Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Spikerhjørnet

Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-08-10, 13:45   #9
him
Leser

him sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mamma ser deg - om (fjern-)overvåking av barn

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Man vet ikke hvor sjåførene er til enhver tid, man vet hvor bussen er. Big difference.

Nei, jeg synes ikke det er så stor forskjell. I andre transportsystemer feks trailere er sjåføren og transportmiddlet knyttet mye tettere sammen. (Jeg tror også at arbeidstakerene synes det er noe problematisk, se feks sak her.)

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Og jeg mener at det er problematisk i seg selv å ha så mye makt, selv om man faktisk ikke untnytter den.

Foreldre har jo i realiteten mye mer makt over barna sine enn det som blir diskutert i tråden her. Det er vel helst det jeg tenker på.

Men jeg synes som sagt ikke at dette er noe som er nødvendig eller bra. Men jeg synes ikke en slik type overvåkning som beskriver her (bipper) er mer overvåkende og kontrollerende enn det som nødvendigvis skjer i dag, selv om det ikke brukes teknologi. Jeg synes rent prinsippielt ikke at det at datteren min må si hvor hun går hen, er mer eller mindre kontrollerende enn om jeg hadde spurt telefonen hennes hvor hun er.

Problemet er ikke teknologien, men heller graden av kontroll vil jeg si.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:00.