]() |
#183 |
Ekvilist
|
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Jeg føler meg smart nok til å ha et ok liv, og har egentlig ikke noe stort behov for å sammenligne meg med andre FPere. Som flere har nevnt så er det mange måter å være smart på. Jeg er ikke spesielt smart når det gjelder rettskrivning/grammatikk og historiekunnskaper for eksempel, men jeg har andre områder jeg er god på. Jeg setter imidlertid pris på at forumet er forholdsvis smalt. Den dagen alle ønskes velkommen med åpne armer, uansett hvor tåpelig de måtte oppføre seg , da vil ikke jeg trives her. Det har kommet en del folk inn som jeg har "tenkt mitt" om når de har kommet inn, men som har hatt evne til å omstille seg til kulturen - og som jeg synes har bidratt positivt i forumet når de har vært her en stund.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 08-10-10 kl 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#184 |
har tatt seg sammen
|
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Bortsett fra oss som tydeligvis tar litt i for å imponere, så er det jo ingen som egentlig definerer seg selv som de smarte. Det er jo alltid noen andre som er skarpere i både penn og tanke. Mange av de jeg regner som sylskarpe sier jo selv at de ikke er blant de smarteste. Skal vi begynne å rangere?
![]() |
#185 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Jeg synes det er litt sosialt klønete å være opptatt av å poengtere at en selv er smart - om man er det, er det uansett åpenbart for andre, og det holder lenge.
![]() |
#186 |
Pauset
|
Det er ikke ofte at folk her inne slamrer i dørene før de forsvinner. Noen bare forsvinner stille og rolig, og det er enhvers valg såklart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#187 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Bare når du baker pizzasnurrer. :trøster: |
![]() |
![]() |
![]() |
#188 |
Ringskrømt
|
Jeg har vel blitt kalt dårlig forelder en gang her inne, ikke sånn direkte, men gjennom mange nok ord, og det er sånn som man bare må le av, egentlig.
2003 2007 2009 2011 Sist redigert av Skremmern : 08-10-10 kl 17:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#189 |
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg synes du har mange gode poeng her, Jessica. Samtidig er jeg glad for at det stilles høye krav til kunnskapsnivået her inne, og at man bare ikke kan buse ut med ting uten å kunne agrumentere godt for det man mener. Før jeg kom hit var jeg vandt til forum hvor agrumentene dine ikke ble plukket fra hverandre og hvor man kom billigere unna, og jeg gikk litt på trynet som ny her.
![]() |
#190 |
Pauset
|
Jeg har vært borti alt fra kose-mose-forumer og forumer med "diktatorer" som modder. Sist redigert av Jessica : 08-10-10 kl 18:52. Årsak: skriveleifer |
![]() |
![]() |
![]() |
#191 |
Pauset
|
Nei, det er skuffende få med aspberger og lignende her. Burde gjort en poll på det, for det kan tenkes at det forekommer mørketall under panseret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#192 |
Halloen!
Dette har jeg alltid syntes er det mest irriterende med FP. At man skal være så fordømt ydmyk hele tiden i begynnelsen. Det blir ikke riktig å sammenligne FP med en jobb, der må man kanskje regne med at de som har vært der lenger vet litt mer. Her inne kan det jo like gjerne være at nykommeren Vet Best i en diskusjon, så hvorfor skal ikke han/hun få være like kjepphøy og arrogant som de andre her inne hvis man ønsker det? |
![]() |
![]() |
![]() |
#193 |
Pauset
|
Enig med deg her. Syntes det er teit at man skal kaste seg over de som dukker opp og lager diskusjon fra dag 1. Mange er på forum for å diskutere, og ikke for å bli likt av andre. Det må vel være helt ok det og? |
![]() |
![]() |
![]() |
#194 |
Mother of Dragons
|
Helt enig i det. Og det tror jeg faktisk at en god del mener også. Problemet er jo de som kommer inn og er bastante og absolutt ikke er mottagelig for skikkelig motbør ("asså det er ytringsfrihet på internett!"), for det må man tåle om man er kjepphøy, ny eller ikke.
![]() |
#195 |
*_*
|
Jada, det kan hende nykommeren objektivt sett vet best når det gjelder harde fakta rundt et emne som diskuteres, for eksempel. Men før man vet hva som er kutyme her (og alle andre steder man ferdes IRL og på nett, mener nå jeg), er det lurt å føle seg litt frem. Som Irma er inne på: Det er en egen tone her (igjen, som andre steder IRL og på nett) og det er rett og slett sosialt smart å se dette an før man kverulerer eller hiver seg inn i en diskusjon. Det er altså ikke nødvendigvis snakk om hvem som vet best, det er bare måten å henvende seg til andre på.
![]() |
![]() |
#196 |
Ekvilist
|
Jeg snakker ikke om å være ydmyk i forhold til fakta som diskuteres. Jeg snakker om ydmyk i måten å møte forumet, kulturen og dets brukere. En måte å gjøre dette på er å lese seg opp litt og føle seg litt fram. Jeg synes det er like smart å gjøre på et forum, som i en ny jobb. Selv om det i en jobb kan ha større konsekvenser karrieremessig og trampe inn uten sosiale antenner.
![]() |
#197 |
Halloen!
Enig i det.
Joda, men hvis tonen her er småfrekk og direkte, (og det er den jo ofte) må også nykommeren få lov til å være det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#198 |
*_*
|
Det er jeg enig i, men så er det jo flere måter å være småfrekk og direkte på også.
![]() |
![]() |
#199 |
By the Sea
|
Det er viktig å være småfrekk og direkte på FP-måten
![]() |
#200 |
By the Sea
|
![]() Sv: Vær ærlig nå da! Anser du deg selv som en av de smarteste på FP?Jeg har sikkert sagt det før, men jeg har blitt flinkere til å vær tydelig RL fordi jeg har hatt gode rollemodeller her inne. Det er jo stor stas da!
![]() |
|
|