Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjon?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-10, 23:57   #10
Ulvefar
I menneskeham

Ulvefar sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo

Jeg synes ikke humanistisk konfirmasjon er noe mer "oppkonstruert" enn kirkelig. Overgangsriter finnes i de fleste kulturer, og det er ingen grunn til at ungdom som ikke bekjenner seg til en religion skal gjøres mindre stas på eller ha mindre tilbud om opplæring i livssyn og etikk enn de som gjør det? Eller? Hvis ja så gi gjerne en grunn.

Forrige helg var jeg medhjelper på "camp refugee" som arrangerte for Human-Etisk forbunds konfirmasjon. Det var noe av det mer meningsfylte (og dessuten artige) jeg har gjort på lenge. Slår alt jeg hadde på min egen kirkelige konfirmasjon i alle fall.

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:08.