|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Absolute Beginner
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoJeg skjønner dere som mener at humanetisk konfirmasjon blir litt kunstig, men for min del er det også veldig feil å velge kirkelig konfirmasjon om man ikke mener noe med det. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
saftig
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoFor meg er det en selvfølge at ungdommen selv skal få velge om eller hvilken måte h*n skal konfirmeres. Du som mor bør sette deg inn i de to variantene, og være en diskusjonspartner. Ikke dommer.
|
|
|
#23 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoOm du først tillater konfirmasjon (som du vel knapt kan nekte, men som i å betale det implisitte gildet) synes jeg ikke du har noe med å legge føringer på hvorvidt det skal skje i regi av kirke eller humanister all den tid ungen har en mening om saken. Selv om argumentasjonen skulle være veik (det vil den vel i så fall være uansett hvilket alternativ det er snakk om).
|
|
|
#24 |
|
Ekvilist
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoDet høres ut som om du lever i en annen tidsalder enn meg Fintdethei! Det var mange som konfirmerte seg borgerlig (nå humanistisk) da jeg konfirmerte meg for 20 år siden eller noe sånt.
|
|
|
#25 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo
Det stemmer fordi det fremdeles er flest som velger kirkelig konfirmasjon. Ser man prosentmessig på det tror jeg ikke det stemmer. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjo
Har ikke på brillene mine her, men skjønner hvor du vil hen |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Ekvilist
|
|
|
|
#28 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoNå er det (i alle fall for dere som bor på større steder) ganske mange ulike alternativer for konfirmasjon. Jeg tror jeg ville lagt enkelte føringer når det gjelder en del ytterliggående varianter. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
Joda, men "alle de andre gjør det" er vel ganske på samme nivå som "bestevenninna gjør det," nicht wahr?
|
|
|
#30 |
|
Viser tenner
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoIngen sterke argumenter. Han bestemmer selv, og trenger ikke å overbevise oss om noe som helst.
|
|
|
#31 |
|
Javel?
Hæ, jeg som er så ung???? Yngste mammaen i klassen, faktisk. Men jeg er vokst opp på bøgda, og der måtte man reise til byen for borgerlig konfirmasjon. Da jeg konfirmerte meg var det 2 av 60 som valgte det. Nå bor jeg i by, og alle ungene til mine venner som har konfirmert seg, har også gjort det i kirken..., så kanskje derav min nysgjerrighet rundt dette valget. |
|
|
|
|
|
#32 |
|
Dårlig husmor
|
Det har du helt sikkert rett i. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
maler
|
|
|
|
#35 |
|
Absolute Beginner
|
Jamen, barnet må da få et navn! Og det er tradisjoooon! |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Javel?
ganz richtig. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
Javel?
Jeg har sikkert brukt dette som argument til noen jeg, :husker ikke, men kunne glatt gjort det: |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Søt og rar
|
Sv: Hvor "sterke" argumenter må til for å få velge kirkelig vs. borgerlig konfirmasjoJeg tenker at om dere ikke går i kirken regelmessig, om hun ikke har gått i søndagsskole, om dere ikke ber sammen eller synger for maten,
|
|
|
#39 |
|
Javel?
Dårlig med kveldsbønner her gitt, og eneste matsangen er det 2-åringen som står for: "pulverheksen abelone, spiser uten takt og tone..." |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Til tider hjulbeint
|
|
|
|
|
![]() |
|
|