Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 23:34   #11
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Jeg tenker at om dere ikke går i kirken regelmessig, om hun ikke har gått i søndagsskole, om dere ikke ber sammen eller synger for maten,
så er det god nok grunn til å velge humanistisk konfirmasjon eller ingen konfirmasjon.

Dersom dere har hatt en "kristen oppdragelse" hvor dere over mange år har invitert Gud hjem og latt troen være en viktig del av dagliglivet,
tenker jeg at det vil være en viktig å ha en ordentlig samtale om dette.

En skikkelig fin samtale rundt dette tror jeg vil være greit uansett.

Men ja, det er litt gammelmodig å tenke at alle skal konfirmeres i kirka

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:23.